רשויות בטיחות הרכב בארצות הברית פתחו בבדיקה ראשונית בנוגע לתכנון דלתות כלי הרכב של טסלה, בעקבות תלונה של נהג שטען כי סימון לקוי החמיר מצב חירום לאחר תאונה, כך נמסר השבוע.
המנהל הלאומי לבטיחות בדרכים בארה״ב (NHTSA) קיבל עתירה מלקוח שטען כי מנגנון הפתיחה המכני בדגם טסלה מודל 3 משנת 2022 היה “מוסתר, לא מסומן ואינו אינטואיטיבי לאיתור בזמן חירום”, במקרה שבו מערכת החשמל ברכב כשלה. בהודעה פומבית שפרסם ב־23 בדצמבר ציין NHTSA כי “נפתחה עתירה לבחינת פגם אפשרי, במטרה לקבוע אם לאשר או לדחות את הבקשה”.
המהלך מגיע לאחר פרסומים תקשורתיים מהתקופה האחרונה, שעסקו במקרים שבהם בני אדם נלכדו בתוך כלי רכב בוערים לאחר תאונה, כאשר מערכת הדלתות החשמלית של טסלה חדלה לפעול — והם לא הצליחו לאתר את מנגנון הפתיחה הידני. לפי תחקיר של סוכנות בלומברג, זוהו “לפחות” 15 מקרי מוות שבהם נוסעים או מחלצים לא הצליחו לפתוח דלתות של רכבי טסלה לאחר תאונה שגרמה לשריפה.
הכי מעניין

מכוניות טסלה בדרך מהייצור | צילום: EPA
טסלה לא הגיבה מיידית לפניית AFP, ולא השיבה גם לבקשת תגובה של בלומברג. עם זאת, בלומברג ציטטה דברים שאמר בכיר בטסלה בספטמבר האחרון, ולפיהם החברה עובדת על עיצוב מחדש של מערכת ידיות הדלתות. באתר האינטרנט של טסלה מופיע תרשים המציג את מנגנון הפתיחה הידני, הממוקם סמוך למתגי החלונות.
ה־NHTSA ציין כי המתלונן הוא קווין קלאוז, ששרד אירוע חירום שכלל שריפה. לדבריו, הוא הצליח להימלט לאחר ששבר חלון אחורי, בעזרת אזרח שנכח במקום ומשך אותו החוצה — כך סיפר קלאוז לערוץ טלוויזיה מקומי באטלנטה.
עוד כתבות בנושא
עוד כתבות בנושא


