לאחר שלושה חודשים: הרכבת הקלה בירושלים חוזרת לפעילות כמעט-מלאה

הרכבת פועלת במסלול המלא, מנווה יעקב ועד הדסה עין כרם, ותעצור בכל התחנות מלבד "הטורים"

תוכן השמע עדיין בהכנה...

הרכבת הקלה. | פלאש 90

הרכבת הקלה. | צילום: פלאש 90

החל מיום רביעי כ"ג באייר (21 במאי) החלו עבודות לחיבור המקטע הירוק של הרכבת הקלה, ובעקבותיהן הושבת המקטע המרכזי של הרכבת, מגבעת המבתר עד לתחנה המרכזית - תשע תחנות.

העבודות הושלמו, והחל ממחר (ח' באלול, הראשון בספטמבר) תחזור הרכבת הקלה לפעילות מלאה - מלבד תחנת הטורים שמושבתת כעת, כיוון שיש עבודות בסביבתה.

מטרת העבודות: רשת רכבות עוד השנה

קווי השירות של הקו הירוק ייפתחו כבר במהלך השנה הבאה וצפויים להביא למהפך תחבורתי בבירה, ולהכפיל את מספר הנוסעים ברכבת הקלה כיום. קווי השירות החדשים – מגילה, גבעת רם, דרך מרכז העיר להר הצופים וממלחה דרך גבעת רם ועד התחנה המרכזית – יחברו לרשת הרכבות של ירושלים את הקמפוסים של הר הצופים וגבעת רם, את קניון מלחה וקריית הספורט שלידו (איצטדיון טדי של בית"ר והפועל ירושלים, ואולם "הארנה" של הפועל ירושלים בכדורסל), את משרדי הממשלה ואת תושבי גילה, פת, בית צפאפא, גבעת מרדכי והגבעה הצרפתית.

הכי מעניין

מסילות הקו הירוק יחוברו למערך מסילות הקו האדום בנקודות ההשקה שלהן – בגבעת התחמושת ובצומת נורדאו (רחובות יפו ושרי ישראל). הקו הירוק, שיהיה קו הרכבת הקלה השני בבירה, יימתח לאורך כ-20 ק"מ בין שכונת גילה בדרום לקמפוס הר הצופים בצפון. הוא יעבור דרך מלחה, מרכז העיר וקריית הממשלה – ויכלול 41 תחנות. כבר במהלך שנת 2026 צפוי להיפתח לציבור חלקו הראשון של הקו, ובו שני קווי שירות חדשים שיחברו מאות אלפי מתושבי ובאי ירושלים לרשת הרכבות בעיר.