הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה במחוז ירושלים אישרה לדיון יעד אוכלוסייה של יותר מ־500 אלף תושבים לבית שמש, וקבעה כי העיר היא בעלת פוטנציאל גידול ארוך טווח. אם היעד ימומש, מדובר ברף אוכלוסייה חריג במיוחד בישראל: מלבד ירושלים, אין כיום עיר בארץ שחצתה את רף חצי מיליון התושבים, אף שתל אביב־יפו קרובה מאוד למספר הזה.
לפי הודעת עיריית בית שמש, החלטת הוועדה מהווה צעד משמעותי בהכרה בבית שמש כעיר אורבנית מרחבית מרכזית במחוז ירושלים. במסמך רשמי ציינה הוועדה כי תנאיה הגיאוגרפיים של העיר מתאימים להמשך פיתוח, וכי בכוונתה לפעול לקידום מסמך מדיניות תכנון כולל לעיר.

מבנה עיריית בית שמש. | צילום: יוסי אלוני
בשלב הבא תפרסם הוועדה את המסמכים הרלוונטיים ותקיים דיונים מפורטים, במטרה לאשר את תוכנית המדיניות המלאה. התוכנית צפויה להגדיר את כיווני הפיתוח העירוני של בית שמש ולהתוות את תוכניות התכנון הארציות והמחוזיות לשנים הבאות.
הכי מעניין
ראש העיר בית שמש, שמואל גרינברג, בירך על החלטת הוועדה ואמר כי מדובר ב"הכרה היסטורית במעמדה של בית שמש". לדבריו, "קביעת היעד האסטרטגי ללמעלה מחצי מיליון תושבים תאפשר לנו לתכנן מראש שכונות עתידיות שבהן ישולבו מוסדות חינוך, מוסדות ציבור, תשתיות מודרניות ותחבורה ציבורית מותאמת. בית שמש הופכת לעיר שכל אחד יכול לראות בה את עתידו".

בית־שמש (למצולמים אין קשר לכתבה) | צילום: יוסי אלוני - פלאש 90
גם ממלא מקום ראש העיר ויו"ר הוועדה המקומית לתכנון ובנייה, שמעון גולדברג, הגדיר את ההחלטה כצעד אסטרטגי משמעותי לעתיד העיר. "הוועדה המחוזית קבעה היום באופן חד וברור: בית שמש היא עיר העתיד של מחוז ירושלים", אמר.
לדברי גולדברג, "הצבת יעד של למעלה מחצי מיליון תושבים היא הצהרת אמון אדירה בעיר ובתושביה. מדובר בהחלטה אסטרטגית מן המעלה הראשונה עבור בית שמש בשנים האחרונות". הוא הוסיף כי משמעות ההחלטה היא "הבטחת תנופת הפיתוח, הרחבת היצע הדיור והתעסוקה, ושדרוג התשתיות, לצד תכנון אחראי שיבטיח איכות חיים גבוהה לדורות הבאים".
עוד כתבות בנושא


