"לעבדו בכל לבבכם": בין תפילת האבות לתפילת הקבעהמחלוקת בין החכמים על אודות מקורה של תקנת תפילות הקבע היא שיקוף של שני היבטים שונים של התפילה ומשמעותה. שני ההיבטים מתקיימים למעשה זה בצד זהפרופ׳ הרב יהודה ברנדספרופ׳ הרב יהודה ברנדס
בין הפעולות ללבבות: השיעור של קריאת שמעהפרשייה שמשרישה אמונה בעם ישראל מלמדת אותנו שגם עם שאמר "נעשה ונשמע" - צריך לחקור ולהתחבר לטעמי המצוות כדי לקיימן במלואןפרופ׳ הרב יהודה ברנדספרופ׳ הרב יהודה ברנדס
"רב לכם": על הדרישה להיות בתנועה, התפתחות וצמיחההאדם נדרש להיות תמיד דרוך ונכון לתנועה, להתפתחות ולצמיחה. לעולם לא לחוש שביעות רצון ברמה כזאת שגורמת לו לשבת בנחת, או לדרוך במקום. נינוחות שמשכיחה ממנו את השאיפה להתקדם ולעלות אל הר ה'פרופ׳ הרב יהודה ברנדספרופ׳ הרב יהודה ברנדס
המטות והנדרים: סיפורה של הנהגה לקראת כניסה לארץהמטה במשמעות של שבטי ישראל ושל מקל מבטא את סיפורו עם ישראל מפרשת קרח ועל הסדר הארגוני בעם ישראל. מאידך, פרשת הנדרים מציבה הנהגה שמשתמשת בכלים אלטרנטיבייםפרופ׳ הרב יהודה ברנדספרופ׳ הרב יהודה ברנדס
חסידות ומורדות: בנות צלפחד מלמדות אותנו איך למרוד נכוןהן ירשו את תכונת המרי מאביהן, המזוהה עם המקושש בשבת. אך הן לא מרדו לשמה, אלא ידעו איך להביע דרישה מוצדקתפרופ׳ הרב יהודה ברנדספרופ׳ הרב יהודה ברנדס
בני נביאים: התודעה שלנו מכילה ממד כמו נבואיהעובדה שקשה להבחין ולזהות מתי אנו באמת שומעים את קול ה', עדיין לא עושה זאת למשימה בלתי אפשרית וגם לא פוטרת אותנו מלנסות להתמודד עם האתגר ולהשתפר בופרופ׳ הרב יהודה ברנדספרופ׳ הרב יהודה ברנדס
אלה תולדות מרים: המידות הטובות שהשאירה המנהיגה החברתיתבין השורות בסיפורי המקרא, ניתן ללמוד על דמות שמשמשת גב רוחני לאחיה הקטן ומבטאת אחריות קולקטיבית כלפי העם כולו. פטירתה של מרים מאפשרת לנו להסתכל בעיניים על מי שבצניעות ובהתלהבות רוממה את עם ישראל במדברפרופ׳ הרב יהודה ברנדספרופ׳ הרב יהודה ברנדס
למה דווקא "במדבר"? היסוד הנחבא של עם ישראלהמדבר מהווה חלק בלתי נפרד מן האתוס הלאומי והרוחני של העם, המקום בו הוא נולד, קיבל את התורה וניהל חיים קהילתיים. ומעל הכל המדבר הוא מקום הכיסופים לארץ ולגאולהפרופ׳ הרב יהודה ברנדספרופ׳ הרב יהודה ברנדס
עבודת המקדש: הכהנים היו "אליטה משרתת"האחריות של הכוהנים בעבודת המקדש אינה מתמצה בעבודה המעשית של הקרבת הקורבנות ותחזוקת הבית. מעבר לחשיבות ה"מה", יש חשיבות רבה ל"איך"פרופ׳ הרב יהודה ברנדספרופ׳ הרב יהודה ברנדס