חדש ב-HP ישראל: מדפסת אלחוטית
HP ישראל מוכרת מדפסות בלי הכבל שמחבר אותן למחשב. בשירות הלקוחות אומרים: "זה כבל ש-HP לא מייצרת". בחברה מסבירים: "כבל USB הינו מוצר הנמצא לרוב ברשות הלקוח, וכל לקוח מתאים מוצר זה לפי צרכיו"
"הגעתי לחנות כדי לרכוש מדפסת HP שנמצאת כרגע במבצע", מספר טום (שם בדוי), שדיווח לנו על המקרה. "דיברתי עם המוכר בחנות, קיבלתי את כל המידע על המדפסת, אולם כאשר הגעתי לקופה נדהמתי משאלתה של הקופאית – 'האם אתה רוצה לרכוש כבל USB למדפסת?'. שאלתי אותה אם הוא לא אמור להיות חלק מהרכיבים של המדפסת, וקיבלתי את התשובה שלמדפסות של HP לא מצורף הכבל".
טום פנה לשירות הלקוחות של החברה ותהה לגבי המדיניות, שדומה לדעתו למכירת טלוויזיה בלי כבל חשמל. לדבריו, "בשירות הלקוחות אמרו לי שזו המדיניות של החברה".

פנינו לשירות הלקוחות של HP לברר איך נשמט הכבל מהערכה. המשיבה החביבה טענה ש"זהו כבל ש-HP לא מייצרת, ולכן לא רשאית לספק אותו. זה כבל אוניברסלי. אם יש לך כזה בבית, את יכולה להשתמש בו גם למדפסת החדשה. אם לא, אפשר לקנות אותו בכל חנות למוצרים משרדיים ב-10-20 שקלים".
מוזר:
מ-HP ישראל נמסר בתגובה: "חברת HP מוכרת את מוצריה בכל העולם במפרט ובתכולת אריזה קבועים. בכלל זה המדפסות מיוצרות ונארזות באופן זהה, ומשווקות למדינות, עד לרכישתן על ידי הצרכן הסופי. חברת HP מוכרת את מוצריה ללקוחות בשקיפות מלאה. כל לקוח יכול לקבל את מפרט המוצר ותכולת האריזה, טרם רכישתו".
"כבל USB הינו מוצר הנמצא לרוב ברשות הלקוח, וכל לקוח מתאים מוצר זה לפי צרכיו (לדוגמא: אורך הכבל נקבע על פי המיקום הספציפי של המוצר אצל הלקוח). זו גם הסיבה שמוצר זה זמין לרכישה בנקודות המכירה במידות אורך שונות. בנקודות המכירה ישמחו אנשי השירות לסייע ללקוחות להתאים את הכבל הנדרש, על פי הנתונים שיספק הלקוח".
שאלנו גם מדוע בשירות הלקוחות טענו בפנינו ש-HP לא מייצרת את הכבל. לא התקבלה תגובה על כך.