אחד משדרני הרדיו, מגישי הטלוויזיה ואנשי התקשורת השמרנים הבולטים בארצות הברית, מארק לוין, הגיע לביקור בבנימין יחד עם רעייתו ג'ולי, כאורחו של ראש מועצת בנימין ישראל גנץ.
לוין, מנחה טלוויזיה ורדיו, סופר ועורך דין חוקתי יהודי-אמריקני, הנחשב לאחד הקולות המשפיעים ביותר במחנה השמרני בארצות הברית, סייר במספר מוקדים מרכזיים בבנימין ונחשף לחשיבות האסטרטגית של האזור, להתפתחות ההתיישבות ולחיבור שבין ההיסטוריה של עם ישראל לבין העתיד הנבנה במקום.
הביקור נפתח בחדר ההפעלה בחירום של מועצת בנימין, שם הוצגו בפני בני הזוג חלקי טילים איראניים שנפלו בשטחי המועצה במהלך המלחמה האחרונה. לאחר מכן הגיעו לחוות שלישה, שם פגשו את בעלי החווה ושמעו על פעילות החוות בשמירה על השטחים הפתוחים ועל תרומתן לביסוס האחיזה הישראלית במרחב.
הכי מעניין
עוד כתבות בנושא
במהלך הסיור הציג גנץ ללוין את האתגרים עמם מתמודדים תושבי האזור וציין כי בשנה האחרונה התרחשו ביהודה ושומרון אלפי פיגועי טרור מסוגים שונים. לצד זאת, הדגיש גנץ את תפקידן של החוות וההתיישבות בשמירה על המרחב ואת חשיבות השליטה ברכסי יהודה ושומרון לביטחונה ולעתידה של מדינת ישראל.
בהמשך עלו לתצפית קידה, שם קיבלו סקירה על המרחב האסטרטגי של בנימין ועל חשיבותו לביטחון מדינת ישראל. משם המשיכו לשילה הקדומה, ערכו תפילה באתר המשכן וביקרו באתר התיירות והמורשת. במהלך הביקור פגשו גם אנשי עסקים ישראלים בכירים הבוחנים אפשרויות השקעה בבנימין. את הסיור חתמו במסעדת "גופנה" של יהוידע ניזרי, זוכה תוכנית מאסטר שף.

מארק לוין במהלך ביקורו בבנימין | צילום: דוברות מועצת בנימין
מארק לוין אמר בסיום הסיור כי הוא "היה מדהים. אני אוהב את המקום הזה, ובמיוחד את אתר המשכן בשילה הקדומה. כל אחד צריך לבקר ביהודה ושומרון. זו לא הגדה המערבית של שום מקום – אם כבר, זו הגדה המזרחית של מדינת ישראל. כדי להבין את יהודה ושומרון צריך להגיע לכאן ולראות את המציאות בעיניים. זהו אזור הולדתה של היהדות ואזור הולדתה של הנצרות.
"אנשים רבים בארצות הברית מקבלים תמונה מעוותת של המקום הזה. בפועל פוגשים כאן אנשים מדהימים, חקלאים, משפחות וקהילות משגשגות. אפשר לראות כיצד הפלסטינים ממשיכים לבנות במטרה ליצור רצף שינתק בין היישובים לבין צירי התנועה המרכזיים. מי שרוצה להבין את ארץ הקודש ואת המציאות כאן חייב לבוא ולראות בעצמו".

מארק לוין במהלך ביקורו בבנימין | צילום: דוברות מועצת בנימין
ראש מועצת בנימין, ישראל גנץ, אמר: "מארק, אני רוצה להודות לך שבאת לכאן. אני רוצה להודות לך על כך שאתה נלחם למען עולם טוב יותר ועל עמידתך האמיצה למען ישראל לאורך השנים. תודה רבה על אנשים כמוך שפועלים בארץ ובעולם למען האמת, הצדק והביטחון. אנחנו גאים לארח אותך כאן בבנימין ולהציג את המציאות כפי שהיא באמת – את האתגרים, את ההתיישבות, את ההיסטוריה ואת העתיד שאנחנו בונים כאן מדי יום".
במהלך הביקור בחוות שלישה אמר גנץ: "כל חווה כאן היא קו הגנה של מדינת ישראל. מי שעומד על ההרים האלה מבין מיד שהמאבק בבנימין, ביהודה ושומרון, הוא לא ויכוח על נדל"ן אלא שאלה של ביטחון לאומי. מהרכסים הללו אפשר להשקיף על בקעת הירדן מצד אחד ועל גוש דן מצד שני. ההתיישבות והחוות שומרות על השטח, מחזקות את הביטחון ומבטיחות את עתידה של מדינת ישראל לדורות. לכן אנחנו ממשיכים לבנות, לפתח ולהיאחז בארץ בכל הכוח".
עוד כתבות בנושא



