ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה היום (שני) את תיקון תקנות התעבורה שהגיש משרד התחבורה, במסגרת התאמת שיטת הניקוד לחוק הפרות תעבורה מנהליות שנכנס לתוקף לפני כארבעה חודשים.
התיקון כולל הקלה בניקוד על עבירות שאינן מסכנות חיים, ומנגד - החמרה בניקוד המוטל על עבירות המהוות גורם מרכזי לתאונות דרכים קשות וקטלניות, ובהן שימוש בטלפון נייד בזמן נהיגה, אי מתן זכות קדימה להולכי רגל ועוד.
עוד כתבות בנושא
בין השינויים המרכזיים שאושרו: שימוש בטלפון נייד בזמן נהיגה יעלה מ-8 ל-10 נקודות; אי מתן זכות קדימה להולכי רגל במעבר חציה יעלה ל-10 נקודות; נסיעה בשוליים תעלה מ-6 ל-10 נקודות; עבירות מהירות חמורות ימשיכו לשאת ניקוד גבוה, בהתאם לחומרת החריגה.
הכי מעניין
התקנות ייכנסו לתוקף 30 ימים לאחר פרסומן ברשומות ויחולו על עבירות והפרות תעבורה שבוצעו לאחר אותו מועד.
שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, מירי רגב, מסרה: "אנחנו מחויבים להצלת חיים בכבישים ופועלים בכל החזיתות כדי לצמצם את מספר ההרוגים והפצועים. לצד ההשקעה חסרת התקדים בתשתיות בטיחות, בהסברה, בחינוך ובאמצעים טכנולוגיים מתקדמים, החמרת הענישה היא נדבך מרכזי במאבק בתאונות הדרכים. מי שבוחר להשתמש בטלפון הנייד בזמן נהיגה או לבצע עבירות מסכנות חיים אחרות מסכן את עצמו ואת כלל משתמשי הדרך. לכן קידמנו החמרה בניקוד על עבירות אלו, במטרה לחזק את ההרתעה, לשנות את תרבות הנהיגה ולהגביר את האחריות האישית של כל נהג ונהגת. נהיגה אחראית מצילה חיים, ונהיגה מסוכנת תיענה באכיפה ובהרתעה".
עוד כתבות בנושא
מנכ"ל משרד התחבורה, משה בן זקן, הוסיף: "מערכת הניקוד היא כלי חשוב לשינוי התנהגות נהגים ולהגברת הבטיחות בדרכים. התיקון שאושר היום יוצר הבחנה ברורה בין עבירות קלות לבין עבירות המהוות גורם מרכזי לתאונות קשות. משרד התחבורה ימשיך לפעול יחד עם כלל הגורמים להגברת ההסברה, האכיפה וההרתעה במטרה לצמצם את מספר הנפגעים בכבישים ולהציל חיים".



