תימור עקלין נולד וחי ביפו עד גיל 17. אחר כך שוטט בעולם קרוב לעשור, שימש בין השאר כצלם דוקומנטרי ושב ארצה ממש לפני פרוץ מגפת הקורונה עם כוונה ברורה להתגייר. מזה קרוב לשנה הוא יהודי לכל דבר. יש לו עשרים דודים וכשמונים בני דודים. רובם, לפחות מצד משפחת אמו, אבו־זייד, עוסקים בפשע. הוא, לעומתם, העדיף להעביר את ילדותו ונערותו בלימוד. כיום הוא סטודנט ללימודי ממשל באוניברסיטת רייכמן.
בקיץ האחרון פרסם עקלין סרטון שבו נראה בתוך כיפת הסלע, קורא "שמע ישראל" ומברך על אכילת תמר. "התפללתי בהר תפילת 'פתח אליהו' ואחר כך תפילת 'שמונה עשרה', אבל כדי לא להיחשף התפללתי באופן שבו המוסלמים מתפללים, תוך כריעה והשתחוויה. ירדתי על ברכיי, השתחוויתי ואמרתי 'ברוך אתה'. כששבתי והזדקפתי אמרתי את שם השם, ממש כפי שכתוב בהלכה היהודית שיש לעשות".
הסרטון התפרסם בזמן אמת בציבור היהודי, אבל בשבועיים האחרונים התוודעו אליו גם אתרים אסלאמיים. באחד מהם הובא הסרטון תחת הכיתוב: "סכנה! ציוני העונה לשם תימור עקלין מיפו הכבושה, שהיה מוסלמי והמיר דתו ליהדות, פלש לכיפת הסלע הקדושה וצילם את עצמו כשהוא קורא את 'קריאת שמע' היהודית. חשוב לציין שהיהודים שיתפו את הסרטון הזה בגאווה רבה".
בעקבות המוסלמים התעוררה באיחור גם המשטרה וזימנה בבהילות את עקלין לשלוש חקירות עוקבות. "חצי שעה אחרי הפרסום של הידיעה הזו באתר האסלאמי המשטרה התקשרה אליי. חוקרי המשטרה סירבו לקבל את טענתי שאני יהודי. הסברתי להם שאני לומד דיפלומטיה ועוסק הרבה במאבק באנטישמיות. הם הטיחו בי שאני פרובוקטור שעלה להר במטרה להסית, ובדף הסיכום של החקירה הוסיפו שאם אוסיף להגיע להר זה יגרום להפרות סדר חמורות ולסכנה לשלום הציבור. אמרתי לחוקרת: 'את טוענת נגדי שזה יכעיס את המוסלמים, אבל עצם הנוכחות שלך בארץ מכעיסה אותם לא פחות'. אני לא מתחרט על מה שעשיתי, כי זה הבית של אבינו.

"תמיד ניסיתי להבין את שורשי התפיסה הפלסטינית", הוסיף עקלין והסביר מה הביא אותו אל ההר דווקא כיהודי, בעוד שכמוסלמי הוא נמנע מלהגיע אליו. "לפני כשנה וחצי ניהלתי שיחה עם פלסטיני בשוק הפשפשים ביפו", הסביר עקלין, "הוא סיפר לי שאינו מאמין בצורך לייסד את פלסטין, אבל בלי קשר לכך הוא סבור שיש להרוג את היהודים. שאלתי אותו מדוע, והוא ענה לי שלמען אל־אקצה הוא מוכן לעשות הכול. לדבריו, היהודים חומדים את אל־אקצה וחופרים תחתיו.
"זה היה הרגע שבו החלטתי לעלות בעצמי להר. הבנתי שהנוכחות שלי שם תהיה תיקון לעוול ההיסטורי שנעשה שם לפני 1,400 שנה. ידעתי שזה ירגיז את המוסלמים, אבל לא חשבתי שזה יעורר רעש גם אצל היהודים. קצת הופתעתי מתגובות שליליות של ישראלים. היו שקיללו אותי, אבל מה שהכי פגע בי היה כשטענו נגדי שאני לא באמת יהודי.
"כשחזרתי מחו"ל חשתי שמוטלת עליי חובת שליחות, להיות העוף המוזר. הרגשתי שאף מפלגה לא ימנית מספיק בשבילי, כי לדעתי החזון שלי הרבה יותר יהודי וציוני משל כולן", סיכם עקלין. כיום הוא מתחזק אתר אינטרנט וערוץ יוטיוב, ובין השאר הוא מסביר שם למוסלמים על הזיקה היהודית להר הבית.
את מוריו באולפן הגיור של נתיב הוא הרשים בידע הרב שיש לו בתחומי היהדות. "למדתי בעל פה את כל הפיוטים. אני אוהב במיוחד את הפיוטים התימניים־בלדיים של אדיר ושדי". בה בעת, יש לו דעה שלילית על רוב עמיתיו לתהליך הגיור. "רוב אלו שפונים לתהליך גיור עושים זאת כדי להתחתן, ולא בגלל חיבת היהדות", הוא אומר, נחרץ למדי. במשך זמן מה נהג להגיע אל בית האדמו"ר מביטשקוב ביפו: "הוא אדם שאני ממש אוהב", ציין עקלין.
מבחינת ההלכה היהודית אסור להיכנס לכיפת הסלע, כי זה מקום קודש־הקודשים. "אני יודע שכל הר הבית הוא טאבו שמוצב עליו סימן שאלה גדול. אני רואה חרדים שאוסרים לעלות להר, אבל לצידם גם חרדים שעולים אליו. אני לא יודע איך בניין (המקדש – א"ס) אמור ליפול מהשמיים אם לא נעשה מאמץ כלשהו לבנות אותו. זה המאמץ שלי בעניין.
"אני גם חושב שלא כל ההלכות חלות עליי. ביפו, למשל, אני במצב שיש בו היבט של פיקוח נפש, של אנוסים. כל השכנים שלי ערבים, אין לי אף שכן יהודי, ולכן כשאני יוצא החוצה אני מכניס את הציציות לתוך המכנסיים וחובש כיפה לבנה גדולה שאופיינית גם למוסלמים. גם בהר המצב דומה".
שאלתי אותו לדעתו על דבריו של ח"כ אחמד טיבי השבוע בעניין ההר, לצד איימן עודה. "אני רוצה להזהיר", הכריז טיבי בקשר להקמת הממשלה החדשה, "כל ניסיון לשנות את הסטטוס־קוו במסגד אל־אקצה, בכל רחבה ובכל מטר ממנו, יצית אש במזרח התיכון ויבעיר את האזור כולו", אמר טיבי.
"הם סוכנים של ארגוני הטרור", הטיח עקלין בטיבי ובעודה, "הדבק שמחזיק את רעיון המדינה הפלסטינית הוא הר הבית. בלי הר הבית אין לטיבי, לעודה ולדומיהם כלום. בלעדיו אין להם שום דרך להניע איזשהו רגש מוסלמי בעולם כולו. הם חייבים אותו כי הוא מכונת ההחייאה של המצע הפוליטי שלהם. האידיאולוגיה היחידה שלהם היא הרצון להרוס את המדינה מבפנים, לחורר אותה, כמו סרטן שמתפשט. לא רק שלא אכפת להם מהיהודים שחיים פה, לא אכפת להם גם מהערבים שחיים פה.
"הם נהנים להמשיך את הסטטוס־קוו של הבורות והטפשות. הם לחוצים כל כך לשמר את הסטטוס־קוו בהר כי עבורם זו אינדיקציה שהיהדות בטלה מן העולם, כפי שהאסלאם מבטיח. נוכחות יהודית על הר הבית שוברת אותם מבפנים כי לאורך כל השנים הובטח להם שהעם הזה ייכחד בסופו של דבר. אם היהודים לא נכחדים, זה מבטל את אמיתות ה'נבואה' שהונחלה להם".

אבל טיבי ועודה הם בכלל חילונים.
"אין דבר כזה 'חילוני'. הם מוסלמים כדת ותרבות, כפי שהיהדות היא דת ותרבות. אי אפשר לנתק את הפוליטיקה האסלאמית מהדת ומהתרבות האסלאמיים".
לעקלין חשוב להבהיר לישראלי הממוצע עד כמה הערבים החיים בקרבנו חפצים ברעתו. "הייתי בתיכון כשגלעד שליט נחטף, ואני זוכר את צהלות השמחה. היו אפילו מורים ששמחו ואמרו: 'איזה יופי, חבל שלא חטפו עוד'. אלו הערבים שחיים במדינה. אני תמיד מפקפק כשמספרים לי על ערבים מוסלמים שהם גם ציונים ופטריוטים. לדעתי הרוב המוחלט מאלה מהם שמתגייסים לצה"ל מנסים לדאוג לעצמם, ולא באמת מזדהים עם המדינה. כל מה שהם רוצים הוא להתקדם בחיים. כשיהודי מת זו מבחינתם סיבה לחגיגה".
אם נחזור לעניין הר הבית, מה לדעתך צריכים בן־גביר וסמוטריץ' לדרוש כעת בעניין ההר במסגרת הדרישות הקואליציוניות?
"קודם כול צריך להעלות את המודעות למתן אפשרות ליהודים לעלות להר. אני יודע שרבנים גדולים אמרו לא לעלות לשם, אבל הם אמרו זאת בתקופות שונות לגמרי. הזמנים השתנו.
"יש לאפשר ליהודים לעלות להר לא רק דרך שער אחד, כפי שניתן כיום. צריך לאפשר ליהודים להתפלל שם, וכן ליצור חלוקה כלשהי במתחם בין מוסלמים ליהודים – בין אם המוסלמים מסכימים לכך ובין אם לאו. הבניין הזה לא ייפול מהשמיים ומוטל עלינו להשתדל למענו, לחתור ממש למקדש. אגב, גם לפני שהייתי יהודי רציתי שיהודים יוכלו להתפלל בהר הבית. לא הבנתי מה הבעיה בכך. זה הרי לא בא על חשבון הערבים".