משרד הבריאות הודיע היום (ראשון) כי המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, ד"ר ספי מנדלוביץ, יסיים את תפקידו בשבועות הקרובים לאחר כחמש שנים כחבר הנהלת משרד הבריאות, במהלכן שימש כמשנה למנכ"ל המשרד וכראש חטיבת הבריאות.
ד"ר מנדלוביץ, בן 48 ואב לחמישה, הינו מומחה ברפואת ילדים ובעל מומחיות נוספת במנהל רפואי. לפני תפקידו כמשנה למנכ"ל משרד הבריאות, ד"ר מנדלוביץ שימש סמנכ"ל רפואה במרכז הרפואי שערי צדק. בעבר שימש גם כראש מטה מנכ"ל משרד הבריאות. לאחר תקופת הצינון ובהתאם להוראות הדין, ישוב מנדלוביץ להנהלת המרכז הרפואי שערי צדק.
במהלך כהונתו הוביל ד"ר מנדלוביץ שורה של רפורמות ותהליכים אסטרטגיים במערכת הבריאות, ניהל את חטיבת הבריאות והיה מהדמויות המרכזיות בהובלת מערכת הבריאות בהתמודדות עם אתגרי החירום של השנים האחרונות כגון הקורונה, התפרצות מחלת הפוליו בקרב ילדים, והטיפול הרפואי בפצועי מלחמת חרבות ברזל, תוך הובלת ההיערכות הלאומית ושמירה על רציפות תפקודה של מערכת הבריאות.
הכי מעניין
עוד כתבות בנושא
מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, הודה לו: "ד"ר ספי מנדלוביץ הוא מנהיג, שותף וחבר לדרך, המהווה עמוד תווך מקצועי וערכי במערכת הבריאות. בשנים האחרונות ניצב ספי בחזית ההתמודדות עם האתגרים המורכבים ביותר שפקדו את מערכת הבריאות, בשגרה ובחירום, וסייע בהובלתם במנהיגות, באחריות, בשיקול דעת וברגישות. העשייה האסטרטגית שהוביל והרפורמות שקידם ימשיכו להשפיע על מערכת הבריאות שנים רבות קדימה. אני בטוח כי כישוריו, ניסיונו ומנהיגותו ימשיכו להוות מנוע צמיחה והשפעה משמעותי למערכת הבריאות גם בתפקידו הבא בהנהלת המרכז הרפואי שערי צדק. אני מודה לו על השותפות, החברות והתרומה המשמעותית למערכת הבריאות ולציבור בישראל, ומאחל לו הצלחה רבה בהמשך דרכו".
ד"ר ספי מנדלוביץ אמר: "זו הייתה זכות גדולה לשרת את הציבור בישראל בתקופה מאתגרת, קשה ומורכבת ולהיות חלק ממערכת הבריאות בשיא פעילותה. לאחר כחמש שנים בתפקיד אני מאמין שזהו הזמן הנכון עבורי להתקדם לאתגרים חדשים ולאפשר לדור הבא של המנהיגות במערכת הבריאות להמשיך ולהצעיד את המערכת קדימה. אני מסיים את תפקידי כשאני אסיר תודה על הזכות שנפלה בחלקי, ומבקש להודות למנכ"ל המשרד, משה בר סימן טוב, על השותפות, האמון והחברות רבת השנים; לחבריי בהנהלת המשרד; לעובדות ולעובדי משרד הבריאות, שפועלים מדי יום במסירות, במקצועיות ובתחושת שליחות; ולכל שותפינו במערכת הבריאות, שביחד הצלחנו להתמודד עם אתגרים חסרי תקדים למען בריאותם של אזרחי ישראל".


