קנס ענק לאפל: איטליה פסקה כמעט 100 מיליון אירו בגלל פיצ’ר הפרטיות

רשות התחרות באיטליה הטילה קנס של 98 מיליון אירו על אפל בטענה שמדיניות App Tracking Transparency פוגעת במפתחים חיצוניים. אפל הודיעה שתערער וטענה כי הפיצ’ר נועד להגן על פרטיות המשתמשים

טלפון סלולרי, אפליקציות | EPA

טלפון סלולרי, אפליקציות | צילום: EPA

תוכן השמע עדיין בהכנה...

רשות התחרות של איטליה הודיעה היום (שני) כי הטילה קנס של 98 מיליון אירו (115 מיליון דולר) על ענקית הטכנולוגיה האמריקנית אפל, בטענה לניצול לרעה של מעמדה הדומיננטי בשוק האפליקציות למובייל.

הרשות (AGCM) מסרה בהודעה כי אפל הפרה כללי פרטיות החלים על מפתחים חיצוניים, בשוק שבו היא “מחזיקה בעמדה סופר־דומיננטית באמצעות חנות האפליקציות App Store". אפל הודיעה כי תערער על ההחלטה והגנה על “הגנות הפרטיות החזקות שאנו מספקים למשתמשים שלנו".

עם זאת, רשות ההגבלים האיטלקית ציינה כי חקירתה העלתה את “האופי המגביל” של “כללי הפרטיות שמטילה אפל על מפתחי אפליקציות חיצוניים המופצות דרך ה־App Store". כללי מנגנון App Tracking Transparency (ATT) של אפל “נכפים באופן חד־צדדי ופוגעים באינטרסים של שותפיה המסחריים של אפל”, נכתב בהודעת הרשות.

הכי מעניין

מנכ"ל אפל, טים קוק עם האייפון החדש | AFP

מנכ"ל אפל, טים קוק עם האייפון החדש | צילום: AFP

מוקדם יותר השנה הטילו רשויות ההגבלים בצרפת קנס של 150 מיליון אירו על אפל בשל פיצ’ר המעקב אחר פרטיות האפליקציות. גם רשויות במדינות אחרות באירופה פתחו בחקירות דומות סביב מנגנון ATT, שאפל מקדמת כאמצעי להגנה על פרטיות המשתמשים.

הפיצ’ר, שהושק ב־2021, מחייב אפליקציות לקבל את הסכמת המשתמשים באמצעות חלון קופץ לפני מעקב אחר פעילותם באפליקציות ואתרים אחרים. אם המשתמשים מסרבים, האפליקציה מאבדת גישה למידע המאפשר מיקוד פרסומות.

מבקרי המערכת מאשימים את אפל כי היא משתמשת בה כדי לקדם את שירותי הפרסום שלה, תוך הגבלת מתחרים. בהודעתה מסרה אפל כי כללי הפרטיות שלה “זכו לאימוץ מצד לקוחותינו ולשבחים מצד תומכי פרטיות ורשויות להגנת מידע ברחבי העולם".

עוד כתבות בנושא

עוד כתבות בנושא