סגן נשיא ארה"ב: "קצין משמרות המהפכה וקצין אמריקני יישבו יחד בקטאר"

ג'יי די ואנס העניק ריאיון, שכותרתו "יחסי ארה"ב החדשים עם איראן", וציין על היפוך גם ביחסי ישראל ואבו דאבי: "איחוד האמירויות - המדינה הכי פרו-ישראלית במפרץ - מנהלת שיחות עם אירן בהיקף חסר תקדים"

סגן הנשיא האמריקני ג'יי-די ואנס במפקדה האמריקנית בקריית גת | חיים גולדברג, פלאש 90

סגן הנשיא האמריקני ג'יי-די ואנס במפקדה האמריקנית בקריית גת | צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

תוכן השמע עדיין בהכנה...

סגן נשיא ארצות הברית, מהאנשים הבדלנים בממשל טראמפ, מנהל צוות המשא ומתן האמריקני מול איראן בימים אלו בשוויץ, נשמע כמעט מתלהב מהנהגת המשטר הרצחני בטהרן. 

בריאיון לאתר החדשות הבריטי UnHerd, הכריז ואנס כי ארצות הברית ואיראן עתידות לעבוד כתף אל כתף בניסיון לפתור את המשברים בין הצדדים: "סיכמנו עם האיראנים שקצין משמרות המהפכה וקצין פיקוד המרכז האמריקני יישבו יחד בקטאר. ניישב ככה הרבה מהסכסוכים בינינו. איראן באמת רוצה יחסים משודרגים מהותית עם ארצות הברית ועם העולם".

עוד כתבות בנושא

למרות שאיראן דחתה את הדברים מכל וכל, סגן הנשיא האמריקני שב וטען כי איראן ויתרה על "נכסים משמעותיים" בתוכנית הגרעין שלה. "טהרן מציעה כעת 'משטר בדיקות מחמיר בהרבה' ומסכימה להשמדת מלאי האורניום המועשר שלה".

הכי מעניין

ואנס אמר שהמדינה שהכי תומכת בישראל במפרץ הפרסי מתקרבת בצעדי ענק אל זרועות התמנון האיראני: "איחוד האמירויות, המדינה הכי ניצית לאיראן, הכי פרו-ישראלית, מקיימת שיחות חסרות תקדים עם משמרות המהפכה על מה שאיראן צריכה לעשות כדי להפוך ל'ראויה להשקעה'". 

באשר לפעילות צה"ל בלבנון, אמר ואנס: "ישראל, וכל מדינה אחרת באזור, זכאית להגנה עצמית. המצב בלבנון כעת הרבה יותר טוב ממה שהיה לפני כמה שבועות".