רגולטור הרכב הפדרלי בארצות הברית פתח בחקירה נוספת נגד חברת טסלה, בעקבות עשרות תקריות שבהן רכבים המצוידים בטכנולוגיית "נהיגה אוטונומית מלאה" עברו ברמזורים אדומים או נסעו בנתיב הלא נכון - לעיתים התנגשו ברכבים אחרים ואף גרמו לפציעות.
במסמך שפורסם ביום שלישי, הודיעה הסוכנות האמריקנית לבטיחות בדרכים (NHTSA) כי בידיה 58 דיווחים על רכבי טסלה שהפרו את חוקי התנועה בעת שהופעלו במצב נהיגה אוטונומית. לפי הדיווחים שהתקבלו, נהגים רבים מסרו כי הרכב לא התריע בפניהם לפני ביצוע ההתנהגות החריגה.
החקירה כוללת 2,882,566 רכבים. למעשה, כל דגמי טסלה המצוידים בטכנולוגיית Full Self-Driving (FSD), המוצעת כיום בשתי גרסאות: תוכנת סיוע ברמה 2, המכונה "FSD בפיקוח", שדורשת מהנהג להישאר ערני ומרוכז בנהיגה בכל עת, וגרסה ניסיונית שטרם שוחררה באופן רשמי, שאמורה לאפשר נהיגה ללא התערבות הנהג - הבטחה שהבעלים והמנכ"ל אילון מאסק משמיע כבר שנים.
הכי מעניין
החקירה הנוכחית מצטרפת לשורת בדיקות קודמות בנוגע לטכנולוגיית ה-FSD, שבמקרים שונים נקשרה לפציעות ואף למקרי מוות. טסלה חזרה והבהירה בעבר כי המערכת איננה אוטונומית לחלוטין, והנהג חייב להיות מוכן להתערב בכל רגע.
בנוסף לכך, ה-NHTSA בודקת גם את טכנולוגיית ה-“Summon” של טסלה, המאפשרת לנהגים לזמן את רכבם להגיע אליהם בעצמו - תכונה שלפי דיווחים הובילה לתאונות קלות בחניונים. חקירה נוספת נפתחה בשנה שעברה בעקבות סדרת תאונות בתנאי ערפל וראות מוגבלת, כולל מקרה שבו נהרג הולך רגל.
באוגוסט האחרון פתחה הסוכנות בחקירה נוספת, לבחינת הסיבה לכך שטסלה אינה מדווחת על תאונות בזמן, בניגוד לדרישות התקנות. מאסק נמצא תחת לחץ גובר להוכיח שהשיפורים האחרונים בטכנולוגיית הסיוע לנהג לא רק תיקנו את הליקויים הקודמים, אלא הפכו אותה למתקדמת עד כדי כך שלנהגים לא יהיה צורך להביט אפילו החוצה. לאחרונה הבטיח כי עד סוף השנה הבאה יעלו לכבישים מאות אלפי רכבי טסלה אוטונומיים ורובוטקסי.
מניית טסלה ירדה היום (ה') ב-1.4%.