רוכב הדו גלגלי לומד על בשרו את אימת החלקה על מעברי החצייה עם הגשם הראשון. מסתמן פיתרון
כל רוכב דו גלגלי, לומד על בשרו את אימת מעברי החצייה עם הגשם הראשון. הרוכב הטירון, חסר סיכוי מול הרצועות הלבנות של מעבר החצייה. תערובת של שמן, פיח, צבע חסר הרחמים שעל הכביש מביאים את הרוכב להחלקה וצניחה חופשית רווית כאב אל הכביש, נטייה קלה, או סחיטה זעירה של ידית האצה או בלימה רכה ישכיבו את הרוכב האומלל חסר אונים על הכביש, לפני שיסתחרר וייפול יספק לבקש שהקטנוע לא ינחת עליו, או שנהג חסר ריכוז ימרח אותו בגלגליו על הכביש. משך השנים לומד הדו גלגליסט את עובדות החיים, רוכש ניסיון ומגיע למעברי החצייה עטור צלקת ההחלקה האחרונה ועולה על מעבר החצייה כאילו מסלולו מרופד בביצים. מתעלם מצפירות נהג מכונית שנוסע אחריו, שצופר ומקלל את הרוכב שמאט ושומר על חייו, בדרך כלל הנהג המעוצבן עוקף את הרוכב ולעיתים גם חוסם את דרכו. שנים רבות שרוכבי הדו גלגלי זועקים שפסי מעבר החצייה מלכודת מוות לרוכבים, בפרט לאלה חסרי הניסיון, אבל מי שומע ובעיקר למי איכפת.
איור: דובי זכאי
בימים האחרונים נחשף מידע סודי, שני אזורים בארץ זכו בהנחת מדבקות על הכביש במקום הפסים המצוירים, על פי הפרסום: "עיריית רחובות ועיריית ראשון לציון החלו לאחרונה במהלך לשיפור בטיחות הכבישים בעיר. העיריות מסמנות חלק ממעברי החצייה בעיר באמצעות מדבקות מיוחדות לסימון כבישים של התאגיד האמריקני 3M, במקום בצבע פשוט". המומחים מסבירים שמדבקות אלה מהוות תחליף חדשני לצבע הפשוט והן בעלות נראות גבוהה במיוחד ביום ובלילה, עמידות לאורך זמן, בעלות מקדם חיכוך גבוה למניעת החלקה של הולכי רגל ורכבים דו גלגליים". בארה"ב ובאירופה, כרגיל) כבר מזמן גילו את התשובה לפסים המסוכנים והחליפו אותם במדבקות היקרות והעמידות אך הפחות מסוכנות.
נותר לקוות שישלימו במהרה את הניסוי, ובכל הארץ יונחו פסים על מעברי חציה ובפסי הפרדה שפחות מסכנים את הרוכבים והולכי הרגל. נקווה שהרעיון והניסיון לא ייפגעו על ידי תוכנית הקיצוץ הרוחבית במשרדי הממשלה, כפי שהצהיר ראש הממשלה.
ואם כבר הקדשנו את המילים לרוכבי הדו גלגלי יש עוד עניין שמתענים בו הרוכבים, יש רמזורים שמופעלים על ידי אות מרכב שמגיע, בדרך כלל אלה חריצים בכביש שרכב המגיע מפעיל את המערכת ויוצר לעצמו אור ירוק, הכל טוב ומתאים לרכבים עם ארבע גלגלים, משום מה רכבי הדו גלגלי לא זוכים לשירות זה וכך רוכב שמגיע לרמזור כזה שהתנועה מסביב ענייה במכוניות יכול לעמוד שעות עד שתופיע מוכנית ותדגאל אותו מיסורי ההמתנה. רכב הדו גלגלי לא יכול להפעיל את המערכת, כנראה זקוקים לארבעת גלגלים כדי להפעיל את הרמזור. וכך הרוכבים, (אלה שניצלו מהחלקה על הפסים הלבנים) ממתינים זמן רב, עד שיואיל שיגיע רכב על ארבעת גלגליו ויפעיל עבורם את המערכת הסלקטיבית. כבר שנים מתחננים הרוכבים לפתרון אחר. ההמתנה הממושכת גורמת לאחדים לעבור על החוק, או שחוצים באדום, או עוברים במעבר החצייה וגוררים את הקטנוע איתם בהליכה או מחפשים פתרונות יצירתיים למנוע את ההמתנה הארוכה. לצערנו חלק מהפתרונות מסכן את חייהם. בעלי התושייה, שומרי החוק, עורכים עקיפה של המכשול בשעות מסוימות, נסיעה מיותרת מעצבנת. אולי חיבור עם טכנולוגיות מתקדמות מבית 3M יביאו פתרון גם לבעיה זו. זוכרים, זכותינו על הכביש בדיוק כמו של רכב רגיל.