יום שני, מאי 6, 2024 | כ״ח בניסן ה׳תשפ״ד
לארכיון NRG
user
user

ניסוי בבית הסוהר ובריחה מהכלא: סדרות וסרטי החירות המומלצים לחג

אם אתם מעוניינים להימנע מהחום שבחוץ ולהישאר בבית במהלך חול המועד, אבל לא מוצאים פעילויות או דרך להעסיק את עצמכם ואת המשפחה - אספנו עבורכם את הסרטים והסדרות המושלמים לפסח

ליל הסדר חלף, ומיד הגיע ההמשך הלא פחות חגיגי שלו – חול המועד. ימי חופש נהדרים שמזמנת לנו היהדות, ובדרך כלל מנוצלים לנסיעות ארוכות לחיק הטבע או הים – יחד עם כל עם ישראל, בצפיפות שלא פעם מזכירה את יציאת מצרים בעצמה.

במידה והשנה מצאתם את עצמכם מסתובבים בביתכם בשעת צהריים, בגלל המצב, החום או סתם הייאוש מלחפש אחר פעילות מקורית חדשה לחופש הקצר – אל תרימו ידיים. יש לנו המלצות בשבילכם לסרטים וסדרות מלאי רוח חירות, שאיתם תוכלו לנצל היטב את הזמן היקר – תוך שמירה מהודרת על האיסור לעשות עמל ומלאכה.

הרמון. צילום: באדיבות נטפליקס

סורגים שאי אפשר לראות \ "הרמון" \ סדרה

אי אפשר לדבר על חירות אמיתית, מבלי להזכיר את סיפורן של נשות גואל רצון. מאות סיפורים נשמעו מכל עבר על הפרשייה, ובמיוחד לאחר מעצרו של האדם ששלט במוחן של עשרות נשים, אבל הרמון מיטיבה במיוחד לעשות זאת עם סיפורן של האחיות מאיה (חן אמסלם) והגר (נועם לוגסי). השתיים שוברות את לב הוריהן בזו אחר זו ונמשכות אט אט לתוך מלכודתו של שבתאי צדיק (אלון אבוטבול), בן דמותו של רצון, המקיף אותן במילים ובמבטים בסורגים שאי אפשר לראות ומהם קשה מאוד לברוח.

זמין לצפייה עכשיו בנטפליקס

רוח צפונית. צילום: באדיבות הוט

הנותן לצה"ל בינה \ "רוח צפונית" \ סדרה

אילו הייתה יוצאת סדרה העוסקת בפעילותם של חיילי 8200 בימי שגרה דיינו, אבל מה טוב שדווקא עכשיו עלתה לאוויר העולם "רוח צפונית", ומביאה את סיפורה של היחידה הצבאית המתמודדת עם האשמות קשות מאז מחדל 7 באוקטובר. הסדרה בכיכובם של מיכאל אלוני, אלישע בנאי, יניב ביטון ולוסי איוב, שמה בקדירה אחת את האקשן של "פאודה" וההתלהבות מטכנולוגיה מתקדמת והיא עתידה לעורר הרבה רגשות וביקורות בישראל, כמעט כמו יחידת המודיעין שמככבת בה.

זמין לצפייה עכשיו בהוט

עוזרת בית. צילום: באדיבות נטפליקס

לראות את עצמנו \ "עוזרת בית" \ סדרה

בכל דור ודור חייב אדם לראות את עצמו כאילו הוא יצא ממצרים – זו המנטרה שרובנו נוהגים להשתמש בה בזמן קרצוף עקשני ומיוסר של חלקי הבית לקראת החג ושמסייעת לנו להחזיק מעמד עוד כמה שעות עד לגמר הניקיון המיוחל. תודה לאל, השארנו את הרגעים האלו הרחק מאחור, אך יש מי שעבורם זו שגרת החיים – ולא תמיד מרצון. בצפיית בינג' של "עוזרת בית", שידועה כאחת ההצלחות של נטפליקס, תוכלו להכיר את אלכס, אם צעירה וחובבת כתיבה, שהחיים בצל בעלה המכה מאלצים אותה לברוח על נפשה עם בתה הקטנה, כשהפתרון היחיד למצוקה הכלכלית אליה נקלעה, הוא לשמש כעוזרת בית בביתה של גברת עשירה ומתנשאת.

זמין לצפייה עכשיו בנטפליקס

צילום מסך
משחקי הרעב. צילום מסך

להוריד את הקניידלך \ משחקי הרעב \ סדרת סרטים

רגע פתיחת הכפתור בסופו של "שולחן עורך" הוא אחת מאבני הדרך של ליל הסדר ותזכורת לחולשתנו האנושית הבסיסית ביותר, הרעב. לכן, אין מתאים מחג הפסח לבינג' חוזר (כי מי מאיתנו עוד לא צפה בזה) של סרטי "משחקי הרעב", המבוססים על סדרת הספרים המצליחה. המסע שקטניס הצעירה עוברת מהשתתפות כפויה בריאליטי האכזרי ביותר בהיסטוריה ועד לשחרור מדינתה מהשלטון המדכא, הוא דרך נהדרת לחגוג את חירותנו – ובעיקר לאבד את התיאבון לתקופה קצרה, אחרי ערב של אכילה ללא גבולות.

זמין לצפייה בסלקום TV

חומות של תקווה. צילום מסך מתוך הטריילר

אופטימיות היא שם המשחק \ "חומות של תקווה" \  סרט

קבלו את התנצלותנו הכנה על הבנאליות, אך כשמדברים על בינג' בסימן "חירות", אי אפשר שלא להזכיר את קלאסיקת הבריחה מהמיצר – "חומות של תקווה". האסיר הפופולרי אנדי דופריין מאמין בחפותו מפשע, ובזכות אופטימיות מרשימה – שבוודאי לא תזיק לצופה הישראלי הממוצע בימים אלו – חופר את דרכו לחופש ובדרך נחקק בליבם של לא מעט מחבריו למאסר, כולל אליס שמגלם מורגן פרימן הענק.

זמין לצפייה ב-Apple TV

בזכות עצמה. צילום: באדיבות נטפליקס

אין מחיר לחופש \ "בזכות עצמה" \ מיני סדרה

אם גם אתם חושבים שכסף הוא מה שקונה חופש אמיתי, הסדרה הבאה ברשימת הצפייה שלכם היא לגמרי "בזכות עצמה" של נטפליקס. היא תספק לכם בינג' מושלם וקצרצר במיוחד, בו יוצג סיפורה של כובסת דרום אפריקנית ענייה עם רעל בעיניים, שהפכה לאישה הראשונה בעולם שנעשתה מיליונרית – ניחשתם נכון – לגמרי בזכות עצמה. בדרכה להיחלץ ממעגל העוני אליו נולדה, היא מלמדת את עצמה ואת הסובבים אותה, שהחופש, לא משנה מתי ואיך הוא מגיע, תמיד מתחיל מבפנים.

זמין בנטפליקס

המפקדת. צילום: באדיבות נטפליקס

יוצאים חמשוש? \ "המפקדת" \ סדרה

גם בבטלה הנעימה, ראוי להיזכר בכל לובשי המדים שלמרות חג החירות עדיין שומרים על גבולות המדינה – והשנה יותר מתמיד. בדרמה הקומית "המפקדת" אמנם לא תמצאו חיילים קרביים, או גברים, אבל תוכלו להרגיש את כאבן של החיילות המשתוקקות להגיע אל סוף השבוע הקרוב, להתחמק ממטלות השמירה והרס"ר – ובעיקר להגיע לרגע השחרור המיוחל, אחרי ספירה ארוכה ומייגעת.

זמין בכאן BOX

חופשיים. צילום: באדיבות נטפליקס

כשהכלוב נפתח \ חופשיים – ניסוי בבית סוהר \ סדרה דוקומנטרית

בבוקר בהיר אחד, מפקד בית כלא בארנסקו, ארה"ב, קם על הצד המהפכני שלו והחליט לשים סוף לאי הסדר היום יומי שמתרחש בין הסורגים. הוא לבש את מדיו, נעמד מול האסירים המסוכנים והכריז בקולי קולות על ניסוי חדשני. במשך חודש שלם יסתובבו האסירים באופן חופשי בין התאים, עם פיקוח מינימלי שיאפשר להם לחיות חיים דומים ככל האפשר לחיים בחוץ. ההלם שפוקד את צוות הסוהרים והאסירים גם יחד מתפוגג מהר מאוד ונותרה רק השאלה מה יהיה, במקרה הזה, מחיר החופש?

זמין בנטפליקס

כתבות קשורות

הידיעה הבאה

כתבות אחרונות באתר

Welcome Back!

Login to your account below

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.