מרצדס משיקה רובוטקסי ראשון: שיתוף פעולה מסקרן עם סין באבו־דאבי

מרצדס תפעיל כלי רכב אוטונומיים ברמה 4 בשיתוף חברת התוכנה הסינית Momenta — צעד שמבסס את כניסתה לעולם הרובוטקסי ומחזק את שיתוף הפעולה בין תעשיית הרכב הגרמנית לטכנולוגיה הסינית

מרצדס | צילום מסך מיוטיוב

מרצדס | צילום: צילום מסך מיוטיוב

תוכן השמע עדיין בהכנה...

חברת מרצדס-בנץ תשתף פעולה עם חברת התוכנה הסינית Momenta Global Ltd. כדי להפעיל מכוניות אוטונומיות עבור חברת Lumo Mobility באבו דאבי. מהלך זה מסמן את הכניסה הראשונה של יצרנית הרכב הגרמנית לתחום המוניות בעלות נהיגה אוטונומית.

לפי הודעת מרצדס, שתי החברות ישיקו נהיגה אוטונומית ברמה 4 – רמה המאפשרת לנהגים להסיר את ידיהם מההגה ואת עיניהם מהכביש – בדגם הS-Class מהדור הבא, שייחשף בינואר. הפריסה תתמוך ב-Lumo Mobility, חברת-בת של קבוצת הטכנולוגיה K2 Group, שקיבלה אישור להפעיל כלי רכב אוטונומיים באיחוד האמירויות, החל באבו דאבי.

מרצדס | צילום מסך מיוטיוב

מרצדס | צילום: צילום מסך מיוטיוב

יצרניות רכב גלובליות פונות יותר ויותר לשותפות עם חברות פיתוח תוכנה סיניות כדי להאיץ את תוכניות הנהיגה האוטונומית ולרסן את העלויות הגבוהות של הפיתוח. מגמה זו מעמיקה את התלות של תעשיית הרכב הגרמנית בשוק הסיני – תעשייה שכבר נמצאת תחת לחץ מצד תחרות ברכבים חשמליים (EV), האטה במכירות ושחיקת רווחיות.

הכי מעניין

בעוד ששחקניות אמריקניות כמו Waymo ו-Cruise הובילו את ההשקה הראשונית של שירותי רובוטקסי, סטארט-אפים סינים, בהם Momenta Global ו-WeRide Inc., מתרחבים במהירות מעבר לים באמצעות שותפויות עם יצרנים מבוססים. Momenta Global כבר מספקת מערכות עבור BMW בשוק הסיני, והיא מתכוננת להריץ פיילוט רובוטקסי עם אובר בגרמניה החל משנת 2026.

מרצדס | צילום מסך מיוטיוב

מרצדס | צילום: צילום מסך מיוטיוב

Momenta Global, שנוסדה ב-2016, נחשבת לאחת מחברות התוכנה המובילות בסין בתחום הנהיגה האוטונומית. במקום לייצר כלי רכב בעצמה, היא מספקת מערכות שלמות המאומנות על כמויות עצומות של נתוני נהיגה מהעולם האמיתי.

הפרויקט באבו דאבי יפעל על בסיס מערכת ההפעלה החדשה של מרצדס, MB.OS, המאפשרת לשותפים לבנות יישומים מורכבים – כולל יכולות נהיגה אוטונומית מתקדמת – מעל מערכת ההפעלה המרכזית של החברה. אסטרטגיה זו מאפשרת למרצדס לשמר שליטה על תוכנת הליבה שלה, תוך הסתייעות בשותפים חיצוניים לפיתוח רכיבים יקרים ומיוחדים, כגון אלגוריתמים לנהיגה אוטונומית.

עוד כתבות בנושא

עוד כתבות בנושא

עוד כתבות בנושא