גרור את לוגו מעריב אל סימן הבית שבסרגל הכלים בראש הדפדפן
  1. גרור את לוגו מעריב אל סימן הבית שבסרגל הכלים בראש הדפדפן (ראה תמונה).
  2. בחר "כן" (או Yes) בתיבת הדו-שיח שמופיעה.
  3. זהו, סיימת!

סגור


הקמפיינים נכשלו

דרור שטרנשוס קובע: יום הבחירות היה "יום הכיפורים" של הקמפיינים הפוליטיים

דרור שטרנשוס | 30/3/2006 8:13 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
בבחירות אתמול התברר שרוב הקמפיינים נכשלו. בתקופת הבחירות, מסעות הפרסום הקטינו את כוחן של המפלגות במקום להגדילו. ראוי שגם המפלגות וגם הגורמים המקצועיים ינסו להסיק מסקנות לעתיד.

-בחירות 2006: התוצאות. סיקור מיוחד ב-NRG מעריב

קדימה התחילה את הקמפיין שלה עם 38 מנדטים בסקרים, וגמרה עם 10 מנדטים פחות (26%-). הליכוד התחיל עם 18 מנדטים וסיים עם 7 פחות (38%-). העבודה התחילה את הקמפיין, עם בחירתו של עמיר פרץ, עם 28 מנדטים בסקרים וסיימה עם 8 מנדטים פחות בתוצאות האמת (28%-). 

כך גם מרצ שאיבדה שליש מכוחה לעומת הסקרים בתחילת הקמפיין, וכך גם האיחוד הלאומי שבמשך הקמפיין הפסיד 2 מנדטים. שלא לדבר על חץ ושינוי שהשקיעו מיליונים רבים בקמפיינים נטולי תועלת לחלוטין.

המפלגות היחידות שהגבירו את כוחן בתקופת מסע הבחירות הן מפלגות סקטוריאליות שהצליחו לאסוף את "כל השבט" שלהן. כך יהדות התורה וש"ס, וכך ישראל ביתנו, שאספה את הישראלים דוברי הרוסית. הגימלאים היו מפלט נאות לדעת המתלבטים והמוחים שרצו להשתתף בתהליך הדמוקרטי. גיל הצליחה למרות היעדרו של קמפיין מסודר.

קמפיין הבחירות הוא כל הפעולות, בדיסיפלינות השונות, המכוונות להגדיל את כוחה של המפלגה בבחירות. הקמפיין מנוהל על ידי ראשי המפלגה יחד עם מנהלי קמפיין מקצועיים. לעיתים, הראשונים הם הדומיננטיים ולעיתים אחרות דווקא אנשי המקצוע קובעים את הטון, תלוי בנפשות הפועלות.

אבל תמיד ראשי המפלגה – הלקוח – נושאים באחריות. להם יש את הזכות שלא לקבל את עצות המומחים. לקמפיינים יש גם חלק נכבד באחריות על אחוז ההצבעה הנמוך. תפקידם של הקמפיינים הוא גם להניע את המצביעים לקלפי ואפילו בזה הם נכשלו.
סקרים הפסיקו להציג את המציאות

בארצות הברית הבינו מזמן שמסע פרסום מסחרי שונה לחלוטין מקמפיין פוליטי, ולכן אנשי הפרסום ומשרדי הפרסום של העולם המסחרי אינם מנהלים קמפיינים פוליטיים. שם ניהול התקשורת הפוליטית הוא מקצוע נפרד. 

תארו לעצמכם שאולמרט לא היה אומר לפני שבועיים שהבחירות כבר הוכרעו, ובמקום זה היה מציג דאגה קלה, רק קלה. דאגה שאם קדימה לא תהיה גדולה היא עלולה לא להיות מסוגלת לבצע את תוכניתו המדינית.

תארו לעצמכם שביום בו עמיר פרץ זכה בבחירות הפנימיות הוא היה מסתפק בהבעת תודה וקורא את כל ראשי המפלגה ל"סיעור מוחות" בן יומיים. ולפני כן נושך את הלשון ומחבק את שמעון פרס ומציע לו עד חצי המלכות.

ודוחה את כל ההצהרות בשבוע.

תארו לעצמכם שהליכוד, מלבד הפחדה, היה גם מייצר תקווה. במקום להסביר שהוא שואט לאופזיציה היה נותן סיכוי לקואליציה. תארו לעצמכם שמרצ הייתה מעכלת שההומואים הם גם בעלי דעה מדינית וחברתית, אולי רובם המכריע אפילו נגד שחיתות. ואז לא הייתה מתעלמת מהנושא המדיני במשך 4 חודשים ומגזימה בעיסוק במגדר.

מי שקרוב לוודאי הייתה להם השפעה אדירה על הקמפיינים ועל הבוחרים הם הסקרים. אינפלציה משתוללת של סקרים שמזמן הפסיקו להציג את המציאות, אלא קבעו אותה. גם בתחום זה דרוש בדק בית. למשל, לאסור על פרסומם של סקרים בתקשורת בשבועיים האחרונים לפני הבחירות.

הכותב הינו יועץ לשיווק, אסטרטגיה ותקשורת. התמחה גם בקמפיינים פוליטיים ומפלגתיים. עד לאחרונה היה מייסד ושותף בקבוצת צרפתי שטרנשוס זמירEURO (היום – יורו תל אביב).

כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

nrgטורסדילים ונופשונים

nrg shops מבצעי היום

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...
  • עוד ב''מבקר''

כותרות קודמות
כותרות נוספות
לאייטמים קודמים לאייטמים נוספים
  • פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים