מחקר חדש: קמפיינים נגד עישון פועלים על גברים יותר מנשים

חוקרים מהמרכז האוניברסיטאי באריאל גילו כי נשים מושפעות פחות מקמפיינים נגד עישון וכן מהעלאת מחירי הסיגריות. הסיבה לכך נובעת מהבדל בין המינים בתחום העדפת הנאות וההרתעות מלקיחת סיכונים

אסף גולן | 5/12/2012 17:11 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
תגיות: עישון
מחקר של חוקרים מהמחלקה לכלכלה ומנהל עסקים במרכז האוניברסיטאי אריאל בשומרון, מצביע על הבדלים בין המינים בתחום העישון ומסביר, מדוע קמפיינים נגד עישון ועליות מחירים, אפקטיביים יותר בקרב גברים מעשנים יחסית מאשר בקרב נשים מעשנות.
 
חפיסות סיגריות בחנות טבק בארצות הברית
חפיסות סיגריות בחנות טבק בארצות הברית צילום ארכיון: רויטרס

בעיית העישון היא כלל עולמית, והניסיונות להקטנת היקפה כוללים קמפיינים נגד עישון, אזהרות על החפיסות והעלאת המחירים דרך מיסים גבוהים. באוסטרליה ובתאילנד אף הוסיפו תמונות קשות ודוחות על חפיסות הסיגריות. למרות זאת, עישון עדיין נחשב פעילות ממכרת ומתרחבת, והיא נחלתם של נשים וגברים כאחד.

פרופ' ג'פרי קנטור וד"ר זאב שטודינר, מהמחלקה לכלכלה ומנהל עסקים במרכז האוניברסיטאי, החליטו לבדוק האם קיים הבדל בין המינים בכל הקשור להרגלי עישון, זאת דרך בחינת שני מאפיינים חשובים בכל פעילות ממכרת: העדפת הווה ושנאת סיכון.

העדפת הווה, משקפת עד כמה אדם מעדיף את ההווה על חשבון העתיד. שנאת סיכון, משקפת עד כמה אדם נרתע ממצבים עם סיכון בהם התוצאה הסופית אינה ודאית. לדוגמא לאנשים עם שנאת סיכון חלשה יש נטייה להשתתף בהימורים ולהשקיע אחוז גדול יותר מחסכונותיהם בשוק ההון.

התוצאות הראו שלאנשים מעשנים יש העדפת הווה חזקה יותר ושנאת סיכון חלשה יותר

באופן משמעותי, יחסית לאנשים לא מעשנים. בהקשר לכך כאשר בוצעה השוואה בקרב המעשנים בין גברים לנשים התקבלה תוצאה מעניינת. בקרב נשים העדפת ההווה חזקה יותר ושנאת הסיכון חלשה יותר, יחסית לגברים.

תוצאה זו מסבירה ממצא אחר של המחקר, לפיו לקמפיינים נגד עישון ולעליות מחירים יש השפעה אפקטיבית יותר על גברים מאשר על נשים.

בואו להמשיך לדבר על זה בפורום המדע -
כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...
קבלו עיתון מעריב למשך שבועיים מתנה

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים