עושר להמונים עכשיו

31/03/10   |   289 תגובות
מתוך קטגוריות:   ספורטא   עושר
אני לא יודע אם יצא לכם לשים לב, אבל באחרונה כיבד את הבלוג שלנו בהודעותיו אדם מחונן, הפועל במרץ למען "עושר להמונים." טיילתי מעט באתר ועיינתי בכתביו, וכך הגעתי להפנייה לראיון של דר' יצחק ספורטא בתוכנית "לונדון וקירשנבאום." הדר' ספורטא דיבר, כדרכו, בשיקול דעת ובנאמנות מלאה לאמת, והעלה רעיון מעניין: "משכורות זה דבר חברתי." אנשים אינם צריכים להשתכר בהתאם לביקוש ולהיצע בשוק. השוק קיבל את הצ'אנס שלו, ונכשל. לכן, השכר צריך להיקבע על-פי הצרכים החברתיים. (כתב: אורי רדלר)

זה רעיון נפלא ולנו, כדי לטהר מעט את שמנו שהוכפש, יש הצעה צנועה ליישום הרעיון המצוין של ספורטא ו"עושר להמונים."

באופן טבעי, כדי לתת לכולם נקודת זינוק שווה, כדאי לקבוע כי השכר של כל העובדים במשק יהיה שווה לשכר הממוצע היום. כשהוא יעלה, הוא יעלה לכולם בו זמנית. קל לנחש כי ...

רפורמה של תמימים

28/03/10   |   75 תגובות
מתוך קטגוריות:   אובמה   רפורמה בבריאות
הנשיא אובמה נחל בשבוע שעבר ניצחון גדול ראשון בתקופת נשיאותו, עם אישור רפורמת הבריאות בארצות-הברית. נדב איל לא הגזים כשכינה את אישור התוכנית על-ידי אובמה "שינוי היסטורי." נותרה רק שאלה קטנה אחת: למי זה טוב? (כתב: אורי רדלר)

עיקרה של הרפורמה הוא כינון מערכת ביטוח בריאות חובה כמעט מלאה (יש עדיין חריגים קטנים). הדמוקרטים ואובמה משלמים מס שפתיים לאמירה שכל אדם יוכל לבטח את עצמו גם באופן פרטי, אבל כאשר יש חלופה זמינה של ביטוח ממשלתי במחיר מסובסד, קרוב לוודאי שהביטוח הפרטי יילך ויידחק החוצה מהשוק. במצב כזה, תוגשם שאיפת אובמה והדמוקרטים להפוך את מערכת הבריאות לכזו המבוססת על ביטוח בריאות חובה ממשלתי פרוגרסיבית: העשירים ישלמו יותר, העניים ישלמו פחות וכולם יקבלו, בחסות המדינה, שירות שוויוני.

בדרך להגשמת החלום - ועבור הדמוקרטים זהו חלום עתיק-יומין - היה אובמה נכון לוותר על ...

כצל'ה וממשלת המלפפונים

23/03/10   |   245 תגובות
מתוך קטגוריות:   יעקב כ"ץ   הגירה   מסתננים
לפעמים, אתה פשוט גאה להיות ישראלי. אתה מסתכל למטה: אדמת ארץ הקודש. אתה מביט למעלה ועיניך חוזות בצדיקים בני-דורנו: סיעת כרובים, מלפפונים, חסות ועגבניות שרי בהנהלתו התקיפה והרחומה של רה"מ שליט"א בנימין (ביבי) נתניהו, השומרים עלינו ומצילים אותנו מכל צרה בסדר גודל בינוני פלוס. (כתב: אורי רדלר)

כל השבחים הללו, שכל יהודי מצווה באמירתם יום-יום, לא באו סתם לתפארת ליחוך הפנכה. יש בהם טעם אקטואלי, שהרי בימים אלו ממש אנו זוכים להתענג על מכתב יפה שהפיץ יעקב (כצל'ה) כ"ץ מהאיחוד הלאומי, שהוא יו"ר ועדת הכנסת לבחינת בעיות העובדים הזרים. מי שידו לא רעדה כשנעתר למינוי האיש הזה לתפקידו הנכבד (רה"מ בנימין (ביבי) נתניהו) ראוי להלל ולחנופה מיוחדים. כן, כבוד ראש הממשלה. אתה נעתרת, ואנחנו כה גאים בך!

ומה מספר לנו כבוד חה"כ יעקב (כצל'ה) כ"ץ? סיפור נורא ואיום! בכל ...

אגדות בפרסום

19/03/10   |   72 תגובות
מתוך קטגוריות:   פרסום   אגדות
אגדת כוחו המאגי של הפרסום עיקשת ועמידה. לא רבים מתלהבים להתמודד עמה - בין השאר בגלל רתיעה אישית מעמידה לצד פרסומאים ואנשי שיווק. ובכל זאת, מדובר בתיאורית קשר קלושה, שאין לה תימוכין של ממש במציאות. (כתב: אורי רדלר)

וכך מסופרת האגדה: אנשי הפרסום והשיווק המתוחכמים יוצרים מסעות פרסום ושיווק, שבאמצעותם הם מצליחים לשטוף את מוחם ולשנות את תודעתם של אנשים, כדי לגרום להם לקנות דברים שהם לא רוצים ולא צריכים, לשכנע אותם שמוצרים קלוקלים הם דווקא נפלאים, לבלבל אותם, ולהונות אותם לחשוב שהם אוהבים דברים או רוצים דברים שהם בעצם לא רוצים.

על פניו, נדמה שיש הגיון באגדה: רוב שיטות הפרסום והשיווק מבוססות על חזרה על מסרים פרסומיים ועל ניסיונות ערמומיים ליצור דימוי חיובי לחברות ולמוצרים. פרסומאים ומשווקים עושים שימוש בחצאי אמיתות, בהסתרה ובמניפולציות כדי לשכנע צרכנים. סרטי פרסום מלוטשים, מודעות ...
  • תגובות אחרונות