ליקוי חמה באופטיקנה
לקוח שרכש בקיץ משקפי שמש של ארמני באופטיקנה גילה לתדהמתו שהרשת אינה מספקת חלקי חילוף לכל המותגים. הלקוח המאוכזב, נאלץ לחכות עד החורף כדי לקבל את כספו בחזרה
יומיים לאחר מכן, לצערו של איל, אבדה הזרוע הימנית של המשקפיים החדשות. איל, שהיה בטוח שניתן לפתור את הבעיה בנקל, נכנס לסניף של אופטיקנה במודיעין וביקש לתקן את משקפיו. אולם, גילה לתדהמתו שברשת ניתן לרכוש משקפיים של המותג ארמני אך לא לקבל שרות עבורם.
"המוכר בסניף מודיעין אמר לי שיש להם בעיה עם הספק של גוצ'י וארמני, ולכן אין חלקי חילוף. הוא הציע לי לרכוש זוג משקפי שמש חדשות או לפנות לחנות אופטיקה אחרת". ההצעה השנייה הייתה תמוהה בעיני ציון, אך הגיונית יותר מהראשונה, שכן כזכור הוא כבר רכש לעצמו זוג משקפי שמש, יומיים בלבד קודם לכן.
ציון פנה לחנות אופטיקה מתחרה, שיצרה באופן מיידי קשר עם היבואן של ארמני, ובתום בירור קצר הציעה לו להשלים את המשקפיים למחרת בזרוע חלופית מקורית. לדברי ציון, צוות החנות המתחרה הסביר לו כי הם מייבאים את משקפי השמש של ארמני וגוצ'י מהיבואן הרשמי ולכן יכולים לרכוש גם חלקי חילוף בהתאם לצורך. לעומת זאת, על-פי המתחרה, ב'אופטיקנה' מייבאים את משקפי השמש של ארמני וגוצ'י באופן עצמאי ולכן אינם יכולים לספק שירות למוצרים אלו.
עם המידע החדש, חזר ציון לחנות שבה רכש את משקפי השמש בבת-ים, ועדכן את צוות המוכרות, שהבטיח לבדוק את הנושא ולחזור אליו בתוך 10 ימים. שבועיים לאחר מכן, והסניף בבת-ים עדיין לא הציע פתרון.
החזר כספי
ציון פנה לשרות הלקוחות של הרשת, שם אישרו את זה שאין חלקי חילוף, והציעו לו לגשת לקבל זוג משקפי שמש חדשים. הוא הסכים לקבל את ההצעה, אלא שהפעם - לאור הניסיון והידע שצבר בשבועיים שחלפו – דרש משרות הלקוחות של אופטיקנה התחייבות כתובה, לפיה במידה שיתקלקל חלק בזוג החדש הם יספקו את חלקי החילוף. שרות הלקוחות סירב למלא את הבקשה, וציון ביקש לקבל את כספו בחזרה.
'אופטיקנה' הפנו את ציון לקבל את כספו בסניף בו רכש את משקפי השמש תוך שבועיים. השבוע, כחודשיים וחצי לאחר הרכישה,
כחודש לאחר שהובטח לו כספו, ויומיים לאחר שפנה אל משטרת הצרכנות של nrg, זכה ציון להחזר המיוחל.
פנינו ל'אופטיקנה' וזו הפנתה אותנו אל תקנון תעודות האחריות שלה, בו נכתב כי הרשת אינה מתחייבת להחזיק במלאי חלקי חילוף, וכי במקרה של העדר חלקים מתאימים עשויה הזמנתם מהיצרן בחו"ל להמשך מספר שבועות. בנוסף, מסרה הרשת בתגובה כי למרות האמור בתקנון, הוחלט לפצות את הלקוח ולכן "הרשת קיבלה בתדהמה את תגובתו של מר ציון אייל, שקיבל בתחילת חודש נובמבר שירות לשביעות רצונו".