ונוס בסלון: ביקור הית אצל גל ואסף מ"הבלוק"

הדירה שלהם בשוק הפשפשים ביפו היא מלון בוטיק והחלל שעיצבו ב"הבלוק" היא לא פחות מבשורה. גל ואסף, ביחד כבר 15 שנה, עוסקים בעיצוב "שמגיע מהראש והלב", משלבים איפה שניתן פנג שואי ומאמינים שיש להם בשורה עיצובית חדשה ביד

לרה רוטר | 9/7/2009 11:23 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
אסף וגל
אסף וגל צילום: אריק סולטן


כאן גרים: אסף אוחיון ‭,(33)‬ גל דובדבני ‭(40)‬ והכלבים: תילי (תהילה‭,(‬ בת ‭,11‬ ושושו, בן ‭.4‬

הליהוק, התברר כבר בפרק הראשון של "הבלוק‭,"‬ היה לא פחות ממבריק: במשבצת הגייז של ריאליטי השיפוצים של ערוץ 10 נחתו זוג הומואים בעלי גלריה לאמנות ביפו. הפכים משלימים, שרבים ומתפייסים בכל רגע.

יש להם רקע בעיצוב, אבל הם חסרי השכלה מסודרת בתחום, כאלה שמעידים שהטאץ' שלהם "מגיע מהראש ומהלב" - מתכון בדוק לאהבת הקהל. 15 שנה אחרי שאסף, אז בסך הכול בן ‭,18‬ אזר אומץ לראשונה והתחיל עם גל במועדון תל אביבי, הפכו הזוג אוחיון-דובדבני לנציגים התורנים של הקהילה הגאה.

גל מסתכל על העולם במבט מתעניין והישגי; אסף מלא חוש הומור, לוקח ללב ובא לתוכנית כדי לנצח. לראות את הזוגיות שלהם - כמו גם האכסניה שלה ביפו - ולמות, מקנאה.
  
הבית

הדירה השכורה של גל ואסף ממוקמת בשוק הפשפשים ביפו. מאחורי שערי ברזל עומד קומפלקס בניינים חדש, שהם מאכלסים את אחת מדירות הגג שלו. הדירה, בעלת שני מפלסים, כוללת ארבעה חדרים, שלושה חדרי שירותים, שתי אמבטיות ולא מעט מרפסות.

"גרנו בתל

אביב כמעט עשר שנים, עד שנהיה לנו פתאום מחניק וצפוף‭,"‬ מודה גל. "רצינו לצאת מהעיר אבל להישאר קרובים, והחלטנו לבסוף על יפו. הבית שלנו מעוצב בהרבה הומור, הוא מפנק, חם, אוורירי ומתאים לסגנון החיים שלנו כאנשים של בית.
 
  
    צילום: אריק סולטן
הריהוט מורכב מפריטים שאנחנו מעורבים ביצירה שלהם: כורסאות שהבאנו משוק הפשפשים וריפדנו או צבענו מחדש, שולחנות סלון בעיצובנו שהרכיב לנו נגר. אנחנו אוהבים לקחת דברים ישנים ולהפיח בהם חיים. אחת לשנתיים־שלוש אנחנו מוכרים את כל הרהיטים ומחדשים את הבית.

זה גם עניין שקשור לפנג שואי, להתחדשות. כל הצבעוניות של הבית שלנו משתנה, אבל יש פריטים שהם נצחיים: פסל של ונוס בסלון, הבודהה שהבאנו מתאילנד ומנורת הקופים שמצאנו בשוק הפשפשים".

כך התחלנו

לתחום העיצוב הגיע גל רק בגיל ‭.30‬ אחרי שלמד ניהול בתי מלון בתדמור ובבית הספר לניהול מלונאי בניו יורק, פנה לענף התיירות, בו שיווק מלונות ישראליים בחו"ל. "היה לי רצון לנסוע בעולם תוך כדי עבודה‭,"‬ הוא מספר, "ובאמת ראיתי הרבה עולם ובתי מלון. זה פתח לי את הראש לגבי מה זה סגנון חיים שמתבטא בפרטים הקטנים.
 

   
     צילום: אריק סולטן
בחדר השינה שעיצבנו ב'הבלוק‭,'‬ למשל, המתגים של המנורות שליד המיטה נמצאים בתוך השידות, והם בצבע תכלת כמו גב המיטה. כשאתה מתארח בבתי מלון מפוארים, אתה מבין שהשלמות נמצאת בפרטים הקטנים‭."‬ אחרי שמונה שנים הרגיש גל שהוא חייב לעשות שינוי לכיוון יצירתי יותר.

"סגרתי את הפרק הזה ופתחתי ביחד עם אסף את 'פלמינגו' - חנות הקונספט הראשונה בתל אביב. החנות הציגה את הטעם שלנו, ולפיה למדנו גם את הטעם של הישראלים. הבאנו לשם ליין של פריטים דקורטיביים מהולנד בסגנון קיטש, פופ-ארט, פלסטיק צבעוני. זה היה הסיפתח שלי בעולם העיצוב‭."‬
   
אחרי שנתיים ב"פלמינגו‭,"‬ סגרו גל ואסף את החנות ונסעו לטיול בהודו. גל: "כשחזרנו, הלכתי ללמוד את תורת הפנג שואי אצל כל מיני מאסטרים. רציתי לחולל שינוי בבתים של אנשים, בתקציב קטן. רציתי להוציא את תחום העיצוב מרשותם הבלעדית של העשירים. זו הייתה עבודה אינטימית, בשיטת מפה לאוזן. ככה עיצבתי עשרות בתים בשלוש שנים‭."‬
   
בנקודה מקבילה בזמן, אסף קרס תחת עומס העבודה בבר שלו, "שושנה ג'ונסון‭." ‬ "אחרי הצבא רציתי להיות שחקן‭,"‬ נזכר אסף. "למדתי בתיכון במגמת תיאטרון והתחלתי לימודים ב'ניסן נתיב‭,'‬ אותם לא סיימתי. הבנתי שהתחום הזה לא בשבילי. אני לא בנוי למלחמות קשות - אני רציתי לעשות כסף‭."‬

צמוד למטרה, ניהל אסף את מסעדת "סטפן בראון" במשך שש שנים, מכיר בעובדת היותו מצטיין בתחום חיי הלילה. תוך כדי העבודה פתח עם גל את "פלמינגו" והתפטר ממשרת הניהול במסעדה. אחרי הטיול המשותף בהודו, פתח את הבר הפרטי. "בכל תקופת העשייה שלי בחיי הלילה, עיצבתי אווירה, מוזיקה ותאורה. את 'פלמינגו' עיצבתי לפי החזון של גל. גם אני, כמו גל, אוטודידקט‭."‬
   
שלוש שנים ב"שושנה ג'ונסון" הותירו את אסף מותש ורצוץ. "זה לקח ממני המון אנרגיה. סגרתי את המקום, ואז הבנתי שזה ממש לא מה שאני רוצה לעשות בחיים‭."‬
אסף וגל
אסף וגל צילום: אריק סולטן

קריירה משותפת

אחרי שהתנסו בלחוד והשיקו ביחד, גל ואסף התאחדו. הם החלו לעצב בתים, ולפני שנה פתחו בשוק הפשפשים ביפו את ‭A&G"‬ דיזיין גלרי" - סטודיו וגלריה לעיצוב פנים. הם מציגים רהיטים ששיפצו ופריטים שאספו במחירים לכל כיס.

במסגרת תהליך יחסי הציבור לגלריה, הפיצו השניים פלאייר באינטרנט. הפלאייר הגיע גם לתיבה של מורן מרציאנו, המלהק של "הבלוק‭,"‬ והשניים הוזמנו לאודישנים. "ראינו בתוכנית פלטפורמה לחשיפה, באנו לשם כדי לעשות שואו קייס‭,"‬ מסביר גל. "למעשה, קיבלנו הזדמנות לעצב דירה בתנאי מעבדה ולעשות בדיוק את מה שאנחנו אוהבים. עם הזמן גילינו שהפרויקט מתח את הגבולות שלנו. נדרשנו לתת את כל מה שיש לנו. זה לא תואם את מה שקורה בחיים, כי ביומיום אתה לא יוצר מבוקר עד לילה.
 

   
     צילום: אריק סולטן
אסף בא כדי לנצח, הוא היה מוכן להתאבד על הפרויקט, ואני לא. לכן חוויתי כמה משברים בתוכנית ונכנסתי למצבים שהייתי חייב לשים להם גבול. לקח לי הרבה שנים להגיע לאחדות פנימית, שאיפשרה לי בכלל להתמודד עם הדרישות של התוכנית‭."‬

העיצוב ואנחנו

"יש לנו איזו בשורה בעיצוב‭,"‬ מצטנע גל. "אנחנו לא מעתיקים טרנדים ממגזינים - אנחנו מעצבים סגנון חיים. בית הוא מקור הכוח של האדם, ובית שמתאים לך ממלא אותך באנרגיות. בית שלא מתאים, יכול להוציא אדם משלוותו. הקונספט של הדירה שעשינו ב'הבלוק' ברור: חלל מפנק, קוסמופוליטי, עוטף, מנותק מהסביבה החיצונית. בדיוק כמו הדירה שלנו בחיים‭."‬

מה שיטת העבודה שלכם?
"פלטת הצבעים שאנחנו אוהבים לעבוד איתה כוללת צבעים רכים כמו תכלת, לבנדר, גוונים של אביב. אלו צבעים שמאוד מתאימים לאקלים הישראלי החם, אבל ב'הבלוק' עשינו מה שאנחנו אוהבים. כשאנחנו עובדים עם לקוח, העבודה נעשית לפי הצרכים שלו, האישיות שלו והאהבות שלו. אנחנו רק מציעים והוא זה שקובע‭." ‬
  
לְמה מחוברת אצלכם חוויית העיצוב?
"לפתיחה של פרק חדש בחיים, ואנחנו גם תמיד מתחשבים ביסודות תורת הפנג שואי כשאנחנו מעצבים בית. בית צריך להיות מאוזן; היין והיאנג, הרך והקשה, צריכים לדור בו בכפיפה אחת. הזרימה האנרגטית בבית מאוד חשובה לנו, חשוב שתהיה אנרגיה פתוחה.

בית רך מדי או קשה מדי זו בעיה. חדר השינה שעשינו ב'הבלוק' הוא רך, כי זה אמור להיות החדר שישנים, מזדיינים ומתלבשים בו. הסלון יכול להיות רך, אבל צריך גם אלמנטים אקטיביים, אחרת זה לא יעבוד. לטעמנו, הדירה שעשינו ב'הבלוק' מושלמת. הייחודיות של המוצר שלנו היא שאנחנו צוות מעצבים שהם גם זוג בחיים, ולכן משלימים אחד את השני‭."‬

  
    צילום: אריק סולטן

אהבה

בעוד מספר שבועות יחגוג הזוג 15 שנות זוגיות. "הייתי בן 18 כשהתחלתי עם גל, ובעצם התחתנתי בגיל ‭,"18‬ מחייך אסף. "הכרתי אותו יומיים אחרי שחזרתי מפריז. הייתי מלא ביטחון עצמי ומקושט בבגדים חדשים, אז הרשיתי לעצמי להתחיל איתו. זו הייתה הפעם הראשונה שהתחלתי עם מישהו. גל שמע בן כמה אני ונפנף אותי. הוא היה בן 25 וראה בי קטין‭."‬

גל: "ברגע הראשון לא רציתי אותו, חיפשתי מישהו מבוגר יותר. אבל אסף ניגש אליי שוב בעצבים ואמר לי 'אני כבר לא מתחיל איתך, אבל שתדע שלא מתנהגים ככה. תן לי צ'אנס לפחות‭.'‬ אמרתי 'טוב' והתחלנו להתנשק. אהבתי שהוא היה נוכח‭."‬
   
שבע השנים הראשונות עברו עליהם כירח דבש ארוך, ואחריהן החליטו לערוך לעצמם טקס נישואים ביוון ‭")‬קידשנו אחד את השני וכתבנו צוואות זה לזה‭.("‬

גל: "עכשיו התחלנו את המחזור השלישי של היחסים שלנו, ואלוהים יודע איך הוא יסתיים‭."‬

סדר יום

גל קם ב-‭7:30‬ בבוקר, שותה שתי כוסות קפה, מעשן שתי סיגריות ו"מרים" את הבית: כלים של אתמול, כביסה, ויורד עם הכלבים ‭")‬את תילי לקחנו לפני תשע שנים מצער בעלי חיים, ושושו אימץ אותנו ברחוב לפני שלוש שנים בערך‭.("‬

אסף קם ב-‭9:00‬ לבית מסודר ומתיישב לתכנן עם בן זוגו את היום. הצמד הולך ברגל לסטודיו ועובד עד ‭.17:00‬ הם חוזרים הביתה והולכים לים, ואסף יוצא בערב לרוץ בטיילת.

אחרי ארוחת הערב, הם רואים יחד טלוויזיה ולפעמים מארחים חברים. ב-‭23:00‬ גל המותש נרדם, ואסף מושך את הלילה עד ‭2:00‬ בלילה

היכנסו לעמוד הפייסבוק החדש של מעריב
כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

ביקור בית

אנשים מעניינים שגרים בבתים מעניינים

לכל הכתבות של ביקור בית
קבלו עיתון מעריב למשך שבועיים מתנה

פייסבוק

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים