מנחם בן

פארסה אווילית ושמה "גיור"

07/09/10   |   66 תגובות
 

 

 

הכרזת פרקליטות המדינה כי 4600 הגיורים שנעשו בצה"ל פסולים (סליחה, מוטלים בספק), ממחישה כמה אווילי הוא כל מוסד הגיור כולו.  מדוע צריכים בכלל חיילים בצה"ל להתגייר? האם לא מספיק שהם חיילים בצה"ל? עצם ההיטמעות בהוויה הישראלית והעברית היא הגיור האמיתי . ממש לא צריך את הרבנים המאוסים לצורך זה, מה עוד ש"גר" בתנ"ך, שאנחנו מצווים לאהוב אותו, הוא בכלל זר, שלא עבר שום "גיור". לכן צריך להכריז על כל תהליכי הגיור כפסולים ומיותרים מעיקרם. כדי להיות ישראלי כמונו לא צריך להתגייר, ומי רוצה בכלל להיות יהודי רבני חשוך כמותם?  

 

אכן, ההצהרה החדשה של פרקליטות המדינה לפני בג"ץ, לפיה בטלים כל הגיורים שנעשו בצה"ל - כלומר, 4600 חיילים שהתגיירו במסגרת צה"ל חוזרים להיות "גויים" על פי הרבנות - היא אחד משיאיו של מצעד האיוולת האינסופי הקרוי "גיור" ו"גיור כהלכה", ההולך ונמשך אצלנו מאז חוקק חוק מיהו יהודי בשנת 1970.

 

השורה התחתונה בכל זה היא שאין כל צורך ב"גיור", מושג מעוות כשלעצמו, כפי שנבהיר מייד. אזרחות ישראלית מכילה הכל ואין כל צורך בשום דבר מעבר לה. כל מי שיש לו מעמד אזרחי בישראל - מתושב ארעי עד תושב קבע ועד אזרח מלא - הוא ישראלי שאין לו עצמו שום סיבה בעולם לעבור את התהליך המטומטם והמאוס הקרוי "גיור" רבני, שלא זו בלבד שהוא עומד בניגוד מוחלט לחופש האזרח ולחופש האדם ולכבוד האדם שלנו, אלא שהוא עומד בבסיסו בניגוד מוחלט לרוח אלוהים בתנ"ך ולמצוות המפורשות בתורה ובנביאים. בקיצור, מה שקרוי "גיור" בשם ההלכה כביכול הוא חילול השם מוחלט. ובנוסף, עצם הליך הגיור מוליד עוולות נוראיות, כפי שאנחנו רואים במקרה זה, כשחיילים קרביים,למשל,  שעברו גיור מוכרזים שוב כ"גויים"  וכמי שתהליך גיורם בטל ומבוטל, כאילו אין שירותם הצבאי בצה"ל נחשב בכלל, וגם אם השקיעו בתהליך הגיור הכוזב הזה כך וכך שעות לימוד ואנרגיות וכוונות טהורות, וגם אם חירפו נפשם למעננו. יפה עשה השופט עוזי פוגלמן כשכינה את העוול  הזה כ"מעורר חלחלה". אכן, מעורר חלחלה. וגם תיעוב, הייתי מוסיף.  כי מי נלחם במתגיירים האלה? הרבנים החרדיים , שהם עצמם וצאן מרעיתם פטורים בכלל מגיוס. היש עיוות גדול מזה? גזענות יהודית מאוסה יותר?  

 

אבל מכיוון שהרבנים החשוכים והפרימיטיביים האלה מדברים בשם אלוהים כביכול והתורה כביכול, אבל פועלים ממש נגדם, בואו נבדוק אותם לרגע במושגים דתיים באמת, אלוהיים באמת, הלקוחים מספר הספרים האלוהי היחיד שלנו, התנ"ך והתורה בראשו. והרי עוד מעט נחגוג את שמחת תורה. לכן, כדאי לבדוק תחילה מה אומר המושג "גר" בתנ"ך.  הוא אומר בדיוק ההיפך ממה שאומר מושג ה"גר" ברבנות החשוכה  בימינו.  די לבדוק את המצווה האלוהית הבסיסית: "ואהבת את הגר כי גרים הייתם בארץ מצרים", כדי להבין את כל העניין, כי הרי על פי פשוטו של הפסוק ("גרים הייתם בארץ מצרים"), "גר" הוא זר שגר בארץ אחרת. אנחנו היינו זרים שגרים בארץ מצרים (אחרי שבאנו לשם לשבור שבר, ממש כמו מהגרי העבודה שלנו), ואלוהים מנחה אותנו לאהוב את הזר בארצנו, כי גם אנחנו היינו זרים שגרים בארץ מצרים, זרים מושפלים ועשוקים, ואלוהים מצווה עלינו איפוא שוב ושוב לא לעשוק את הזר.

 

למושג "גיור" במשמעותו הרבנית בת ימינו אין זכר בתנ"ך שבו קיים מינוח אחר לגמרי להמרה לדת העברית , ככתוב במגית אסתר::"ורבים מבני הארץ מתייהדים, כי נפל פחד היהודים עליהם", . הבנתם? "מתייהדים", לא "מתגיירים".  ואגב, כפי שאפשר להבין מתוך הפסוק ההוא,  קל מאוד להתייהד ליהדות (וכל מה שצריך הוא פשוט לזהות את עצמך כיהודי), ולכן "רבים מעמי הארץ מתייהדים". ככה, במכה אחת, המונים.  

 

תחת זאת הפכה הרבנות את ה"גר" ואת תהליך "הגיור"  למשהו אחר לגמרי. לא עוד זר שבא לחיות בתוכנו, ואנחנו מחוייבים לאהוב אותו ולנהוג איתו באהבה, אלא תהליך רבני טרחני ומשפיל, שכך וכך בריות רבניות ושרתיהן מתפרנסות ממנו (אז שהם ייתנו לצה"ל יד בגיור וככה יחמיצו 4600  נפשות,  שאחרת היו באים  באים להתגייר אצל אנשי שלומנו הרבניים?  לא יקום ולא יהיה).      

 

 

אבל מי צריך את הרבנים הפרימיטיביים האלה? הרי לאחר שבוטל סעיף הלאום המפלה בתעודת הזהות, ונותרה רק האזרחות הישראלית, מה בדיוק מבדיל,למשל,  בין זכאי חוק שבות מחבר העמים  המוגדר כ"יהודי" (כי אמו יהודייה)   לבין זכאי חוק שבות מחבר העמים המוגדר כ"לא יהודי" (כי רק אביו יהודי)? רק האפלייה הרבנית המטומטמת מבדילה ביניהם, ולאפליה זו אין כל משמעות מעשית בחיינו מלבד עניין הנישואים ברבנות, שממילא כבר נמצאו לו מעקפים אזרחיים בנוסח נישואי קפריסין או מעמד של ידועים בציבור הניתן לכל איש ואשה המנהלים משק בית משותף. (זהו אגב, למי שלא מכיר, הפתרון האולטימטיבי המיידי והמעשי לעניין הנישואים האזרחיים: מעמד ידועים בציבור, המקנה את כל הזכויות הרלוואנטיות).  

 

 

לכן, לא ברור בכלל מדוע ירצה אדם  "להתגייר". כלומר, להיות נתון בפועל לדיכוי אורתודוקסי כזה או אחר, לחיטוטים רבניים מגונים יותר או פחות, ללחץ לקיים הלכות כאלה ואחרות, וכל זה רק כדי שמישהו יכתיר אותו בסופו של דבר בתואר "גר". כלומר, ינציח בעצם את מעמדו  כ"זר". למה לו? לא עדיף שייהפך לישראלי כמונו , כמו הרוב החופשי, ולאו דווקא ליהודי רבני כמותם? ומה זה להיות כמונו, הישראלים החופשיים,  כולנו יודעים. כלומר, שידבר עברית, שיחגוג איתנו את החגים העבריים, שיגור בישראל, שישרת בצבא. לא צריך יותר מזה. וממש אין כל צורך לעבור במינסרה הרבנית.

 

 ובכלל, התואר ישראלי (הכולל בין השאר את המילה " אל") הוא יהודי לא פחות, ואולי יותר, מן התואר "יהודי". ואגב, בכמה משפות העולם התואר "ישראלי" (וגך כם התואר "עברי" הנהוג ברוסית למשל ביחס ל"יהודי")   מקביל לגמרי לתואר "יהודי". וממילא, נכון להגדיר את הליך הגיור האמיתי כ"השתראלות" ,על משקל "התייהדות" .

 

בשעה שיותר ממחצית הצעירים היהודיים  באמריקה נשואים ללא-יהודיות , ולהיפך , אין חשובה יותר מן ההבהרה כי כולם חלק מן העם היהודי, אם ירצו, ללא כל צורך באקט רבני כזה או אחר. וכך, במקום שנתאבל על נישואי-התערובת ,המפחיתים  כביכול את מספר היהודים, נשמח במיליוני הנפשות החדשות המצטרפות לעם היהודי ,באמצעות הנישואים האלה. זהו המפתח האמיתי לישראל גדולה באמת.

 

אז בואו נפסיק עם הפארסה האווילית הזאת הקרויה "גיור", ונסגור את כל מכוני הגיור למיניהם. זה יהיה בריא ל-כו-ל-ם, וגם יחסוך,אגב, לא מעט מיליונים.

 

 

 

 

  • תגובות אחרונות