כאשר הגיעו המשתתפים במרתון לונדון למייל ה־23 ביום ראשון שעבר, חיכה להם סוג חדש של כיבוד מרענן: שקיק בגודל כדור גולף שעשוי מאצות ומכיל משקה אנרגיה. התרמילים הרכים שנראים כמו כריות קטנות חולקו באלפיהם לרצים במהלך המרוץ, ונתנו למארגנים הזדמנות להפחית מאוד את השימוש בפלסטיק שמלווה אירועי ספורט גדולים.
את שקיק האצה, הנקרא "אוהו", המציאה חברת ההזנק הלונדונית Skipping Rocks Lab. הוא אכיל, ולפי החברה מתכלה חודש לאחר שהושלך לפח. כדי לגשת לנוזל שבתוכו, הרצים רק היו צריכים לנשוך את אחד הקצוות, או להכניס את כל השקיק לפה ולהתחיל ללעוס.
"אנחנו משתמשים בחומר של האצה", אמר רודריגו גרסיה גונזלס, אחד ממקימי החברה, לרשת סי־אן־אן. "אנחנו קודם מוציאים את כל החומר הירוק והחומר שמריח רע. המרתון הוא אבן דרך, אנחנו מקווים שהוכחנו שאפשר להשתמש בשקיקים באופן המוני גם בעתיד".
רוב סוגי בקבוקי המים מתכלים, אך לפי העיתון הבריטי הגרדיאן, השימוש בהם הואץ כל כך בשנים האחרונות שהמאמצים למחזר אותם אינם עומדים בקצב. העיתון פרסם נתונים שמראים כי בכל דקה נקנים מיליון בקבוקי פלסטיק בכל העולם, והקצב אמור לגבור בשנים הקרובות עם עליית הביקוש לבקבוקים באסיה.
מדענים קראו לפסולת הפלסטיק הרבה שנשפכת לים "אחד מהאתגרים הסביבתיים העצומים ביותר בדורנו".

מארגני מרוצים אומרים שהם מנסים להפחית את השימוש בפלסטיק, והרגיעו גולשי טוויטר זועמים באומרם שהפלסטיק שהשתמשו בו במרוץ ימוחזר. לפי נתוני סי־אן־אן, צריכת בקבוקי הפלסטיק הופחתה מ־920 אלף ב־2018 ל־704 אלף השנה. "לשינויים ולניסויים שהוספנו השנה יש פוטנציאל לשנות את אופן הפקתם של אירועי ענק בעתיד", אמר מנהל המרתון יו בראשר לסי־אן־אן.
באתר חברת ההזנק נכתב שמטרתה "להעלים עטיפות". החברה טוענת שחבילות האצה שלה יכולות לשמש לנוזלים נוספים חוץ ממים. היא גם מציעה אותן כמכלים מתכלים להחזקת משקאות חריפים, מיצים ורטבים. "המרטיני אספרסו הוא אחד המוצרים הפופולריים ביותר בפסטיבלים, שם אכילת העטיפה הפכה לחלק מהחווייה", אמר פייר־ייב פסלייר, שותפו של גונזלס.
תרגום: אלחנן שפייזר