טארק בזרוק, פעיל פלסטיני-אמריקני וסטודנט לשעבר באוניברסיטת העירונית של ניו יורק, שוחרר מוקדם מהכלא ביום שלישי לאחר שנידון ל-17 חודשי מאסר באוקטובר 2025 בגין תקיפת שלושה יהודים בהפגנות פרו-ישראליות.
עוד כתבות בנושא
קבוצות פעילים, כולל CUNY for Palestine ו-PAL-Awda, הצהירו כי בזרוק "שוחרר חודש מוקדם מהצפוי כתוצאה מהשלמתו המוצלחת של התוכנית לשחרור מוקדם". הקבוצות קיימו אירוע גיוס כספים בברוקלין עבור בזרוק ושני גברים נוספים הקשורים לפשעים אנטישמיים ב-19 ביוני.
"בדיוק כפי שטארק שוחרר היום, עשרות אלפי האסירים שנותרו איתנים בבתי הכלא הציוניים ישוחררו", הצהירו בארגונים האנטי-ישראליים. "עד אז, המאבק שלנו נמשך".
הכי מעניין
התקיפות כללו בעיטה בחזהו של סטודנט יהודי במהלך הפגנה ליד בורסת ניו יורק באפריל 2024, אגרוף לסטודנט יהודי מאוניברסיטת קולומביה במהלך הפגנה בדצמבר 2024 ואגרוף לקורבן יהודי שלישי בינואר 2025 בעצרת פרו-ישראלית בפארק גראמרסי במנהטן, על פי התובעים. הקורבן השלישי ענד שרשרת מגן דוד ודגל ישראל היה קשור על כתפיו.
משרד המשפטים האמריקני מסר כי חיפוש בטלפונים של בזרוק חשף "תעמולה נרחבת של חמאס וחיזבאללה", כמו גם ראיות שלטענת התובעים מראות הטיה אנטישמית.
גיוס כספים מקוון לתמיכה בבזרוק, שהוקם על ידי חזית הסטודנטים האנטי-אימפריאליסטית, גייס למעלה מ-11,000 דולר מ-338 תורמים נפרדים נכון לאתמול.
"להישלח לכלא בגין פשעי שנאה צריך להיות רגע של שפל", אמר סטו סמית', אנליסט חקירות במכון מנהטן. "טארק בזרוק עמד בפני עד 30 שנה לפני שעסקת טיעון חסכה ממנו מגורל זה". הוא הוסיף כי הדבר הטוב ביותר שבזרוק יכול לעשות כעת "הוא להתנתק מהתנועה שעזרה לו להגיע לנקודה הזו".
"למרבה הצער, עכשיו כשהוא חופשי, התנועה כנראה תפציץ אותו באהבה, תאדיר אותו ותנסה למשוך אותו בחזרה. עליו להתנגד לכך", אמר סמית'. "דה-רדיקליזציה, נורמליות וחיים מאושרים יהיו הניצחון האמיתי כאן".
עוד כתבות בנושא



