לקוחות מרוצים
סקר שביעות רצון: לקוחות נטוויז'ן הכי מרוצים מהמהירות ומהשירות; לקוחות בזק בינלאומי הכי לא מרוצים
  דרור גלוברמן, עסקים און ליין
23/1/2005  9:09
:עוד בכתבה
תוצאות הסקר
האם אתם מרוצים מספקית האינטרנט שלכם? סקר מעריב-TNS טלסקר מספק תשובה חד-משמעית לשאלה הזו: גולשי נטוויז'ן הם הגולשים הכי מרוצים בישראל, גם ממהירות הגלישה וגם מאיכות השירות. 87% מהם די מרוצים או מרוצים מאוד ממהירות הגלישה (מתוכם 37% מרוצים מאוד). 89% מהגולשים די מרוצים או מרוצים מאוד מאיכות השירות שהם מקבלים מנטוויז'ן (מתוכם 44% מרוצים מאוד). הגולשים הכי לא מרוצים בתחומי המהירות והשירות הם לקוחות בזק בינלאומי.
 
הסקר, שנערך בימים האחרונים, הקיף מדגם מייצג של 530 בתי-אב. מתוכם ענו 66% כי הם מחוברים לשירות אינטרנט בביתם. כ-80% מהמחוברים לאינטרנט גולשים באמצעות הכבלים או ADSL, ורק 12% ממשיכים להתחבר לאינטרנט באמצעות מודם אנלוגי.
 
אחד הממצאים המרכזיים בסקר הוא פילוח מחודש של שוק ספקיות האינטרנט. אם בעבר היה נהוג לחלק את השוק לשלוש הספקיות הגדולות (בזק בינלאומי, נטוויז'ן ואינטרנט זהב) ולשתי הקטנות (012 קווי זהב ו-013 ברק), הרי שהסקר מוכיח כי החלוקה הזו היטשטשה מאוד. בזק בינלאומי הצליחה להתבסס כחברה הגדולה בשוק, עם 32% ממנויי האינטרנט. אחריה נטוויז'ן, עם 25% מהשוק, ושלישית אינטרנט זהב, שהידרדרה ממעמד של חברה גדולה למעמד של חברה בינונית (18% מהשוק ). 012 קווי זהב הצליחה לצמצם פערים, והפכה מחברה קטנה לבינונית (15%). 013 ברק מאיישת את פלח השוק התחתון, עם 9% ממנויי האינטרנט.
 
לבזק בינלאומי יש אולי הכי הרבה לקוחות בשוק, אבל גם השיעור הגבוה ביותר (20%) של לקוחות שאינם מרוצים ממהירות הגלישה. גם בנושא איכות השירות בזק בינלאומי זוחלת אחרונה: 18% מהלקוחות אינם מרוצים מאיכות השירות. לכאורה יש כאן סתירה – איך ייתכן שהחברה הפופולרית ביותר נותנת את השירות הגרוע ביותר? אבל מבחינה טכנית,ייתכן שבזק בינלאומי עמוסה בלקוחות ומתקשה לספק לכולם רוחב פס ותמיכה טכנית ברמה הדרושה.
 
מעניין לשים לב ששנתיים לאחר השקת שירות האינטרנט המהיר של הכבלים, חברת HOT, ש-30% מגולשי האינטרנט מחוברים לתשתית שלה, עדיין רחוקה מסגירת הפער מול בזק, ש-50% מגולשי האינטרנט מחוברים לתשתית שלה. בעבר נטו בהוט לייחס זאת לכך שבזק פעלה בשוק האינטרנט המהיר לפניהם. אולם יתרון כזה לא יכול להחזיק מעמד לאורך זמן כה רב ללא הצדקה. עם זאת, ניתן לציין לזכותן של שתי החברות שמאמצי השיווק, ההחדרה והתחרות ביניהן הפכו את השוק הישראלי כמעט בהרף עין משוק של אינטרנט בחיוג לשוק שכמעט כולו אינטרנט מהיר.
 
שביעות הרצון של הלקוחות מהרמה הטכנית של החיבור לאינטרנט (רגיל ומהיר כאחד) מוכיחה, ששירותי האינטרנט בישראל עומדים על סיפה של בגרות. אולם עדיין יש יותר מדי תקלות: 13% מהמנויים טוענים שיש הרבה או די הרבה תקלות, ו-15% אומרים שאין כל כך הרבה תקלות. 69% מהמנויים טוענים שחשו במעט תקלות אם בכלל, וזהו שיעור מרשים מאוד. עם זאת, הוא לא היה מתקבל על הדעת בשירותי הטלפון או הטלוויזיה שלכם.
 
והפתעה נוספת: 62% חושבים שמחירי האינטרנט בישראל סבירים או
נמוכים, נתון שעומד בסתירה לממצאי האו"ם, לפיהם מחירי האינטרנט בישראל ביחס למשכורת האוכלוסיה גבוהים לעומת מדינות העולם.
תוצאות הסקר
הסקר נערך בקרב 530 אנשים, המהווים מדגם מייצג של האוכלוסיה הבוגרת בישראל. טעות הדגימה המרבית היא פלוס-מינוס 4.1%.
 
TNS טלסקר (ישראל) הוא חלק מקבוצת המחקר הבינלאומית TNS, הפועלת בתחום מחקרי השיווק, מדיה ודעת קהל בכ-70 מדינות ברחבי העולם.
 
הקליקו על התמונות להגדלת הגרפים.

אינפוגרפיקה: רוני לובש
שמור במזוודה שלח לחבר הדפסה
הוסף תגובה    עבור לפורום כתוב לעורך


ראשי > הרשת > מיוחד > 

  
  
  
שמור במזוודה שלח לחבר הדפסה
הוסף תגובה  עבור לפורום כתוב לעורך
62% חושבים שמחירי האינטרנט בישראל סבירים או נמוכים, נתון שעומד בסתירה לממצאי האו"ם, לפיהם מחירי האינטרנט בישראל ביחס למשכורת האוכלוסיה גבוהים לעומת מדינות העולם
כתבות פרוייקט
האינטרנט הטוב בישראל
מי הכי מהיר?
ספקית תומכת
לקוחות מרוצים
תגובות
אז מי עדיף?