מנכ"ל טויוטה ישראל: "אני מצטער שעל הלקוחות שלנו עוברת טלטלה כזאת"

בלעדי: מיכה כרמון, מנכ"ל יבואנית טויוטה בישראל מאמין שהחברה תצלח את המשבר התקשורתי ("התחושה שלי היא שהדרמה מתחוללת רק בתקשורת"). מבטיח שמוסכי החברה יפעלו בכל יום עד 10 בלילה עד לסיום הטיפול בתקלה הסדרתית

גיל מלמד | 10/2/2010 11:18 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
כמו כל שאר אנשי טויוטה בעולם, גם על מיכה כרמון, מנכ"ל יבואנית טויוטה לישראל, יוניון מוטורס, עוברים בימים האחרונים רגעים לא קלים. "אני מצטער שעל הלקוחות שלנו עוברת טלטלה כזאת",  הוא אומר בגילוי לב, אבל "אני משוכנע שיצרן טויוטה יוכיח לכל הלקוחות שהוא ממשיך להיות חזק ואמין, כפי שהכירו אותו כל השנים".

כרמון מסביר כי יוניון מוטורס מטפלת כרגע בשתי קריאות לתיקון, "האחת בדוושת התאוצה של 6 דגמים וכוללת ‭32,924‬ מכוניות, והשנייה, קטנה יותר בהיקפה, ל‭1,335-‬ מכוניות מדגם 'פריוס'".  לדבריו, החברה העבירה למשרד התחבורה את כל מספרי השלדה של המכוניות, כמתחייב מנוהלי העבודה, ובימים הקרובים יישלחו מכתבי זימון לכל הלקוחות.

"מה שמונע מאיתנו להתחיל בתיקון הוא ראשית כל שהלקוחות עדיין לא קיבלו את המכתבים, וכן שהחלקים הדרושים לביצוע התיקון טרם התקבלו בארץ", מפרט כרמון ומוסיף כי החלקים הראשונים יגיעו ארצה עד סוף השבוע. לאחר שיגיעו החלקים יתחילו בחברה לבצע הדרכות מרוכזות לכל אנשי המקצוע, כדי ללמדם כיצד לתקן את התקלה.

"בימי ראשון או שני הקרובים יתחיל לפעול באתר האינטרנט שלנו יישום שיאפשר לכל אדם להקליד את מספר הרישוי של הרכב שלו ולדעת אם הוא כלול בקריאה לתיקון", הוא מספר, "אם כן - הוא יופנה אל אחת מהסוכנויות שלנו, שיהיו פתוחות עד 10 בלילה עד סיום מבצע הקריאה לתיקון. במקביל נתחיל לקבוע עם הלקוחות מועדים לטיפול".

כרמון מבקש שוב להדגיש כי התקלה עם דוושת הגז, המכונה "תפיסת מצערת", היא אירוע נדיר מאוד: "באירופה לא ידוע על אף תאונה שנגרמה כך, ומדובר בצעד מונע שנועד להשיג רמת בטיחות מרבית. עם זאת, אם לקוח חש בבעיה, הוא מוזמן להגיע לאחד המוסכים שלנו והוא יטופל באופן מיידי". 
צילום: אריק סולטן
כרמון - מאמין שטויוטה תצלח את המשבר התקשורתי צילום: אריק סולטן
"מוקדם לאמוד נזקים"

במקביל לתקלה הזו קיבלו בטויוטה אתמול הודעת קריאה לתיקון הפריוס - שם, מסביר כרמון, "מדובר בעדכון תוכנה שלא דורש חלפים. אנחנו מצפים לקבל את העדכון ונשלח מכתבים לבעלי המכוניות הללו".

מהם, לדעתך, הנזקים הישירים שנגרמו ליוניון מוטורס כתוצאה מהפרשה?
"כרגע מוקדם לאמוד נזקים. בינתיים לא הרגשנו כל ירידה במכירות, לא בשבוע שעבר ולא השבוע, ואנחנו מאמינים שנעמוד ביעדי המכירות החודשיים והשנתיים שלנו".

כרמון מתקשה להעריך מהו הנזק שנגרם למותג טויוטה בישראל, "גם אני ניזון מהתקשורת וחש בהמולה שמסביב. אבל התחושה שלי היא שכל הדרמה מתחוללת רק בתקשורת. בימים האחרונים הסתובבתי בסוכנויות שלנו והתחושה שלי היא שהעסקים כרגיל. ודאי שישנם אנשים שפונים לסוכנויות - אנשים מתעניינים ורוצים לדעת מה קורה, אבל אין בהלה".

בטווח הבינוני, של חודשים ושנים מהיום, האם ייגרם נזק לבעלים של טויוטה?
"לדעתי לא, אפילו אם בטווח הקצר קיימת תחושה כזאת. טויוטה היא יצרנית הרכב הגדולה ביותר בעולם, המכוניות שלה איכותיות ואמינות, וקריאות לתיקון הן עניין שבשגרה בתעשיית הרכב. אני מאמין שטויוטה תצלח את המשבר התקשורתי הזה".

אתם מתכננים פעולות כלשהן לטובת הלקוחות מלבד הפעולות הטכניות של התיקון? 
"ישנם כעת לא מעט רעיונות על השולחן, ויש לנו מוטיבציה גבוהה להדק את הקשר עם הלקוחות ולהוכיח להם שאנחנו כאן בשבילם. גם כאשר דבר כזה קורה, הוא קורה מתוך שקיפות ומתוך רצון להגביר את הבטיחות. לא היה שום דבר גרוע בטויוטה קודם לכן, והיא תוסיף להיות יצרנית אמינה

בעתיד - אולי אפילו עוד יותר".

ובנימה אישית, כרמון מודה כי ישנם גורמים בארץ שמנסים לנצל את המהומה לטובתם ולהזיק לחברה שלו. "אני מרגיש אותם מדי יום", הוא מספר, "אבל אני עושה כרגע את כל המאמצים להתמקד בטיפול מהיר ויעיל של הבעיה ובלקוחות שלנו". 

כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

מדורים

  

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים