גרור את לוגו מעריב אל סימן הבית שבסרגל הכלים בראש הדפדפן
  1. גרור את לוגו מעריב אל סימן הבית שבסרגל הכלים בראש הדפדפן (ראה תמונה).
  2. בחר "כן" (או Yes) בתיבת הדו-שיח שמופיעה.
  3. זהו, סיימת!

סגור


שח"ל – גם אם אתה בריא

קשיש שאינו דובר עברית השתכנע לרכוש מנוי לשח"ל בעלות של מאות שקלים לחודש, על אף שלא סבל כלל מבעיות לב. משפחתו ביקשה לנתקו מהשירות אולם בשח"ל מסרבים. שח"ל: אולי היום אין לו בעיות לב, אבל אין לדעת מה יקרה מחר

איילה הורביץ | 27/11/2006 17:43 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
יהושוע זלצגנדלר, קשיש בן 76 שבקושי דובר עברית, מנסה כבר חודשים ארוכים לבטל מנוי לחברת שח"ל אליו התחייב מבלי להבין במה כרוכה ההתחייבות, ואשר עולה לו מאות שקלים מדי חודש.

זלצנגנדלר, אשר עלה לפני מספר שנים מאוקראינה, השתכנע לחתום על מנוי לשירותי חברת שח"ל – חברה המעניקה שירותי מעקב קרדיאלי לאנשים הסובלים מבעיות לב. זלצנגדלר הקשיש, שחולשתו היחידה היא בפני נציג שח"ל - אינו סובל כלל מבעיות קרדיאליות. זלצנגדלר חשב שהוא משלם עבור לחצן מצוקה, ומצא עצמו משלם מדי חודש 221 שקלים - סכום לא פעוט עבור קשיש המתקיים על קצבת ביטוח לאומי זעומה.

בני משפחתו של זלצנגדלר מספרים כי ביקשו פעמים רבות לנתקו מהשירות, אך נענו בסירוב פעם אחר פעם. בשח"ל טענו כי הקשיש מחויב לשירות למשך שנתיים, זאת למרות שבחוזה עליו חתם זלצנגדלר, אשר נמצא בידי nrg, לא מוזכרת כלל תקופת התחייבות שכזו.

בני המשפחה, מתוסכלים וחסרי אונים פנו אלינו. בשיחה שקיימנו עם ראובן קפלן, מנכ"ל שח"ל, זעם קפלן על פניית המשפחה אל התקשורת ואמר כי שח"ל אינם מעוניינים לפטור את הקשיש מהתשלום ובכך רוצים ליצור תקדים. מדבריו משתמע כי שח"ל איננה רוצה ללכת לקראת הלקוח משום שאז אנשים נוספים עשויים לדרוש שירות טוב יותר.
מעמד בעייתי ביותר

לדבריו של קפלן, זלצנגדלר מחויב לשנתיים (בחוזה ששלחה אלינו המשפחה – הדבר כלל לא מצוין). כשביקשנו לראות את החוזה שבידי החברה, שח"ל אמרו כי זלצנגנדלר לא מוכנן למסרו, טענה שלדעתנו משונה בהתחשב בעובדה שהמשפחה היא שמסרה את המסמכים לידינו מלכתחילה. עוד אמר קפלן כי זלצנגדלר חתם על ההתחייבות כאשר בתו נוכחת, ואין כל ספק כי הובהרו לו כל פרטי ההתקשרות.

בנוגע לצורך האמיתי של זלצנגדלר, אשר אינו סובל מבעיות קרדיאליות, בשירותי שח"ל, אמר קפלן כי אמנם היום הוא אינו סובל מבעיות

לב, אולם אין לדעת מה יקרה בעתיד.

במועצה לצרכנות סוברים כי המעמד בו מוחתמים אנשים מבוגרים על ההתחייבות לשח"ל הוא בעייתי ביותר, ויש בו חשש להטעיה. לדבריהם, החוזה עליו חותם המנוי הינו מסובך ומורכב, ומן הראוי כי החברה תאפשר למתחייב לעבור עליו בנחת בסיוע אדם שמבין את משמעות ההתחייבות, וליצור איתו שוב קשר לאחר מספר ימים.

עוד אומרים במועצה כי במקרה הנ"ל, אם הקשיש לא סובל מבעיות לב, הרי שהזמזם ששילם עבורו הוא מכשיר יקר מאוד שהוא כלל אינו זקוק לו, והדבר חמור מאוד.

כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

nrgטורסדילים ונופשונים

nrg shops מבצעי היום

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...
  • עוד ב''משטרת הצרכנות''

כותרות קודמות
כותרות נוספות
לאייטמים קודמים לאייטמים נוספים
  • פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים