ארצות הברית ואיראן נמצאות במשא ומתן רציף בשוויץ, כאשר צוותים בכירים של וושינגטון, בראשות סגן הנשיא האמריקני ואנס, ושל טהרן, בראשות יו"ר הפרלמנט האיראני קאליבאף, ממשיכים במגעים בניסיון להגיע להסכם מלא, אחרי החתימה על מזכר ההבנות.
מעל המשא ומתן מרחף תמידית הנשיא טראמפ, שבאבחת הצהרה אחת מטלטל את השיחות. כך קרה בתחילת השבוע, כאשר איראן הודיעה על הפסקת השיחות לאחר הצהרה לוחמנית של טראמפ, על אף שבשעות אח"כ הצדדים שבו לשולחן הדיונים.
היום (רביעי) הנשיא האמריקני שב לאיים בדרכו - בהודעה ברשת החברתית שבבעלותו, "אמת", על איראן: נפסיק את המשא ומתן אם נגלה שהיא גובה עמלה במצרי הורמוז.
הכי מעניין
עוד כתבות בנושא
"איראן הודיעה לארצות הברית כי למרות הדיווחים הכוזבים והמסיתים של ה'פייק ניוז' הטוענים אחרת, אין כל כוונה לגבות או לקבל אגרות מעבר, עלויות ביטוח או כל תשלום אחר מכל סוג שהוא מספינות העוברות במצר הורמוז. אם יתברר שמדובר במידע שגוי, המשא ומתן יופסק באופן מיידי!", הצהיר הנשיא האמריקני.
טראמפ טען: איראן טרם קיבלה כסף - על אף החתימה על מזכר ההבנות. "ארצות הברית לא העבירה לאיראן כסף ולא שחררה לה כספים כלשהם. אנחנו נשחרר חלק מהכספים שלה, שנמצאים בשליטה מלאה שלנו, לטובת החקלאים ומגדלי הבקר שלנו, לצורך רכישת תירס, חיטה, פולי סויה ועוד. איראן זקוקה נואשות למזון, ואנחנו נרכוש אותו עבורה באופן בלעדי מארצות הברית".

