הקפיטליסט היומי

בנק הפועלים חושב שאתם נודניקים מקצועיים

22/05/14   |   36 תגובות
מתוך קטגוריות:   בנק הפועלים   פייסבוק
לאחרונה קבלתי טלפון מהבנק הנוכחי שלי. בנק הפועלים, המבשר לי כי עקב סגירת הסניף הירושלמי הנוכחי בו אני מנהל את ענייני יועבר חשבוני לסניף אחר. נו שוין. (כתב רותם סלע)

הלכתי להכיר את סניף רחביה, אליו הועברתי. בסוף ביקור היכרות בקשתי את מספר הטלפון הישיר של הפקידה ואו של המקום. משם זה הלך ככה:

פקידה: "אנחנו נותנים מספר ישיר רק ללקוחות עם הכנסה מעל X, שמוגדרים Y".
לקוח (אני): "מודע לדבר. עומד בקריטריונים. משתכר X+W - מעל הרף"
פקידה: "אנחנו לא יכולים לדעת את זה"
|-:
פקידה: "לא מעבירים לנו את המידע הזה מהסניף הקודם. נחכה כמה חודשים בכדי לראות מה מצב ההכנסות שלך"
לקוח: "זה לא הגיוני"
פקידה: (בודקת... מקשקשת על מקלדת המחשב.. מחייכת במבוכה), ואז, "אין מה לעשות. נחזור אלייך".


זה היה לפני שבוע וחצי. מאז יוק. היום צץ עניין בגינו אני צריך את הבנק. אין לי מספר טלפון, אז החלטתי - טוב, נכתוב להם על עמוד הפייסבוק. אלא ש.. אין עמוד פייסבוק. אחד משני הבנקים הגדולים בישראל, מאמין שלהיות ראשון זה מחייב - להסתתר מהלקוחות.


להיות ראשון זה מחייב. להסתתר.
"בזכות" הפיקוח ההדוק והנוקדני של הפיקוח על הבנקים לא נכנס מתחרה חדש לבנקאות הקמעונאית למעלה מיובל שנים. למעשה, רוב הבנקים בישראל קיימים מהתקופה העותומאנית או המנדטורית. בנק לאומי הוקם ב-1902, הפועלים ב-1921, מזרחי ב-1923 ודיסקונט ב-1935. למעשה הבנק "הצעיר" בישראל הוא הבינלאומי שמצוי עמוק בגיל העמידה והוקם ב-1972. 


התוצאה: מערכת לא תחרותית, החוששת מנחת ידם של עובדיה המאוגדים והמעושרים הרבה יותר מכפי שהיא חוששת מאיתנו. למעשה, הבנק הגדול במערכת, בנק הפועלים, לא רואה בלקוחותיו יותר ממטרד. בירור קצר עם אושיית פייסבוק מקושרת העלה כי היעדר נוכחות ברשת החברתית אינה נובעת מאי מודעות לקיומה של הרשת החברתית, אלא כי מדובר בהחלטה מודעת הנובעת ממודעות לפוטנציאל הנזק (או כאב הראש) שיכולים ליצור לקוחות שאשכרה רוצים לתקשר עם הבנק.

הבנק שלי לא אוהב תקשורת.
הוא מסרב להצטרף למאה ה-21, ולפתוח חשבון פייסבוק.
זה לא מפתיע את מי שלא יכל להשיג אותו בטלפון במהלך המאה ה-20.

למרבה המזל אלו הם זמנים אחרים. בעידן האינטרנט פתיחת אפיק תקשורת היא הליך דו כיווני. אי לכך, וכשירות לציבור (ולבנק שלי). אני מודיע על פתיחת עמוד פייסבוק מיוחד ללקוחות הבנק הגדול בישראל, שמיועד ללקוחות שפשוט רוצים להשמיע את קולם ולשמור על קשר. 

אם תצטרפו הם יקשיבו. לא תהיה להם ברירה.

  • תגובות אחרונות