משרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי בשיתוף ענף ההייטק השיקו היום (ד') את "צפוני" - סוכן חכם מבוסס בינה מלאכותית המספק מידע מהימן, עדכני ונגיש לתושבי הצפון בעת החזרה לשגרה, ומהווה כתובת אחת לקבלת מידע חיוני בנושאי מיצוי זכויות, תעסוקה, חינוך ושירותי חוסן.
זהו מיזם המעניק מענה דיגיטלי המרכז מידע חיוני לתושבי הצפון החוזרים לשגרה במקום אחד - 24/7.
הייחודיות במיזם היא העובדה שסוכן ה-AI הייעודי מציע תשובות מיידיות במקום חיפושים ארוכים, שיחות טלפון או המתנה במוקדים, מידע מותאם אישית בהתאם לצרכים הספציפיים של כל תושב, הפניות מדויקות למקורות המידע הרשמיים ולשירותים הרלוונטיים, זמינות 24/7 - מענה בכל שעה ללא תלות בשעות פעילות משרדיות, בכל שפה, בהתאם לנוחות המשתמש, וריכוז כל המידע החיוני במקום אחד באמצעות פלטפורמה נגישה.
הכי מעניין
בשלב הראשון, "צפוני" מתמקד בארבעה תחומים קריטיים לאיכות החיים בצפון:
- מיצוי זכויות - הנגשת מידע בנוגע למענקים, הטבות וזכאויות לתושבי הצפון בתהליך החזרה לשגרה
- תעסוקה - כולל הכשרות מקצועיות, ליווי תעסוקתי ומידע ממוקד לעסקים על אודות גופים ממשלתיים ואזרחיים המעניקים סיוע, כולל תוכניות ייעודיות לתמיכה בעסקים קטנים בצפון
- חינוך - לוח זמנים לפתיחת מוסדות החינוך, מענים חינוכיים פורמליים ובלתי פורמליים
- מרכזי חוסן - הפניה למרכזי חוסן הפועלים באזור הצפון
הגישה ל"צפוני" פשוטה וקלה - בכתובת: www.tzfoni-ai.com ובהמשך באמצעות אפליקציית ווצאפ.

פרסום לתושבים על הכלי החדש | צילום: באדיבות משרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי
להצלחת "צפוני" חברו גופים מובילים מהמגזר הציבורי והפרטי, רשויות מקומיות ואשכולות אזוריים, מטה יישום "תנופה לצפון", מערך הדיגיטל הלאומי, שירות התעסוקה, יוזמת בלומברג לאזוריות CIVIX אשכול גליל מזרחי, תנועת אור, ושותפים נוספים.
שר הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, יצחק וסרלאוף: "'צפוני' הוא עוד צעד משמעותי במהפכת השירות שאנו מובילים עבור תושבי הצפון. בעת החזרה לשגרה, חובתנו לרתום את הטכנולוגיות המתקדמות ביותר כדי להקל על חייהם של התושבים. הכלי החדשני יאפשר לכל תושב לקבל מידע מדויק ומותאם אישית בזמן אמת, ללא צורך בבירוקרטיה מיותרת. אני גאה בשיתוף הפעולה הפורה בין הממשלה למגזר הפרטי, המוכיח שוב שיחד אנחנו חזקים יותר".
מנכ"ל המשרד, יוחנן מאלי: "'צפוני' מסמל את הגישה החדשה שלנו - לראות את האזרח במרכז ולספק לו שירות מותאם אישית. הפרויקט הוא דוגמה לחדשנות ממשלתית במיטבה, המנגישה שירותים חיוניים באופן יעיל ונוח. לצד הפתרונות הפיזיים שאנו מקדמים בצפון, המענה הדיגיטלי מהווה נדבך משלים חיוני במערך השירותים הכולל".
מנהלת קשרי הממשל של WIX ומנהלת פורום חברות הצמיחה, מיכל שריג כדורי: "'צפוני' נבנה מתוך תחושת דחיפות עמוקה ומתוך הבנה שהחזרה של תושבי הצפון לבתיהם ולשגרה היא אתגר של 'כאן ועכשיו'. בזכות שיתוף פעולה יוצא דופן הצלחנו לפתח את הסוכן החכם ולהוציא אותו להרצה תוך זמן קצר. 'צפוני' מאפשר להנגיש מידע חיוני לתושבי הצפון באופן מיידי ויעיל ואנחנו מקווים שיהיה בו שימוש נרחב שיתן ערך בתקופה מורכבת זו".