ניסיון, לא ניסוי וטעייה
הביקורת על הישענותנו על חברות זרות בפרויקט הרכבת הקלה אינה מוצדקת בפרויקט מורכב כזה יש להישען על ניסיונן

כך למשל בתחום המנהור, הנעשה בתוך שטח אורבני צפוף, כמו גם בתחום מערכות החשמל, האיתות ובכל נושאי הליבה של בניית הרכבת, רק לחברות הזרות יש הידע והניסיון הדרושים לביצוע חלקים אלו של הפרויקט. ואולם, גם במסגרת תנאי המכרז בחרה נ.ת.ע לאפשר לקבלנים משתתפים להתקשר עם קבלן מקומי, ולתת לקבלנים אלה עדיפות. לכן הטענה שהוצגה במאמרה של האדריכלית שרון הניג אתמול במדור זה, שאנו בנ.ת.ע לא נותנים עדיפות לחברות ישראליות, אינה נכונה, ובחלק הארי של הפרויקט אנו דווקא נותנים עדיפות לחברות ישראליות.
אך בשלב שאנו נמצאים בו, כאשר על הפרק עומדות עבודות כרייה בסמוך למבני מגורים ומסחר רבים, הדורשים
אנו מצדנו נעשה כל שניתן כדי לשתף חברות ישראליות בכמה שיותר עבודות שנבצע בעתיד.היקף העבודות הצפוי בתחום הרכבת הקלה במטרופולין תל-אביב בשנים הקרובות הוא חסר תקדים. החברות הישראליות כבר משולבות ואף ישולבו בעתיד בעבודה הכרוכה בהקמת הפרויקט, זאת בהתאם לצורכי הפרויקט וליכולות כל חברה מבחינת כוח האדם והמשאבים שלה.
הכותב הוא יו"ר חברת נ.ת.ע