עובר את הגבול 41
אוהבים לראות קליע מפלח פירות ובקבוקים במאה מטר לשנייה? ומה כשהקליע הזה מתקרב לראשו של ילד שכאילו נלקח מ"עיר האלוהים"? מדור הקריאטייב של מירן פחמן יורה ובוכה
יש כמה אלמנטים ויזואליים שכל איש קריאייטיב יודע שאסור לו להתקרב אליהם מחמת הבנאליות והנדושות. ויז'ואלים שאין שחוקים מהם בענף הפרסום כמו למשל שימוש בתמרורים ודגלים. לכל הדבר הזה יש יוצא מן הכלל והוא שמותר להשתמש בויז'ואלים הללו רק אם יש לך רעיון באמת, אבל באמת יוצא דופן ובדרך כלל, איך לומר זה לא המצב.
אבל הנה קמפיין חדש שעלה השבוע ועושה שימוש מבריק ורלוונטי מאין כמוהו בדגלי מדינות ולא מדובר בסתם דגלים, אלא בכאלה שבהם הצבע הכחול שולט. הרעיון הוא להמחיש את התחממות כדור הארץ, עליית מפלס המים בעולם והסכנה המוחשית של מחיקת מדינות שלמות ומה יותר מדויק מלהמחיש זאת על גבי הדגלים עצמם שמתמלאים בצבע כחול ולאט לאט מכסים את כל הבד. שימו לב שגם ישראל על המפה.
סוכנות הפרסום: Dentsu, Beijing, China



זה לא סוד עבורנו הפרסומאים, שרוב שלטי החוצות הם שקופים לאנשים ברחוב ולנוסעים ברכב. למרות שהמרחב הציבורי שלנו מלא בעשרות אלמנטים פרסומיים, אנשים פתחו טקטיקות להתעלם מהם ולסנן אותם מטווח הראייה שלהם. לכן אנחנו צריכים להתאמץ הרבה יותר כדי לתפוס את תשומת הלב של העוברים ושבים או פשוט להפציץ את השטח בהמון שלטים כך שלא ניתן יהיה לפספס אותם, אבל זה כמובן פתרון יקר במיוחד. הנה כמה דוגמאות לשימוש יוצא דופן בשלטים שהמשותף להם הוא בכך שהשלט עצמו הופך להיות חלק מהרעיון.
הדוגמא הראשונה מגיעה מגרמניה שם הציבו את שלט
מצלמה: Leica V-Lux 1: Advico Young & Rubicam, Zurich-Gockhausen, Switzerland
שיניים חזקות: Formula Toothcare: Ogilvy & Mather, Jakarta, Indonesia





הנה רעיון שיווקי גדול שמגובה בקמפיין מבריק. בטח גם לכם קרה לא פעם שהטלפון הנייד שלכם נלחץ בטעות בכיס של הג'ינס או בתיק, חייג לבן אדם הראשון שנמצא אצלכם בספר טלפונים וזה נאלץ לשמוע אתכם יושבים במסעדה או עובדים במשרד?
הארגון למען העיוורים בארצות הברית החליט לנצל את הטעות הנפוצה הזו כדי להפוך אותה למעשה טוב שכל אחד יכול לעשות. הוא יצא בקמפיין ובו הוא ביקש מהאנשים לשים את המספר של אותו ארגון כמספר הראשון בנייד וכך בכל פעם שהטלפון חייג בטעות, אותו אדם תרם למטרה חשובה במקום להציק לאחד מחבריו. הרעיון היפה הזה גובה גם בקמפיין שלם ויצירתי ובסרטון טלוויזיה מצחיק במיוחד. כדאי ללחוץ על הלינק כדי לראות את כל המהלך.
הסרט הבא מבוסס על הסקרנות החולנית של כולנו לראות מה קורה לכל מיני חפצים יומיומיים כשהם פוגשים כדור של אקדח במהירות של 100 מטר לשנייה. ואכן, אין דרך יפה להגיד זאת, המראה של ביצה "מתפצלחת" בסלואו מושן או רסיסי אבטיח שעפים אל המצלמה לצלילי אופרה הוא חזק ביותר ולכן גם המניפולציה בסוף, שכמובן לא אגלה מהי, עובדת בצורה טובה ביותר. וכאמור חולנית במקצת. תיהנו או לא, מה שבטוח, זה סרט שלא תשכחו.
לא פעם שואלים אותי אנשים מהתעשייה למה אני לא כותב על הדברים הנהדרים שנעשים כאן בארץ ומתמקד רק בקריאייטיב מעבר לים. האמת, צודקים. לכן אני מייסד פה את האייטם הזה שינסה להביא בכל פעם רעיון אחד מהארץ והכוונה היא למשהו שרוב האנשים לא נחשפו אליו שזה אומר לא פרסומת ששודרה בערוץ 2 או מודעה שהופיעה בעיתונים הגדולים. מה כן? קד"מ חכם שעשיתם, רעיון גרילה שלא בטוח שכולם ראו, מודעה חכמה שהופיעה רק במגזינים נידחים, פרסומת אינטראקטיבית שהופיעה באתרי נישה וכד'. הבנתם את הרעיון, נכון? אז אם עשיתם לאחרונה משהו מגניב ואתם רוצים לקבל פרגון, שלחו לי חומרים למייל הבא: meiran_pachman@yahoo.com
אם אתם רוצים לראות עוד סרטים, מודעות ובכלל קריאייטיב משובח שיצא השבוע בעולם, אתם תמיד מוזמנים להיכנס לבלוג שלי.
מירן פחמן הוא קופירייטר ומרצה לפרסום וקופירייטינג.