אריק א, מטאפיזיקה של השירה, ספר חדש

28/04/13   |   1 תגובות
  אריק א. הוא משורר מקורי מאוד הפועל כבר שנים, אך לא זכה להכרה מספקת מצד הממסד הספרותי. כעת הוא הוציא ספרון בפורמט של פנקס, כלומר הספר אינו נפתח משמאל לימין אלא מלמטה כלפי מעלה. הספר נקרא "מטאפיזיקה של השירה" והוא ספר ארס-פואטי, שירה הבוחנת את השירה.
 
ארס-פואטיקה היא פח יָקוֹש בשירה, תחום מאוד ספציפי של שחייה באגו של המשורר ובעיסוק תמידי נרקיסי בבת-השיר. בקלות אפשר להשתבּלל לתוך הבנאליה ולחזור על דברים שכבר נאמרו. אבל לא אריק א. הוא מצליח לכתוב שירה ארס-פואטית שתצא מן השירה אל הקיום ואל העולם; להסביר לעצמו את השירה, מבחינתו, זה ללמוד איך ולמה לחיות ובאיזה הקשר.
 
לכן הספר הוא כמעין פנקס, כל כמה שורות שתקרא כל יום, או כל מספר שעות, הן מעין אִזכּור, לעצמו ולקורא, מה לעשות ואיך לחיות כאדם בתוך העולם הזה. המטאפיזקיה של אריק ...

אוונגרד סובייטי, שירה בתרגום רומן וטר

24/04/13   |   3 תגובות
מתוך קטגוריות:   אוונגרד סובייטי   רומן וטר   שירה רוסית
  אוונגרד סובייטי, שירה בתרגום רומן וטר



ניקולאי זאבּוֹלוֹצְקי (1958-1903)


פואמת הגשם


הַזְּאֵב:
נָחָשׁ נִכְבָּד אֲשֶׁר בַּיַּעַר,
הֵיכָן תִּזְחַל לִבְלִי לָדַעַת,
הֵיכָן תָּחוּשׁ, לְאָן תֵּצֵא?
כְּלוּם בְּחָפְזָה לִחְיוֹת תִּרְצֶה?
 
הַנָּחָשׁ:
זְאֵב נָבוֹן, הַדַּעַת לֹא ...

נילי דגן, שירים מתוך ספר חדש

22/04/13   |   10 תגובות

נילי דגן, חמישה שירים מתוך ספר חדש:

לא מתקרבת לתחנה המרכזית



יש עתיד
 
כָּל הַסִּימָנִים מַרְאִים שֶׁהֵקִיץ הַקֵּץ.
הָעוֹלָם סוֹפָנִי
וְעוֹלָם חָדָשׁ נוֹלַד
לָבוּשׁ בְּגִ'ינְס וְחֻלְצַת טִי מֻדְפֶּסֶת
כָּתוּב עָלֶיהָ: "יֵשׁ עָתִיד".
 
הַבַּיִת הֶחָדָשׁ, הַדֶּשֶׁא הַיָּרֹק ...

משפחה הורגת, מיכל הרטשטיין, פותחים רומן

19/04/13   |   5 תגובות
  הספר הפותח את סדרת "בראשית" של הוצאת "רימונים" של יעל שכנאי והוצאת "עמדה" הוא "משפחה הורגת", רומן מתח המתרחש בגבעת-שמואל בקרב הציבור הדתי-לאומי שבמרכזו הדס, שבאה מההקשר הזה, אך כעת היא דתל"שית, חוקרת משטרה פמינינית ופמינסטית, אינדיבידואליסטית שאינה רוצה ללדת ולגדל ילדים - דמות מורכבת על רקע חברה מסתייגת ומתנכרת.
 
 
בספר דמות מרכזית נשית נוספת: חני הנרצחת, היא ובני משפחתה. שתי הדמויות התחילו מאותה נקודה בדיוק ודרכיהן הצטלבו בשנית עם מותה הטרגי של חני. במודע או שלא במודע משווה המחברת כל הזמן בין שתי הדמויות הללו.
 
 
אחת הולכת בתלם והשנייה ממש לא. מי יותר מאושרת ושלמה עם עצמה? די ברור שהדס המשוחררת, האמיתית, שאינה מסתירה תחת השטיח המשפחתי התקני את סודותיה. עניין ההורות הוא מרכזי בספר, כשמו כן הוא ...
  • ארכיון