עובר את הגבול 23
יצירת מופת במודעה מוכתמת, איך מפרסמים בעזרת החמצות בכדורגל, שירותים ציבוריים מפתיעים והעולם האוטופי של אבסולוט
הרעיון הוא כזה: בכל אחת מהמודעות רואים משהו שנראה כמו אריג בד כלשהו עם כתם לכלוך. כשמגדילים את המודעה מתגלה טריק ויזואלי מדהים- מה שנראה כמו אריג הוא פעם אחת קבוצה גדולה של שחקני בייסבול לבנים נלחמים מול קבוצה קטנטנה של שחקני פוטבול אדומים שיוצרת את כתם הקטשופ, פעם אחרת זו קבוצה גדולה של אבירים שחורים היוצרים את האריג שנלחמת בקבוצת קטנה של אבירים לבנים שיוצרים את כתם המיונז ואת הדוגמא השלישית אני לא בטוח שהבנתי. אולי אתם יכולים לעזור. המסר בכל אופן ברור- לכתמים אין סיכוי לנצח. לחצו על התמונה להגדלה.
סוכנות הפרסום: Saatchi & Saatchi.






שילוט של אצטדיוני כדורגל הוא בדרך כלל מדיום לא יצירתי במיוחד ולא במקרה. העיניים של הקהל שצופה בהם עסוקות בלעקוב אחרי הכדור והשחקנים, וגם הקהל בבית רואה את אותו שלט פרסומת לשברירי שנייה בלבד. לכן מקובל להסתפק במסר קצר ופשוט, לרוב בשם המותג ובסלוגן שלו בלבד.
כמו שאתם יודעים, פרסום טוב רק מחפש למצוא קונבנציות שאפשר לשבור וכך נולד הרעיון המקסים הבא. כדי לפרסם את העוצמה של מותג דבק בשם Pattex הודבקו במהלך משחק הכדורגל על שלט הפרסומת במגרש, מספר כדורי רגל אמיתיים וזהים לאלו שמשתמשים בהם במגרש. לצופים במשחק ובבית נוצרה האשליה כאילו מדובר בכדורים שנבעטו לשער, החטיאו את המסגרת, פגעו בשלט ונדבקו עליו. חזק. לחתו על התמונה להגדלה.
סוכנות הפרסום: DDB Berlin, Germany

בית זו מילה שפרסומאים מאוד אוהבים. "טעם שמחזיר אותי הביתה", "הבית של כולנו", ו"להרגיש בבית" הם סלוגנים של חברות ישראליות ידועות וכמובן שיש כאלה ומה שבטוח שעוד יהיו.
כן, לא מעט מותגים רוצים להבטיח לנו הרגשה ביתית, רובן מסתפקות בלשדר סרטים עם מסרים משפחתיים או לייצר מודעות מרגשות אבל יש מותגים כמו קלינקס שלוקחים את ההבטחה הזו צעד אחד קדימה. כדי לקדם את המגבון החדש שלהם ש"גורם לך להרגיש יותר בבית בכל מקום שאליו אתה הולך", הם התלבשו על שירותים ציבוריים באצטדיונים ובקניונים ובעזרת תפאורה פשוטה ומספר עזרים, הפכו את התאים הציבוריים לחדרי שירותים ביתיים לחלוטין. כך כל מי שנכנס לשירותים מצא מגבון קלינקס להתנסות וגם עבר חוויה יוצאת דופן של ביתיות מפתיעה רחוק מהבית שלו. מה יותר אפקטיבי מזה. לחצו על התמונה להגדלה.
סוכנות הפרסום: JWT, Sydney, Australia

הסרט הבא הוא אולי לא הסרט הכי טוב שעלה השבוע, אבל הוא בטח הסרט הכי בולט והכי מדובר שיצא בימים אלה. מדובר בסרט החדש של וודקה אבסולוט תחת האסטרטגיה והשפה החדשה.
אלפי מילים ומאמרים נכתבו בשבועות האחרונים על הצעד שאמיץ או מטופש (תלוי איך אתם מסתכלים על זה) שעשתה אבסולוט בכך שזנחה לחלוטין את קו הפרסום הוותיק שלה לטובת קו חדש וטרי תחת הקונספט "in a absolute world".
אני לא הולך להצטרף לויכוח ובמקום זה מזמין אתכם לראות את הסרט הראשון בסדרה. הסרט החדש מראה איך נראית הפגנה בעולם של אבסולוט כשאת הנשק החם, האלימות, הפצועים וההרוגים מתחלפים במלחמת כריות המונית. הסרט מרשים בעשייה שלו אבל המסר שלו קצת משומש. יש גם משהו ציני בבחירה שלהם להראות עולם ללא אלימות, שהרי אלכוהול ואלימות הולכים פעמים רבות יחד . כך או כך, תיהנו מהסרט.
אם נשארתם רעבים לעוד מנה של קריאייטיב משובח, אתם מוזמנים כמו תמיד לבלוג שלי ולגלות שגם השבוע מחכים לכם שם ממתקים מצוינים כמו מודעת הסופרמרקטים הכי מבריקה שראיתם בזמן האחרון, סדרת פרינט מפילה לדשן (כן, כן, דשן) ועוד מלא. תבואו, אני מחכה.
מירן פחמן הוא קופירייטר בגיתם BBDO.