ראש הממשלה בנימין נתניהו נאם אמש (ראשון) בוועידת המדיניות הבינלאומית של JNS בירושלים, והצהיר כי ישראל לא תאפשר לאיראן להשיג נשק גרעיני. "אני מבטיח: כל עוד אני ראש ממשלת ישראל, איראן לא תשיג נשק גרעיני. אני לא מתכנן ללכת בקרוב", אמר נתניהו.
בנאומו התייחס ראש הממשלה גם ליחסים עם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, והדף את הטענות על תלות הדדית בין השניים. "בארצות הברית יש טוענים שהנשיא טראמפ עושה כל מה שאני מבקש ממנו, ובישראל יש טוענים שאני עושה כל מה שהוא מבקש ממני. האמת היא שלא זה ולא זה נכון", אמר.
לדבריו, "אנחנו מנהיגים של שתי מדינות עצמאיות וגאות. כל אחד מאיתנו פועל למען האינטרסים של עמו ומדינתו. אני פועל למען האינטרסים של מדינת ישראל. לעיתים אנחנו מסכימים, ולעיתים פחות, אך תמיד מתוך כבוד הדדי לריבונות, להנהגה ולמחויבות שלנו לאזרחינו".
הכי מעניין

נתניהו נואם בכנס, אמש | צילום: Chaim Goldberg/Flash90
נתניהו אמר כי ההישג של ישראל מול איראן אינו רק צבאי. "יצרנו תנאים שעשויים לאפשר לעם האיראני לעצב בעתיד את גורלו בעצמו ולהשתחרר ממשטר שפוגע באזרחיו ומאיים על העולם כולו", אמר.
ראש הממשלה הוסיף כי ישראל לא הסתפקה בעימות מול איראן עצמה, אלא פגעה גם בזרועות הטרור שלה ברחבי האזור. "חיסלנו בכירים בארגוני הטרור, פגענו בתשתיותיהם והחלשנו באופן משמעותי את יכולותיהם", אמר.
לדבריו, אחד ההישגים החשובים ביותר הוא שינוי תפיסת הביטחון של ישראל. "במשך שנים אמרו לנו שיש גבולות למה שמותר לנו לעשות כדי להגן על עצמנו. אמרו שאסור לפעול בלב שטחה של איראן. הוכחנו אחרת".

נתניהו נואם בכנס, אמש | צילום: Chaim Goldberg/Flash90
נתניהו הדגיש כי ישראל אינה ממתינה עוד שאויביה יתקפו אותה. "כאשר אויבים מצהירים בגלוי על רצונם להשמיד אותנו, אנו פועלים נגדם לפני שיוכלו לממש את כוונותיהם", אמר. "הטרור לא נעלם מהעולם, והמשטר האיראני ממשיך להיות נותן החסות המרכזי לטרור הבינלאומי. אך ישראל הוכיחה שגם מול איום כזה אפשר לעמוד, להילחם ולנצח".
עוד אמר ראש הממשלה כי איראן מצהירה בגלוי על רצונה להשמיד את מדינת ישראל, אך ישראל משמשת דוגמה להתמודדות עם איום קיומי. "עם ישראל מלמד את העולם כיצד אומה צריכה לנהוג מול איום קיומי: להביט בסכנה בעיניים פקוחות, להבין מה נדרש לעשות, ולהיות מוכנה לפעול ברגע הנכון".

נתניהו נואם בכנס, אמש | צילום: Chaim Goldberg/Flash90
בסיום דבריו התייחס נתניהו למלחמה מול חיזבאללה בלבנון, והציג את האיום מנקודת מבט של מדינה הנתונה תחת התקפות יומיומיות. "תארו לעצמכם מצב שבו מעבר לגבולכם ניצב צבא טרור של אלפי מחבלים, המשגר רקטות, טילים וכטב"מים לעבר הערים והיישובים שלכם, הורג אזרחים, חיילים וילדים ומאיים עליכם מדי יום. האם ארצות הברית הייתה יושבת עם ידיים שלובות? כמובן שלא. היא הייתה פועלת להסרת האיום ולהגנה על אזרחיה. זה בדיוק מה שישראל עושה".
נתניהו הדגיש כי ישראל אינה נלחמת בעם הלבנוני. "ישראל אינה נמצאת במלחמה עם העם הלבנוני. היא נלחמת בחיזבאללה – ארגון טרור הנתמך בידי איראן, אשר מאיים הן על ישראל והן על לבנון עצמה", אמר.
לדבריו, רק הסרת האיום מצד חיזבאללה תוכל לאפשר יציבות אזורית. "כאשר האיום הזה יוסר, כאשר חיזבאללה יפורק מנשקו ויחדל לסכן את האזור, ניתן יהיה להגיע לשלום יציב".
עוד כתבות בנושא
עוד כתבות בנושא
עוד כתבות בנושא




