עובר את הגבול 27
שימושים מהפכניים לויברטורים כי מיחזור זה חשוב, הסימפסונס גורמים להיסטריה בסופרמרקטים, פרסום גרילה לתוכנית שעוד יהרוג מישהו, וסרטון משובח במיוחד של אמנסטי
הסרט של משפחת סימספסון עולה בקרוב על מסכי הקולנוע ולא נראה לי שמישהו בארץ או בעולם הולך לפספס את זה. אמצעי קידום הסרט הזה בכל המדיות שוברות שיאים של יצירתיות כאשר השיא אולי הוא בפעילות הבאה: כחלק מחשיבה מחוץ לקופסה שנעשתה כדי לקדם את השקת הסרט, הפכו 12 חנויות של רשת הסופרמרקטים הידועה seven eleven בארצות הברית לחנויות Kwik-E-Marts, רשת הסופרמרקטים הפיקטיבית מהסימפסונים בבעלותו של אפו האגדי שצוחקת על רשת seven eleven הותיקה.
מסתבר לאנשי seven eleven יש הומור עצמי לא מבוטל והם הסכימו ללכת על הרעיון. במסגרת הרעיון הוכנסו לחנויות הרשת מוצרים מתוך הסדרה של הסימסונים כמו קולה "באז", דגני KrustyO's ו-Squishees, משקה הברד של הומר סימפסון והוצבו קאט-אאוטים של דמויות הסדרה.
התוצאה היא שאנשים נוהרים לחנויות seven eleven המחופשות כדי לחזות בגימיק וכמובן שהמהלך הזה הולך ומגדיל את הבאזז הגדול ממילא סביב הסרט הזה. נקווה רק שהסרט לא יהיה פחות טוב מהפרסומות שלו ומהפרקים של הסדרה עצמה.
לצפייה בגודל מלא, הקליקו על התמונות. ואם אתם רוצים עוד, תמצאו את זה כאן.



הנה אחת התבניות הידועות ביצירת קריאייטיב לפרסומות- לוקחים את המוצר שצריך לפרסם וחושבים מהו התחליף שלו שהפך להיות מיותר (לדוגמא: אם מפרסמים לחם פרוס, אז חושבים מה אפשר לעשות עם סכין הלחם שעכשיו כבר לא צריך אותה).
גם סדרת המודעות הבאה לכדור Cialis ED הגורם לזיקפה (אותו רעיון כמו ויאגרה) עובדת על אותו עיקרון. הרעיון הוא שעכשיו הודות לתרופה, חזרה הזקפה לגבר ולכן אשתו לא צריכה יותר
בחרתי במודעות האלה כי למרות שהרעיון הבסיסי הוא די שחוק, הפתרון הקריאיטיבי שמצאו לאותם ויברטורים מיותרים נורא הצחיק אותי וזו הוכחה שזה מספיק שהמודעה תהיה בולטת, מעבירה את המסר ובעיקר מצחיקה ולפעמים זה פחות חשוב כמה פורץ דרך הרעיון שעומד מאחוריה. הקליקו להגדלה.
סוכנות הפרסום: McCann Healthcare, China



בימינו כמעט כולם מבינים שהכוח של פרסום גרילה כל כך חזק עד שאפילו תוכניות טלוויזיה שיכולות לקדם את עצמן כמה שהן רוצות על המסך הקטן, בוחרות להשתמש בו.
הנה דוגמא לפרסום יוצא דופן לרגל השקת תוכנית טלוויזיה בשם afterlife שעוסקת מן הסתם בחיים שאחרי המוות. הרעיון הוא באמת מטורף. אני הייתי נותן הכל כדי להיות זבוב בחדר שבו מכרו את הרעיון ללקוח.
שימו לב לפעילות: באמצע הרחוב הוצב שלט שחור מחומר אלסטי עם הכיתוב הפשוט afterlife בצבע לבן. אבל מה, בתוך השלט הסתתר בן אדם ובכל פעם שמישהו עבר ליד השלט, הוא התפרץ קדימה מתוך השלט והבהיל את העוברים והשבים. עכשיו תחשבו איזו חוויה עבר מי שעבר ליד השלט ותבינו למה פרסום גרילה טוב הוא היום אפקטיבי יותר, כמעט יותר מכל מדיה אחרת.
סוכנות הפרסום: M&C Saatchi, London, UK

אמנסטי הוא תקציב חלומי לכל איש קריאייטיב בעולם ולא במקרה. סרטים ומודעות של אמנסטי זוכות בכל תחרות קריאייטיב עולמית ומביאות פרסים והרבה סיפוק לצוותים שעובדים עליהם. הסרט הבא מתחיל קצת רגוע אבל הסוף שלו הוא פצצה לפנים. הסרט קצת ארוך מפרסומת סטנדרטית אבל חלק מהחן הוא דווקא הקצב האיטי שלו.
שימו לב איך מעבר לרעיון המדהים, יש פה ביצוע שלא רגילים לראות. נסו לשים לב לצילום המיוחד, להסתכל איך כל שוט מוקפד ומושקע ובונה את הסרט אל השיא שלו. כמובן שאסור לשכוח את השילוב של המוסיקה שהיא בעיניי יצירת מופת משל עצמה. להסתכל ולקנא.
הטור הזה מאפשר לי להראות לכם ארבע דוגמאות קריאייטיב בכל שבוע, אבל בבלוג שלימחכה לכם מדי יום מודעה או סרט שבאמת חבל לי שלא תראו. השבוע למשל תוכלו למצוא בבלוג מודעות שזכו בפרס אריה הזהב בקאן האחרון, סרט אמיץ במיוחד שמדבר על הביצים של רובי וויליאמס ועוד. כדאי לבקר. אני מחכה לכם שם.
מירן פחמן הוא קופירייטר בגיתם BBDO