השירות יושק כאפליקציה שעומדת בפני עצמה, אך יתאפשר גם לרכוש מנוי בקומבינה עם דיסני+, מקס, הולו וכן הלאה. כמו דיסני, גם וורנר מפסידה הון על שירות הסטרימינג שלה (כפי שכתבנו כאן בעבר, בעיקר הודות לביזור הגדול של השוק שמפזר תכנים – ולכן גם לקוחות – בין שירותים שונים) ושתי חברות הענק מקוות שיצירת חצי־מונופול על שידורי ספורט תבנה להם מוצר יציב ורווחי שישרוד תהפוכות שונות בשוק הסדרות והסרטים. אה, ואל תופתעו אם נגלה שמדובר היה בצעד ראשון בדרך למיזוג שיקנה לדיסני עוד יותר כוח בעולם הבידור.
ההכרזה השלישית והאחרונה היא כנראה החשובה ביותר, וטומנת בחובה את הסוגיות שהעלינו כאן ועוד. דיסני תשקיע 1.5 מיליארד (!) דולר ב"אפיק גיימס", החברה שעומדת מאחורי המשחק המגה־להיט "פורטנייט". המטרה: "לבנות יקום משחקים ובידור רחב ופתוח", כלשון דיסני, שכנראה יהיה סוג של גרסה שלה למטא־ורס הלא מאוד מוצלחת שמקים מארק צוקרברג. ההסבר של דיסני בקצרה:
"בנוסף לכך שיספק חוויית משחק ברמה עולמית שתתקיים בהדדיות עם פורטנייט, היקום החדש יציע שפע של הזדמנויות לצרכנים לשחק, לצפות, לקנות ולעסוק בתוכן, דמויות וסיפורים של דיסני, פיקסאר, מארוול, מלחמת הכוכבים, אווטאר ועוד. שחקנים, גיימרים ומעריצים יוכלו ליצור סיפורים וחוויות משלהם, לבטא את ההערצה שלהם בצורתה הייחודית של דיסני, ולשתף תוכן זה עם זה בדרכים שהם אוהבים".
זו לא הפעם הראשונה ששותפות כזו הוכרזה: בשנה שעברה השקיעה לגו 2 מיליארד דולר באפיק גיימס וקיבלה בתמורה בין השאר את "לגו פורטנייט", סוג של השקה־מחדש של המשחק בגרסה של לגו. אך הפעם, על אף שמדובר בקצת פחות כסף, נראה שדיסני שואפת להרבה יותר מאשר סתם עוד משחק אלא איכשהו תנסה להלחים את התכנים השונים שלה לכדי חוויית בידור שאנחנו עוד לא ממש מכירים.
וכאן אולי טמון הלקח הגדול מהמהלכים, לא רק של דיסני אלא של כל חברות הטכנולוגיה הגדולות. הפנייה של פייסבוק למטא־ורס, התפנית החדה של כל כך הרבה שחקנים לבינה מלאכותית, קריסתם והקמתם של שירותי סטרימינג – כל אלו ועוד מספרים על עולם משתנה במהירות שמבין שהוא לא הגיע לצורתו הסופית אלא ממשיך להתפתח ולהתעדכן עם כל חידוש וכל זעזוע לשוק. לא בטוח שדיסני יודעת מה היא עושה עם היקום החדש הזה או עם הניסיון לפנות לשידורי ספורט כמקור הכנסה בטוח – אבל האם יש חברה שבאמת יודעת מה היא עושה בשלב הזה?
הלקח הזה רלוונטי גם לנו: איך שהטלוויזיות, הטלפונים ואפילו הבתים שלנו נראים עכשיו, זה מצב זמני למדי, שכן כל כך הרבה מהטכנולוגיה שאנחנו לוקחים כמובנת מאליה משתנה בכל יום. אולי בשנה הבאה דיסני+ כבר תאגד בתוכה עוד שלושה שירותי סטרימינג אחרים, אולי היא תיפול, ואפל תקום מההריסות בתור המנצחת. ואולי בעוד שלוש שנים תקראו את הטורים האלה במשקפי מציאות רבודה. אפילו החברות עצמן לא יודעות, אז כל מי שמתעניין בעולם הטכנולוגי יכול רק להכין דלי של פופקורן, להישען לאחור וליהנות מההצגה.