כלי חדש של מוזיאון אושוויץ מאפשר להפריך הכחשת שואה ברשת

המוזיאון מציג דוגמאות לטענות כזב שהכלי נועד להפריך, כגון "אין תיעוד רשמי להשמדה באושוויץ" ו"הצלב האדום הבינלאומי לא הביע כל התנגדות לאחר ביקורו במחנה" | השקת הקמפיין נובעת מגל של הכחשה ברשתות החברתיות

שער הכניסה למחנה אושוויץ | מתוך ויקיפדיה

שער הכניסה למחנה אושוויץ | צילום: מתוך ויקיפדיה

תוכן השמע עדיין בהכנה...

מוזיאון אושוויץ־בירקנאו השיק אתמול (ד') קמפיין חדש למאבק בהכחשת השואה ברשתות החברתיות. הכלי המקוון "Stop Denial" (עוצרים את ההכחשה) מסייע למשתמשים להפריך טענות מכחישות נפוצות באמצעות מסמכים, תצלומים, עדויות ניצולים או ממצאים ממחקר היסטורי.

הכלי כולל מדריך המנחה את המשתמשים כיצד להגיב לתכנים מכחישים ברשתות החברתיות, באמצעות תגובות הכוללות קישור לאתר "Stop Denial". המוזיאון מציג דוגמאות לטענות כזב שהכלי נועד להפריך, כגון "אין תיעוד רשמי להשמדה באושוויץ" ו"הצלב האדום הבינלאומי לא הביע כל התנגדות לאחר ביקורו במחנה".

מנהל המוזיאון, פיוטר ציבינסקי, הצהיר בעבר כי "מעטים העזו להביט בעיניהם של הניצולים החיים ולומר בקור רוח שכל עדויותיהם הן שקר. עם זאת, היום נותרו מעט ניצולים ולכן קולות אנטישמיים וגזעניים הולכים ומתרבים". דובר המוזיאון, ברטוש ברטיזל, הסביר כי השקת הקמפיין נובעת מ"גל של הכחשה" ברשתות החברתיות ובשיח הציבורי.

הכי מעניין

"הדרך הטובה ביותר להתמודד עם דיסאינפורמציה היא באמצעות מידע אמיתי", עוד אמר ברטיזל. בתחילת החודש, חבר הפרלמנט האירופי גרגוז' בראון, מועמד בבחירות לנשיאות פולין השנה שזכה ביותר משישה אחוזים מהקולות, טען בראיון רדיו כי "אושוויץ עם תאי גזים הוא, לצערי, זיוף".

עוד כתבות בנושא

בחודש מאי, הזהיר המוזיאון מפני פוסטים בפייסבוק שכללו תמונות בדויות שנוצרו בבינה מלאכותית של קורבנות המחנה. המוזיאון עושה מזה שנים שימוש ברשתות החברתיות כדי לפרסם תצלומים מקוריים של קורבנות ומידע להגברת המודעות לשואה.