היום הזה, ל"ג בעומר, מפגיש אותנו עם שלוש דמויות ענק שהשפיעו ועדיין משפיעות עלינו עד היום. איש איש ודרכו הייחודית שלו.
שלושתם יהיו שלובים זה בזה בעשייתם ובדרכם, ויופיעו לפנינו רגע לפני היציאה לגלות הארוכה וכל אחד מהם יצייד אותנו בצידה משמעותית לדרך, עד ימי הגאולה שעוד יופיעו.
כתבות נוספות באתר מקור ראשון:
– "לחרות ירושלים": כך התנהל מרד בר כוכבא בגיבויו של רשב"י
– גוף, רוח ונשמה: ל"ג בעומר בשלוש דמויות
– שיעור בקבלה: טעימה מעיון בזֹהר עם הרב שמואל אליהו

בר כוכבא, רבי עקיבא, ורבי שמעון בר יוחאי.
בר כוכבא עוסק בבניית הגוף. הוא מלמד אותנו שעבור חרות צריך להילחם. הוא ילמד אותנו את הצורך בחיזוק ובחישול הגוף, בארגון כוח צבאי לוחם. יזכיר לנו כי מי שחי בין עדת זאבים ראוי שיחדד את שיניו. המרד בימיו, לצערנו, כשל, אבל המסר נשאר חד וברור.
רבי עקיבא, התומך כל כך בבר כוכבא, יעסוק בבניית הרוח של העם. כל עוצמת התורה שבעל פה תצא מבית מדרשו ומחמשת תלמידיו שיבואו אחריו. הוא ילמדנו שאין אומתנו אומה אלא בתורתה, הוא יחדד את ערך היצירה המופלאה הנקראת תורה שבעל פה, שמשמעותה לתת לתורה לחיות להתגדל ולפרוח, לגלות בה נדבך אחר נדבך, ליצור ולהתחדש בבתי המדרשות ולא להישאר מונחת כספר חוקים המשמים בקרן זווית.
ורבי שמעון בר יוחאי, תלמידו המופלא של רבי עקיבא, התנא הפלאי מהמערה, יעסוק בזרמים התת קרקעיים של התורה. הוא יגע בנשמה של הדברים. התורה שתצא ממנו תחשוף בפנינו את כל עולמות התוכן העשירים של המחשבה והעמקה והרעיונות הנמצאים ביסוד העולם האלוקי. לא לחינם עולם החסידות והמחשבה יצא מעולם האגדה והסוד. אכן לא במקרה הוא מזוהה כל כך עם "מערה". כל כולו נביעה שמתחילה מתחת לפני השטח.
גוף, רוח ונשמה. החיבור ביניהם הוא קריאת הכיוון הגדולה של שלושתם ושל היום הזה, ל'ג בעומר. בר כוכבא הלוחם, רבי עקיבא המלמד, רבי שמעון איש פנימיות המערה, יעמדו שלושתם למולנו ביום הזה ואף אנו נוכל לעמוד מולם בענוה ובתודה ולבשר להם כי מה שהתחילו אז בימים האפלים ההם, של הדיכוי הרומאי האכזר, מאיר ביום הזה באין סוף גוונים מאירים.