עובר את הגבול 45
אם הייתם מודדים מעיל בחדר הקפאה, לא הייתם קונים? אם הייתה ספה באמצע הרחוב, לא הייתם יושבים? אם הייתה לכם מכונית זעירה, לא הייתם מסתבכים? אם הייתם עושים משהו נחמד עבור מישהו, לא הייתה צצה לכם סוכריה דביקה מעל לראש?
היורובסט, תחרות הקריאייטיב השנייה בחשיבותה בעולם (אחרי פסטיבל קאן) התרחשה בשבוע שעבר והביאה הרבה נחת למשרדים הישראליים שלקחו מדליות נוצצות הביתה: מקאן אריקסון, שלמור אבנון עמיחי ושמעוני פינקלשטיין. כבוד.
כמו בכל תחרות קריאייטיב, יש רק סדרת פרינט אחת שלוקחת את הגרנד פרי, קרי המודעה הכי טובה השנה באירופה בכל הקטגוריות. השנה מי שלקחה את הפרס היוקרתי היא הסדרה הזו למכונית סמארט החסכונית בדלק ולכן כמעט שאינה פוגעת בסביבה. למה הסדרה הזו כל כך טובה? אולי מפני שזו מודעה למכונית שבה כמעט ולא רואים אותה ואולי כי יש פה המחשה גאונית שמראה בצורה יצירתית איך בגלל הגודל הזעיר של המכונית, הפגיעה בטבע כמעט ואינה מורגשת. שאפו למשרד הספרדי. לחצו להגדלה.
סוכנות הפרסום: Contrapunto, Madrid, Spain



זה אולי מפתיע, אבל אחד המקומות הכי מוזנחים מבחינה פרסומית הוא נקודת המכירה. וזה משונה כי הרי הלקוח כבר נמצא אצלך, הוא מה שנקרא בכוונת קנייה ובכל זאת רוב החנויות והרשתות לא חושבות איך בשלב הזה למכור לו יותר למקסם מבחינה פרסומית את חוויית הקניה בחנות מסתפקות בפוסטרים על הקירות בלבד.
חנות מעילים בשם Playground החליטה להוכיח ללקוחותיה עד כמה המעילים שלה מחממים

אני חושב שהפעילות הבאה של איקאה היא הזדמנות מצויינת לסכם את שנת 2007 ולראות את המגמה שאליה הולך הפרסום העולמי. אז אם עוד לא הבנתם את זה עד עכשיו, הפרסומות יוצאות מחוץ לקופסת הטלוויזיה או דפי העיתון ופוגשות את הקהל במקומות שבהם הוא נמצא, כדי להעביר לו בצורה חווייתית ואינטראקטיבית את המסרים והערכים שאותם המפרסם רוצה להעביר.
אני חושב שסדרת התמונות הבאה של איקיאה היא דוגמא מושלמת לפרסום כזה. איקאה רוצה להגיד שהיא עושה את חיינו לקצת יותר מעוצבים, נוחים ונעימים ומה יותר נכון ומתבקש מללכת ולעצב בצורה קצת יותר נעימה את המרחב הציבורי. כך כל אחד יכול לראות איך באמצעות המוצרים של איקיאה אפילו המקומות המוזנחים ביותר ברחוב הופכים להיות מקומות שכיף לשהות בהם. מושלם.








ואם אנחנו כבר באווירה אופטימית, אז הנה סרט חמוד מאוד ומעט מרגש שמראה לנו איך כולנו בעצם אנשים טובים ומתוקים ואיך בחיי היום יום כל אחד מאיתנו עושים מעשים טובים ומתחשבים כלפי אנשים אחרים, אפילו כלפי הזרים לנו. כן חברים, זה טוב להיות מתוק. ובאופטימיות זו נסיים. סוף שבוע נעים. Meiran_pachman@yahoo.com
מירן פחמן הוא מנהל קריאייטיב במקאן דיגיטל