ניסיון, לא ניסוי וטעייה

הביקורת על הישענותנו על חברות זרות בפרויקט הרכבת הקלה אינה מוצדקת בפרויקט מורכב כזה יש להישען על ניסיונן

מיכאל רצון | 28/3/2012 14:01 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
פרויקט הרכבת הקלה בגוש דן, שיצא זה לא מכבר לדרך, הוא אחד הפרויקטים המורכבים והמסובכים שבוצעו אי פעם במדינת ישראל, ולכן הוא אינו מאפשר נטילת סיכונים מיותרים. חברת נ.ת.ע - נתיבי תחבורה עירוניים, שאמונה על הפרויקט, קיימה דיונים מקיפים בטרם קבעה את התנאים השונים של המכרז לביצוע העבודות, וזאת כדי לאפשר את בחירת המתמודדים הטובים ביותר, בעלי הניסיון הרלוונטי בביצוע פרויקטים מעין אלה.

פלאש 90
הרכבת הקלה בירושלים. הניסיון המקצועי קובע פלאש 90

כך למשל בתחום המנהור, הנעשה בתוך שטח אורבני צפוף, כמו גם בתחום מערכות החשמל, האיתות ובכל נושאי הליבה של בניית הרכבת, רק לחברות הזרות יש הידע והניסיון הדרושים לביצוע חלקים אלו של הפרויקט. ואולם, גם במסגרת תנאי המכרז בחרה נ.ת.ע לאפשר לקבלנים משתתפים להתקשר עם קבלן מקומי, ולתת לקבלנים אלה עדיפות. לכן הטענה שהוצגה במאמרה של האדריכלית שרון הניג אתמול במדור זה, שאנו בנ.ת.ע לא נותנים עדיפות לחברות ישראליות, אינה נכונה, ובחלק הארי של הפרויקט אנו דווקא נותנים עדיפות לחברות ישראליות.

אך בשלב שאנו נמצאים בו, כאשר על הפרק עומדות עבודות כרייה בסמוך למבני מגורים ומסחר רבים, הדורשים

לבצע עבודות חיזוק נרחבות, איננו יכולים לקחת כל סיכון מיותר. אני כולי תקווה כי לאחר שהחברות הישראליות שיעבדו עם הקבלן הזר ירכשו את הניסיון הנדרש הן יוכלו להוביל את העבודות בקווים הבאים-אלה שיתבצעו בכל רחבי גוש דן לאחר סיום העבודות בקו האדום, מפתח תקווה עד בת ים.

אנו מצדנו נעשה כל שניתן כדי לשתף חברות ישראליות בכמה שיותר עבודות שנבצע בעתיד.היקף העבודות הצפוי בתחום הרכבת הקלה במטרופולין תל-אביב בשנים הקרובות הוא חסר תקדים. החברות הישראליות כבר משולבות ואף ישולבו בעתיד בעבודה הכרוכה בהקמת הפרויקט, זאת בהתאם לצורכי הפרויקט וליכולות כל חברה מבחינת כוח האדם והמשאבים שלה.

הכותב הוא יו"ר חברת נ.ת.ע

כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

עוד ב''דעות''

כותרות קודמות
כותרות נוספות

מדורים

  

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים