ערוץ 14 מעט מבלבל. ביטויים כמו "בעזרת ה' ננצח" והצמדת "ה' ייקום דמו" לחללי המערכה יוצרים את התחושה שהוא ערוץ בסגנון אחר. כאן מוגשות יהדות חמה וישראליות בלתי מתנצלת, כאן נקודת המוצא היא אהבת העם, הארץ, הלוחמים, התרבות והמקורות. לימני המסורתי שהתרגל במשך השנים לתקשורת שמדבררת בעיקר את האויב ומנוכרת לתרבות עמה, זהו משב רוח מרענן ומעודד. אלא שלכל זה יש כנראה יוצא דופן אחד רועם: הר הבית.
בואו נדייק. יש בערוץ התייחסות להיבט הביטחוני של ההר, בין השאר מכיוונו של הפרשן המוכשר ברוך ידיד. גם ב"פטריוטים", בתוכניתו של שמעון ריקלין ובתוכניות אחרות שמגישיהן עצמאיים מספיק יש התייחסות למאבק היהודי למען ההר ומתקיימים ראיונות עם הפעילים. אולם כתבות וראיונות יזומים מצד כתבי הערוץ – זה לא. כשאנשי יחסי ציבור ביקשו למשל לסקר בערוץ ספרים שעוסקים בהר – הם נתקלו בסירוב. בערוץ חששו שתשתמע מכך תמיכה בכניסה להר.
פעילים רבים מכירים היטב את התופעה. הם מנוסים בהשגת התייחסות וכיסוי עיתונאי מאתרים שאינם חשודים באהדה למפעלם – חדשות 13, 12, 11, וואלה ו־ynet. אבל בערוץ הבית של הימין הם נתקלים בקיר אטום.
המגישים בערוץ הטלוויזיה הימני הם גלויי ראש ברובם, אבל מאחוריהם קיים גרעין שליטה שמגיע מחוגי הר המור. בעל השליטה בערוץ הוא יצחק מירילשוילי, ונציגו בערוץ הוא נתנאל סימן־טוב, מנהל הגרעין התורני ברמת־השרון, הנמנה עם מייסדי תנועת נעם. נראה שהשקפת התנועה בעניין הר הבית מחלחלת היטב לכתבים ולמי שפרנסתם העיקרית היא על הערוץ.
כשבעז גולן, למשל, מראיין את מנכ"ל ארגון פעילי ההר "בידינו" תום ניסני, הוא מציג אותו ללא תוארו, כך שחלילה לא יוסגר הקשר שלו להר הבית. כשהנושא עולה בכל זאת, גולן טורח "להזכיר" לצופים ש"על פי ההלכה אסור לעלות להר". גורם המעורה בנעשה בערוץ אומר שאין איסור לראיין את פעילי ההר או להתייחס למאבק בעניינו, אולם קיים יישור קו עם "הדמות המרכזית במערכת", שמתנגדת בתוקף לעיסוק בו. הגורם גם רמז שהערוץ נמנע מסיקור פרשת הרב טאו בשנה שעברה, וששורש הדברים אחד.
במגזין המודפס של ערוץ 14 פורסם בקיץ מאמר נרחב של הרב אברהם ליפשיץ, מראשי תנועת "מורא מקדש", מבית הר המור, שמוביל את ההתנגדות לעלייה להר הבית. בכותרת המשנה הופיע ציטוט של הרב טאו: "אם נזלזל בקדושת המקום אנחנו עלולים לאבד אותו". פעילי ההר שביקשו להגיב למאמר נענו בסירוב, מחוסר מקום.
בערוץ 14 בחרו לא להגיב לטענות.