"הציבור רוצה לשמוע פרשנות מקצועית ולא רק קשקושים", נשמעה קריאה מהקהל בכנס "תקשורת וספורט" בשנת 2015. רון עמיקם, אחד מיושבי הפאנל וכתב ספורט במעריב דאז, שאל את אותו איש מהקהל מה היה רוצה לשמוע, והלה השיב: "ניתוח מקצועי של המשחק, מערכים, טקטיקות". "את הרוב המוחלט זה לא מעניין", הגיב מנהל אתר ערוץ הספורט בשעתו. "הרוב המכריע בציבור מתעניין בריב בין נמני לקלינגר בחדר ההלבשה".
חברי הגווארדיה הוותיקה לא ידעו זאת, אבל בדיון הזה הם הניעו את התהליך שהפך אותם במרוצת השנים לכמעט בלתי רלוונטיים, הרבה הודות לאורן יוסיפוביץ', המכונה גם יוסיפון. יוסיפוביץ', שהיה אז עיתונאי בוואלה, החליט שנמאס לו מהשיח הרדוד ומכך שתוכניות הספורט הם כסות ל"תוכניות רכילות על ספורטאים". כמה חודשים לאחר מכן – בינואר 2016 – הוא פתח את ההסכת "הפודיום" עם ניצן ליבנה ושינה את שוק תקשורת הספורט לעד.
האמת, אין לי מושג אם יוסיפון בכלל צפה בדיון ההוא, אבל כפי שאמרו חברי הפאנל – הציבור לא מתעניין בנתונים ובפרשנות מקצועית. הפודיום הוא כנראה הסכת הספורט המקיף ביותר והמעמיק ביותר בישראל. כדורגל הוא הענף המסוקר בו ביותר, וגם לכדורסל יש המון מקום, אך פרט להם הפודיום עוסק גם בפוטבול, פורמולה1, בייסבול ובמקצועות האולימפיאדה.
הכי מעניין
הקצב והקלילות בולטים בהסכת. יוסיפון והפאנליסטים לא רק מדברים על תחום שיש להם תשוקה אליו, הם גם באו ליהנות באולפן. בין הכיף שהם מייצרים באולפן ובין תוכניות "פאן" אחרות יש שני הבדלים גדולים: הפאנליסטים והמגיש. יוסיפוביץ' הבין שכדי להצליח הוא צריך שותפים, ולכן העמיד מסביבו נבחרת פרשנים אינטליגנטים, שינוי שהפיח חיים בגופתה הצהובה והרדודה של תקשורת הספורט. אורי קופר, ירון טלפז, אסף כהן, ניר צדוק, אורי אוזן, דור הופמן, שי האוזמן, עמרי אלחסיד ועוד הופכים את "הפודיום" לתקשורת ספורט כיפית וקצבית, אבל בעיקר כזו שמכבדת את המאזין. דווקא יוסיפון עצמו הוא הילדותי־שכונתי יותר, זה שקוטע את הרצף לטובת צחוקים עם המגניבים בספסל האחורי.
לפני כמה חודשים שודר ב־103fm קטע מרהיב שבו שרון דוידוביץ' התעמת עם פרשן הספורט הוותיק יוני הללי, שטען שבאייאקס ההולנדית לא מרוצים מכך שאוסקר גלוך הישראלי מתנהג בשחצנות. הללי לא היה מוכן לתגובה הזועמת של דוידוביץ': "זו שפה שמקומה כבר לא בתקשורת הספורט, אתה ממציא! היית באמסטרדם? דיברת איתם? דיברת עם עיתונאי הולנדי?". הפיצוץ הזה מבטא את המהפכה שהתחילה ב"הפודיום". הדור הצעיר שבע מתקשורת הספורט המסואבת, הזקנה וצמאת הרכילות והרדידות, הוא רוצה תוכן איכותי וכיפי שמחבר אותו למשחק. אם זה מה שגם אתם מחפשים – "הפודיום" הוא בדיוק בשבילכם.

