במאמרו המרתק הציג הרב פרופ' נריה גוטל את פנייתן של כמה ישיבות ליטאיות חשובות אל האגודה להוצאת ספרי הראי"ה קוק זצ"ל בבקשה שישלחו להם את ספרו, דבר שעומד בניגוד מסוים למסורת הנפוצה בשם הסופר החרדי משה שנפלד, על כך שהחזון איש הורה שניתן ללמוד רק בספרי ההלכה של הראי"ה ולא בספרי המחשבה.
מאמרו של הרב נריה גוטל
ברצוני להוסיף בשולי הדברים שלאחרונה התגלגל ברשת מכתב רשמי של האגודה להוצאת ספרי הראי"ה קוק זצ"ל, המופנה לחזון איש, וזה לשונה:
ד' תשרי תש"ב
הכי מעניין
לכבוד הרב בעל ה"חזון איש" שליט"א בני ברק.
ר. מ. נ. [רב מאד נכבד]
לפי בקשתו שהגיעה אלינו ע"י הנהלת ישיבת מרכז הרב, הננו ממציאים לכב' את הספרים דלקמן של רבנו זצ"ל: א) משפט כהן; ב) שבת הארץ; ג) אורות התשובה; ד) אורות התורה.
נודה לכ"ת אם יואיל נא לאשר את קבלתם.
בכבוד רב ובגמח"ט
אגודה להוצאת ספרי הראי"ה קוק ז"ל
בסוף המכתב מופיעה חתימתו של מייסד ומנהל האגודה, הרב יהושע הוטנר זצ"ל.
נמצא כי החזון איש עצמו התענין בראשית שנת תש"ב (כ־12 שנים לפני פטירתו) בספרי הראי"ה ואף הזמינם מהאגודה להוצאת ספרי הראי"ה, והם שלחו לו ארבעה מהם: שני ספרי הלכה ושני ספרי מחשבה. אומנם עדיין ייתכן שלאחר קריאתם הגיע למסקנה שאין ללמוד בספרי המחשבה של הרב, כפי שמסר משה שיינפלד, אך כאן מצטרפים הדברים שהביא הרב גוטל לכך שבשנת תש"י, שמונה שנים לאחר מכן, ביקשו ספרני ישיבת פוניבז' לקבל את הספרים. כך שגם אם החזון־איש אמר למאן דהוא את הדברים הללו, הם לא התפרסמו ברבים כפסיקה חד־משמעית ולא היו ידועים לספרני "אוצר הספרים" של פוניבז', כפי שכתב הרב פרופ' גוטל.
דוד ארונובסקי הוא ספרן בישיבת הר עציון ובמכללת הרצוג