צוותי המשא ומתן של ארצות הברית ואיראן נמצאים בשוויץ לשיחות שמטרתן, לפחות המוצהרת, היא הגעה להסכם כולל תוך 60 ימים - בשלל הסוגיות שעומדות לפתחן של וושינגטון וטהרן: הגרעין האיראני, העיצומים הרבים על כלכלת איראן ומצר הורמוז.
על אף שאמש איימו בטהרן על הפסקת השיחות בעקבות איומי נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, הצוותים ממשיכים לשוחח, והבוקר (שני) הצהיר סגן הנשיא האמריקני, ג'יי די ואנס, כי איראן התחייבה למעבר חופשי ופתוח במצרי הורמוז וכן הצהירה כי תאפשר לפקחי הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א) להיכנס למדינתה.
עוד כתבות בנושא
שר האוצר האמריקני, סקוט בסנט, הודיע ברשת החברתית X על הקלות בסוגיית ייצוא הנפט האיראני: "תחת הנשיא טראמפ וסגנו ואנס, אנו ממשיכים להפוך את העולם לבטוח ומשגשג יותר. בהתאם לשיחות הפוריות המתמשכות בשוויץ, איראן התחייבה למעבר חופשי ופתוח במצרי הורמוז ולאפשר לפקחי הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א) להיכנס למדינתה. כחלק מהמסגרת, משרד האוצר הוציא רישיון כללי זמני ל-60 יום המאשר את הייצור, האספקה והמכירה של נפט איראני".
הכי מעניין
דקות לאחר מכן, סוכנות הידיעות האיראנית תסנים טענה שההצהרה האמריקנית שגויה: "עד כה, נושא הנפקת היתר כניסה לפקחי סבא"א לאיראן לא אושר על ידי צוות המשא ומתן האיראני או גורמים אחראיים אחרים בממשלה, ועדיף שלא יאושר לעולם!", נכתב בתסנים. "אחד הנכסים החשובים ביותר של איראן כרגע שמונע חלק מהטיפשות של ארה"ב הוא מדיניות 'העמימות הגרעינית' וחוסר הבהירות עבור האמריקאים לגבי מיקום החומר הגרעיני המועשר, והם השתמשו בכל כוחם כדי להתמודד עם עמימות גרעינית זו ולהשיג את המידע הדרוש בעניין זה".
עוד כתבות בנושא
"אם מדיניות העמימות הגרעינית תקרוס עם כניסת פקחי סבא"א לאיראן והאמריקאים ישלימו את המידע שלהם בנושא זה, זה רק יועיל לאויב. אויב שאינו מהסס אפילו להכריז רשמית על מאמציו המתמידים להוציא חומרים גרעיניים מאיראן, אפילו בפעולה צבאית", נכתב בסוכנות הידיעות - המקושרת עם משמרות המהפכה האסלאמית.


