"הכריז על מדינת טרור": ביקורת בהתיישבות על דברי בנט

בנט אמר כי שטחי A ו-B ישמשו להקמת אוטונומיה פלסטינית, והודיע שבנייה בלתי חוקית תיהרס ביהודה ושומרון. השר סמוטריץ' וראשי המועצה גנץ וותיק תקפו בחריפות

נפתלי בנט | מיכאל גלעדי - פלאש 90

נפתלי בנט | צילום: מיכאל גלעדי - פלאש 90

תוכן השמע עדיין בהכנה...

בריאיון שפורסם בסוף השבוע האחרון ב'מקור ראשון', ציין יו"ר מפלגת הציונות הדתית, השר בצלאל סמוטריץ', כי יש בידיו מידע על כך שאם נפתלי בנט או גדי איזנקוט יקימו את הממשלה הבאה, בכוונתם לפנות את החוות שהוקמו בשטחי יו"ש במהלך כהונתה של הממשלה הנוכחית.

עוד כתבות בנושא

אמש, בהסכת "המנגנון" של "כאן חדשות", אמר בנט, המתמודד כיו"ר מפלגת "ביחד", כי "בנייה שהיא לא חוקית או לא בשטחי C או על אדמות פרטיות, היא לא לגיטימית". עוד הוסיף כי "מה שלא חוקי, לא יהיה". בנט אמר כי לדידו – "שטחי C יהיו חלק ממדינת ישראל, שטחי A  ו-B יהיו חלק מהאוטונומיה הפלסטינית".

השר סמוטריץ׳ אמר בתגובה: "בסוף השבוע ובימים האחרונים אמרתי שאני יודע, שאם הם חלילה יעלו לשלטון ממשלת איזנקוט תפנה את הישובים החדשים והחוות שהקמנו ביהודה ושומרון. עכשיו בנט, שיהיה שר בממשלה של איזנקוט, אומר את זה בקולו: הוא יפנה את החוות. ולא רק זה, בנט אומר: תוקם 'אוטונומיה פלסטינית' כלומר מדינת טרור בלב הארץ! ממשלת איזנקוט תקים מדינת טרור פלסטינית ותחריב את הישובים החדשים ואת החוות החקלאיות. אסור לתת להם להקים את הממשלה הבאה".

הכי מעניין

ראש מועצת בנימין ויו"ר מועצת יש"ע ישראל גנץ, אמר אמש כי "נפתלי בנט הכריז הערב על הקמת מדינת טרור עשר דקות מבית מגוריו ברעננה. כבר היום אנו עומדים מול צבא של כ-50 אלף חיילים חמושים של הרשות – ישות מושחתת, מעודדת טרור שמובלת על ידי איראן. אחרי הטבח בעוטף, רק מי שמתעלם מהמציאות יכול להציע לתת לצבא הזה שטחים אסטרטגיים בלב הארץ. זו התאבדות מדינית וסיכון חייהם של מיליוני ישראלים. לא נאפשר להפוך את ערי המרכז לעוטף הבא של מדינת ישראל".

עוזאל ותיק יו״ר מועצת קדומים, מסר כי "האמירה התבוסתנית של בנט מוכיחה שהוא לא שמאל אלא שמאל קיצוני. דבריו של מי שהתיימר פעם לייצג את ההתיישבות הם חרפה שמשמעותה אחת – החזרת התקווה להקמת מדינת טרור. מי שרוצה למנוע את הטבח הבא בראש העין וברעננה חייב להמשיך ולקדם את פרוייקט החוות, שנתמך גם ע״י מערכת הביטחון, ובוודאי חייב להבין שהדרך היחידה עוברת בביטול הסכם אוסלו והחלוקה ההזויה והמסוכנת לשטחי ABC".