עדינה שטרנברגהרבנית ד"ר עדינה שטרנברג מרצה במתן ובמדרשה בבר־אילן, ומנחת ההסכת "מְפָרְשׁוֹת שָׁבוּעַ" מבית מתן
תזכורת של פעם ביובל: מדוע התורה מצווה לספור שניםמדוע סופרים שבועות וימים לקראת חג השבועות, אבל לא את שבעת ימי חג המצות? ומה ההבדל בין שבע שנות השמיטה לשנות היובל, שאותן נצטווינו לספורעדינה שטרנברגעדינה שטרנברג
החגיגה הצמחונית שמתחילה בספירת העומר ונגמרת בלולב והאתרוגלצד קורבנות המועדים המפורטים בפרשתנו, מופיעות מתנות שאנו מביאים למקדש מן הצומח. הן קושרות בין תודה על העבר לתפילה על העתידעדינה שטרנברגעדינה שטרנברג
צמחונות או אכילת בשר? שאלה של התבגרותההיתר לאכול בשר מתואר כירידה רוחנית לעומת חזון הצמחונות. ואולם ייתכן שהתורה רואה בכך דווקא התפתחות ועלייה בדרגהעדינה שטרנברגעדינה שטרנברג
הקשר בין דיני טומאה וטהרה למותם הטרגי של בני אהרןדיני הטומאה והטהרה שבספר ויקרא מוקפים במסגרת סיפורית שמעניקה להם משמעות רעיונית ומבהירה את חשיבותם של גבולותעדינה שטרנברגעדינה שטרנברג
פרשת השבוע מלמדת אותנו שלא הכול כתוב בתורהבחירתו של אהרן לשרוף את שעיר החטאת נראית במבט ראשון כהמשך החטא של בניו. אך בפועל היא מלמדת אותנו על חשיבותו של שיקול הדעת ההלכתיעדינה שטרנברגעדינה שטרנברג
קריעת ים סוף מזכירה לנו סיפור מקראי מוקדם יותרהקישור בין שביעי של פסח לקריעת ים סוף מבוסס על הקבלה מפתיעה לסיפורו של יעקב אבינו, שיש בה גם לקח חשוב לדורותעדינה שטרנברגעדינה שטרנברג
הקורבנות מלמדים אותנו על מערכות יחסיםדיני הקורבנות מתחילים בנדבת ליבו של האדם, וממשיכים בחובות המוטלות עליו ובצורך לכפר על חטאיו. שני הממדים הללו נדרשים ביחסינו עם ה'עדינה שטרנברגעדינה שטרנברג