מיני בשמים | שאטרסטוק

צילום: שאטרסטוק

בזכות משפיענים בטיק טוק, ה'דיופים', שהם מעין חיקויים של מוצרי טיפוח יוקרתיים, הפכו ממוצר בזוי למוצר מבוקש. מה היתרונות של בשמי הדיופים של דובאי ולמה בכל זאת לא מדובר במקור?

תוכן השמע עדיין בהכנה...

לכולנו יש רגע אחד בחיים שעושה לנו סוויץ' בראש ולתמיד. אצל הדור של הסבתות זה היה כשגילו שאפשר להשיג ירקות טריים גם לא בשוק. אצל הדור של האמהות שלנו זה היה כשגילו שאפשר לקנות בגדי מותגים באאוטלט. ואצלנו? זה הרגע שהתחוור לנו שאפשר להשיג את הבושם שאנחנו מכורות לו ושעולה יותר מיום עבודה - במחיר של פיצה משפחתית.

תופעת ה- DUPE (מהמילה duplicate =העתק) הפכה אותנו מצרכניות תמימות שמאמינות שכל מה שיקר חייב להיות טוב, לנינג'ות של חיסכון, שיודעות לבדוק ולהתקיל את המערכת בלי לוותר על האיכות. הכל התחיל באיזה סרטון ויראלי של משפיענית כלשהי שהסבירה איך הצליחה לחסוך מאות שקלים על הבושם שלה, דרך קנייה של חיקוי מאוד מאוד מוצלח. פתאום כולן התחילו לחקור, לחפש, להשוות ולגלות - שגם הן יכולות.

עוד כתבות בנושא

ברוכות הבאות לעולם הדיופים של בשמי דובאי, תופעה שלא רק מצילה את חשבון הבנק שלנו אלא גם מחזירה לנו את האמונה שלפעמים אפשר לנצח את המערכת. התופעה החלה להתפשט בעיקר דרך הרשתות החברתיות והטיקטוק, כשנשים גילו שהבשמים המדוברים מדובאי מציעים בעצם ריחות זהים לבשמי היוקרה האייקונים והעדכניים, רק במחיר שלא יחייב אותן לחיות על לחם ויוגורט כל החודש. אומנם חיקויים של מוצרי יוקרה קיימים מאז ומעולם ויש שראו בה תופעה בזויה ("היזהרו מחיקויים") אבל הטרנד הזה בעצם אומר – למה להיות פראיירים כשאפשר לקנות בפחות? וישראלים כידוע, לא אוהבים להיות פראיירים.

רוצים דוגמאות? קחו למשל את הבושם הנחשק "קוקו מדמוזל" של שאנל, שמורכב בין היתר מורד, פאצ'ולי, נרולי ותווי הדרים, ובעל ניחוח אלגנטי, נשי ומתוחכם, בושם שעולה כ- 600-900 שקל. מחירו של התואם שלו - נע בין 35-60 שקל; או את "בלאק אורכיד" של טום פורד, שמורכב מאורכידאה שחורה, טרפל, וניל, פאצ'ולי, ואוחז בניחוח אקזוטי במיוחד כשמחירו הוא כ-400-500 שקל. הדיופ במקרה הזה – "מיסטיק אורכיד" - יעלה לכם רק 40-65 שקל.

אבל כמו כל דבר בחיים, אין כאן שחור ולבן, האמת היא איפשהו באמצע. היתרונות של הדיופים הם די ברורים: קודם כל מדובר בחיסכון משמעותי -  אם אתן יכולות לקבל את אותו ניחוח שגורם לכן ולסביבה הקרובה להתעלף ממנו במחיר של אספרסו, אז למה לא?

דבר שני המחיר מאפשר גיוון - במקום לקנות בושם אחד ב-600 שקל, אתן יכולה לקנות 10 בשמים שונים ולהחליף מצב רוח לפי היום השבוע.

אבל יש גם צד שני לריח הזה. לא הכל ורוד כמו שזה נשמע. דבר ראשון, למרות שהריח דומה, בשמי המותגים המקוריים נוטים להחזיק יותר זמן על העור ולהתפתח בצורה מורכבת יותר לאורך היום. דבר שני, בָּשמים הם אמני ריח, שמשקיעים שנים בפיתוח נוסחאות ייחודיות. כשרוכשים את המקור זה כמו לקנות ציור מהאמן, ולא עותק מאיזו חנות של 'הכל בזול פה, כדאי לכן'. ויש גם ממד פסיכולוגי-  בושם אמיתי גורם לכן להרגיש אחרת. מין אפקט פלסיבו יקר שעובד.

בין דיופ מדובאי לבושם של דיור מפרידים אולי מאות שקלים, אבל גם פילוסופיית חיים, כוונה, השקעה וחוש ריח מפותח. וניחוח טוב ונכון עושה את היום - גם שלך וגם של מי שנכנס איתך לאותה מעלית.

6 בשמים מקוריים שאנחנו אוהבות (ושעדיין לא עלינו על הדיופים שלהם)

L’Interdit Parfum בושם לנשים של ג'יבנשי

ההרגשה איתו היא כמו אחרי הקפה השלישי, כשהראש מפוקס והגוף מפוצץ באנרגיה טובה ובביטחון עצמי, כאילו כל העולם פרוס בפנינו. יש בו סימפוניה של פרחים המשלבים יסמין, פריחת תפוז, טוברוז, תמצית של מימוזה קטיפתית, עם תמצית שקדים מרירה שמוסיפה לו עומק וחושניות. תווי הבסיס שלו, המושתתים על ווטיבר, פצ’ולי ותמציות נדירות של מור, הם אלו שבסופו של דבר מקבעים את הניחוח העשיר על העור. 515 שקל.

אסתי לאודר | יח"צ

אסתי לאודר | צילום: יח"צ

Beautiful Magnolia Fleur בושם לנשים של אסתי לאודר

מצד אחד - יש בו פריחה מרעננת של גרדניה, מגנוליה ומנדרינה מלאי חיים וארומה, ומצד שני - בסיס עמוק ועצי של ארז, שמשאיר אותך עם תחושה של רגליים על קרקע גם כשאת בעננים. זה לא בושם שמנסה לשנות אותך או להשתלט עלייך. הוא פשוט מדגיש את מה שאת, מחבק את מה שאת מחזיקה בפנים, מגביר אותו קלות ומזכיר לך שהתדר קובע, גם בחיים וגם בניחוח. איתו את לא צריכה להוכיח כלום, רק להתיז ולראות איך הכל קורה מסביבך. 475 שקל.

קרולינה הררה | יח"צ

קרולינה הררה | צילום: יח"צ

La Bomba בושם לנשים של קרולינה הררה

הוא נכנס בסטייל: בהתחלה פוגש אותך פיטאיה עסיסי-  פרי הדרקון שמעורר את הנשמה, אחריו מגיעים אדמונית דובדבן ופרנג'יפאני, שילוב של פרח נדיר וחושני עם ניחוח שמשי ולבסוף - וניל חמוש בפצ'ולי ועצים לבנים, שמשאירים אחריהם שובל חם ומשכר. הוא מסוג הבשמים שאתן מריחות קודם, חושבות אחר כך ומרגישות לאורך שעות אחרי. 99$. להשיג בג'יימס ריצ'רדסון דיוטי פרי.

Goddess בושם לנשים של ברברי

יש דברים שפשוט לא אמורים לעבוד יחד. כמו פיצה עם אננס (לא, אנחנו לא פותחים את הדיון הזה כאן), גרביים עם סנדלים (גם לא את זה) או להגיד שאת לא צריכה בושם חדש, ואז להקים אוהל ליד המדף בפארם. אבל בברברי החליטו לקחת את כל הכללים האלה ולעשות מיש-מש: פטל ולבנדר יחד. נשמע מוזר, אבל עובד. הפטל נותן את הבריזה העסיסית והקלילה והלבנדר מוסיף רוגע ועדינות. לב הבושם מורכב משלושה סוגי וניל מושלמים, מלטפים ועמוקים כשגם הבסיס, המושתת על עור זמש, מוסיף עומק וחמימות לכל הגברדייה שהגיחה לפניו. 709 שקל.

יח"צ

צילום: יח"צ

DIVINE ELIXIR בושם לנשים של ז'אן פול גוטייה

בושם שהוא תזכורת להיות הכי גרנדיוזית שאת יכולה, אבל בצניעות, בלי לנקר עיניים. הוא נפתח עם טוברוז, הפרח שנחשב למלך הפרחים הלבנים, בלב שלו יש מינרל ים, ובבסיס טונקה, עמוקה וממכרת – זו שעוזרת לכל מי שבסביבתך גם להכניס את הארומה שלך לראש וגם להשאיר אותו בזיכרון. כל המרכיבים שגוטייה מגדיר כחצופים ובלתי נשכחים – מצליחים לבלוט בלי להיות דומיננטיים מדי ולהמאיס את עצמם, ובאופן מוזר, זה עובד. 610 שקל.

יח"צ

צילום: יח"צ

VANILLE COUTURE בושם לנשים של YSL

ב-YSL החליטו לקחת את מה שעובד ולהעלות את זה לרמה הבאה - הדי.אן.אי של ליברה שמעניק ביטוי חדש דרך הוניל הכי מתוחכם שראינו. אז כבר הבנתן שבמרכז המהפכה ניצבת לה תמצית וניל בורבון ממדגסקר בתוספת קוויאר וניל מרוכז, שיוצרים יחד ניחוח קרמי, עוטף ומרוכז במיוחד. הלבנדר מפרובאנס ופריחת התפוז שנקטפו בגני אוריקה במרוקו ומייצגים את הניחוח המקורי עדיין כאן, רק שעכשיו הם מקבלים טיפול וי.אי.פי עם תמצית רום ונגיעות קינמון. פצצה לנקודות הדופק. 450 שקל.

עוד כתבות בנושא