תוספת סיכון: על כאבי הגב של נהגי המוניות
על הסכנות שמחכות לכם מדי יום במקום העבודה והשבוע: על כאבי הגב התחתון של נהגי מוניות, ואלה העוסקים בהעמסה ופריקה של סחורות

כאבי גב. תצלום: רובי קסטרו
כמו כן, נמצא שעבודה מאומצת הקשורה בתנוחה לא נוחה - כמו כיפוף עמוד השדרה או פיתולו - מגדילה אף היא את שכיחות כאבי הגב התחתון. פקטור חשוב לא פחות הנו החשיפה לוויברציות של כלי הרכב (בעיקר במשאיות, במלגזות וברכבים מסחריים).
כלי הרכב פולט ויברציות על הנוהג ועל הנוסע, ואלה מביאות להגדלת השכיחות של כאבי גב תחתון. הנזק הנגרם עלול להיות מצטבר ככל שנוסעים יותר שעות ביום או נחשפים לוויברציות במשך שנים רבות יותר. גורמים נוספים שאינם קשורים ישירות לעיסוק אך מגבירים את הסיכוי לסבול מכאבי גב הם: עישון, משקל יתר והיעדר פעילות גופנית.
מה עושים?
כשמרימים משא חשוב לשמור על טכניקה נכונה. לצורך הרמת החפץ נשתמש בכיפוף מפרקי הירכיים והברכיים ונשמור על גו ישר. יש להימנע מכיפוף הגב ומפיתולו. אם החפץ כבד מדי, רצוי להיעזר באדם נוסף ולא לנסות להרימו לבד. הצבת הרגלים קדימה ככל האפשר מורידה מהעומס על הגב.
"חשוב להחזיק את החפץ המורם קרוב ככל האפשר לגוף, ובכך להוריד את מנוף הכוח המופעל על עמוד השדרה. שימוש בעזרים מכניים המקלים על הרמת משאות כדי למנוע נזק מצטבר. שימוש בחגורת גב גמישה יכול לסייע גם כן. החגורה מעלה את הלחץ התוך בטני ומורידה
מהעומס המכני על הגב.
בעת נהיגה חשוב לעשות הפסקה לאחר שעה-שעתיים, להזדקף, למתוח שרירים שהתקצרו במשך הישיבה, ולהניע את עמוד השדרה בתנועות כיפוף, יישור והטיה לצדדים. התאמת מושב הנהג חשובה לא פחות. על המושב להיות מוטה לאחור בזווית של 110-100. מומלץ גם להשתמש בכרית מותנית ולהתאים את גובה המושב לנתונים הפיזיים של הנהג.
בכל עת - מומלץ על הפסקת עישון ואכילת יתר. במקום אלה רצוי לבצע פעילות גופנית יומיומית. לבסוף חשוב לשמור על מצב רוח טוב ורוגע, המקלים על התמודדות עם כאבי גב.