משרד התחבורה והבטיחות בדרכים ועיריית ירושלים הודיעו כי הושלם שלב משמעותי נוסף בפרויקט נתיבי התחבורה הציבורית בשדרות בגין בעיר. ביום שישי האחרון, 19 ביוני, הושלמו העבודות במקטע שבין מחלף ליפתא ועד שדרות גולדה מאיר, והופעל במקום הסדר תנועה חדש.
הפרויקט מבוצע באמצעות חברת מוריה, כחלק מהרחבת מערך נתיבי התחבורה הציבורית בירושלים. במסגרת העבודות שבוצעו בצדו המזרחי של המקטע נכללו עבודות חציבה, כיסוי וחיפוי, הטמנת תשתיות והכשרת התוואי. לאחר השלמת השלב הזה הועברה התנועה להסדר החדש, שמאפשר להמשיך בביצוע העבודות בצדו המערבי של המקטע בחודשים הקרובים, עד חודש ספטמבר.

כביש בגין החדש | צילום: חברת ״מוריה״
לצורך המעבר להסדר התנועה החדש נסגרה מנהרת ליפתא במהלך הלילה שבין חמישי לשישי. ביום שישי נפתחה המנהרה מחדש לתנועה, כמתוכנן.
הכי מעניין
במשרד התחבורה ובעיריית ירושלים אומרים כי הסדר התנועה החדש מאפשר להמשיך את ביצוע הפרויקט בקצב גבוה, תוך שמירה על רציפות התנועה בציר המרכזי של שדרות בגין וצמצום ההפרעה לזרימת התנועה, לנהגים ולתושבים.
על פי לוחות הזמנים, בתוך כחודשיים צפויות להסתיים העבודות במקטע המדובר, והוא ייפתח לתנועה מלאה בארבעה נתיבים. בהמשך צפויות להתבצע עבודות נוספות, ובהן הנפת גשרים והקמת שבילי אופניים. לקראת ביצוע עבודות אלו צפויות סגירות תנועה נקודתיות, ועליהן יימסר לציבור עדכון מראש.
השלמת כלל העבודות בפרויקט מתוכננת לרבעון הראשון של שנת 2027. עם סיומו יתווסף נתיב תחבורה ציבורית לאורך הציר, שנועד לשפר את מהירות ואמינות התחבורה הציבורית, לחזק את הקישוריות בין שכונות העיר ולתרום להפחתת עומסי התנועה.

כביש בגין. | צילום: שאטרסטוק
שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, תא"ל במיל' מירי רגב, אמרה: "גם בירושלים, אנחנו מפנים דרך לתחבורה הציבורית ומעניקים לתושבי ולמבקרים בבירה נסיעה מהירה, יעילה ואמינה יותר. משרדנו מוביל מהפכה תחבורתית בירושלים בהשקעות של מיליארדי שקלים. הרחבת רשת נתיבי התחבורה הציבורית היא נדבך מרכזי בחזון שלנו להפוך את התחבורה הציבורית לחלופה המועדפת, תוך שיפור הנגישות, קיצור זמני הנסיעה וחיזוק החיבור בין כל חלקי העיר".
ראש עיריית ירושלים, משה ליאון, אמר: "ירושלים נמצאת בתנופת פיתוח רחבה, שנועדה לשפר את איכות החיים בעיר ולהתאים את התשתיות לצרכים של עיר בירה מתפתחת וצומחת. במסגרת זו אנו מקדמים גם תוספת נתיבי תחבורה ציבורית, שיאפשרו תנועה יעילה, מהירה ונגישה יותר, ויחזקו את מערך התחבורה בעיר לטובת כלל התושבים והבאים בשעריה".
עוד כתבות בנושא
מנכ"ל משרד התחבורה, משה בן זקן, הוסיף: "התקדמות העבודות בשדרות בגין היא חלק ממכלול פרויקטים רחב שמקדם משרד התחבורה בירושלים. אנו ממשיכים לפתח תשתיות מתקדמות המשלבות תחבורה ציבורית, שבילי אופניים ופתרונות תחבורה חכמים, במטרה להעניק לתושבי ירושלים ולמבקרים בה מערכת תחבורה יעילה, בטוחה ומתקדמת. אנחנו מודים לציבור על הסבלנות ושיתוף הפעולה לאורך תקופת העבודות, ונמשיך לפעול להשלמת הפרויקט במהירות, במקצועיות ובבטיחות".
עוד כתבות בנושא
עוד כתבות בנושא




