בן החמאס נגד טראמפ: "אתם לא יודעים מה לעזאזל אתם עושים"

בנו של מייסד חמאס, "הנסיך הירוק", ביקר בחריפות את מעורבותו של נשיא ארה"ב טראמפ במלחמה נגד איראן, שלדבריו עצרה את המומנטום של ישראל. "מי יוצא למלחמה לפי לוח זמנים?", הוא שאל, "יכולנו לסיים את העבודה"

חסן מסעב יוסף, בן החמאס, "הנסיך הירוק" | באדיבות JNS

חסן מסעב יוסף, בן החמאס, "הנסיך הירוק" | צילום: באדיבות JNS

תוכן השמע עדיין בהכנה...

מסעב חסן יוסף, חבר חמאס לשעבר המכונה "הנסיך הירוק" ונחשב כיום לפעיל פרו-ישראלי גדול, מתח היום (שלישי) ביקורת חריפה על החלטתו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ להשהות את המבצע המשותף של ישראל וארה"ב נגד איראן.

"יכולנו לסיים את העבודה. אתם עצרתם. אתם לא יודעים מה לעזאזל אתם עושים. יהירות מוחלטת. ואז, כשנכנסתם לתמונה, גררתם אותנו למחילת הארנב הזו. ועכשיו אתם זורקים אותנו מתחת לגלגלים", אמר יוסף, בנו של מייסד חמאס, שייח' חסן יוסף, במהלך פאנל בפסגת המדיניות הבינלאומית של JNS בירושלים, בדברים שנועדו לטראמפ.

"לא רציתי את מעורבותו של טראמפ במלחמה הזו, כי הוא היה חיסרון", אמר יוסף, שכתב אוטוביוגרפיה בשם "בן החמאס", שהפכה לרב-מכר. יוסף אמר שתוכניותיו של טראמפ אינן תואמות את האופן שבו מתנהלת מלחמה במזרח התיכון. כתוצאה מכך, "הוא החמיץ את ההזדמנות" לניצחון.

הכי מעניין

"אבל בכל מקרה, מי יוצא למלחמה לפי לוח זמנים? כשיוצאים למלחמה, במיוחד נגד אויב כה חזק, לא אומרים: 'אני רוצה לסיים את זה תוך חמישה שבועות'. אף אחד לא יוצא למלחמה לפי לוח זמנים. וכשיוצאים למלחמה, כדאי להיות מוכנים, לא רק לניצחון, תבוסה אפשרית, מוות אפשרי. לא יוצאים למלחמה רק במחשבה על ניצחון", אמר יוסף.

יוסף שיתף את הפאנל עם דן דיקר, נשיא המרכז הירושלמי לענייני ציבור, שהדגיש את המסר של יוסף לקהל, שקיבל את אותו במחיאות כפיים ובתשואות סוערות. "מה שמסעב אמר עכשיו היה תזה על האופן שבו מומחה מזרח תיכון, יליד האזור, מבין את התרבות הפוליטית, מבין את האופן שבו היא פועלת במזרח התיכון", אמר דיקר.

יוסף אמר ליו"ר הפאנל, שרה שטרן, מייסדת ונשיאת קרן האמת למזרח התיכון (EMET), שהוא "לא אופטימי" לגבי עתיד המצב הביטחוני של ישראל מול איראן. למרות זאת, הוא הוסיף כי יש לו "מסר ברור לאלה שחושבים שהם יכולים להשמיד את ישראל: מאחורי קיומה של ישראל עומד הבורא. ישראל אינה מקרית. אני מנסה לא להשתמש באלוהים, כי אלוהים יכול להיות בעל משמעות עבור כל אחד. אבל אם הם חושבים שהישרדות ישראל הייתה תאונה במשך 5,000 שנה, כדאי להם לחשוב שוב".

יוסף הגיב גם להערה של טראמפ מתחילת החודש, שבה נראה היה שהוא לוקח קרדיט על הישרדותה של ישראל. "קיומה של ישראל אינו נתון למשא ומתן, והוא אינו תלוי במעצמות-על או בדעת הקהל", אמר יוסף. "אם הם ימשיכו לדחוף את ישראל לפינה, הם אלה שיסבלו הכי הרבה. ישראל לא השתמשה בכל מה שיש לה. וישראל, בכוונה תחילה, לא חשפה את הנשק המתקדם שיש לה מסיבות חשובות מאוד: אנחנו לא רוצים שהאויב ידע מה יש לנו".

בנאום ב-16 ביוני לצד אמיר קטאר, שייח' תמים בן חמד אל-ת'אני, בוועידת G7 בצרפת, אמר טראמפ: "בלי ארצות הברית, לא הייתה ישראל. בלעדיי, לא הייתה ישראל, כי אף נשיא אחר לא היה מוכן לעשות את מה שעשיתי. ישראל הייתה מתפוצצת מזמן, אלמלא הייתי מעורב".