ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע במסיבת עיתונאים כי ישראל, לבנון וארצות הברית הגיעו למסגרת הבנות שתאפשר להתקדם לסיום הסכסוך בין המדינות, ואף עשויה להוביל בעתיד להסכם שלום.
לדברי נתניהו, במסגרת ההבנות הכירו ארצות הברית ולבנון בזכותה של ישראל להמשיך ולהחזיק ברצועת הביטחון בדרום לבנון כל עוד הדבר נדרש לצורכי הביטחון. הוא הדגיש כי ישראל לא תיסוג מהאזור עד שחיזבאללה ושאר ארגוני הטרור יפורקו מנשקם ולא יהוו עוד איום על יישובי הצפון.
נתניהו הציג את ההסכם כהישג אסטרטגי משמעותי, וטען כי הוא מהווה מכה קשה לאיראן ולחיזבאללה, שלדבריו ניסו לכפות על ישראל נסיגה מדרום לבנון. "ישראל, לבנון וארצות הברית אומרות לאיראן: זה לא עניינכם. אין לכם שום מעמד, שום מעורבות ושום תפקיד כאן", אמר.
הכי מעניין
לדבריו, הוסכם על שני אזורים סמוכים לקו הצהוב שבהם יבוצע פיילוט לפירוק חיזבאללה מנשקו ולהעברת השליטה לצבא לבנון, בהתאם להמלצת צה"ל.
ראש הממשלה הודה לנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, למזכיר המדינה מרקו רוביו, לממשלת לבנון ולצוות המשא ומתן הישראלי, ובראשם שגריר ישראל בארצות הברית יחיאל לייטר, על חלקם בגיבוש ההבנות.
בהתייחסו למלחמה בצפון אמר נתניהו כי ישראל "שוברת לא רק את ציר הטרור האיראני אלא גם את הציר המדיני שלו", והסביר כי ההישגים הדיפלומטיים התאפשרו בעקבות הפגיעה הקשה בחיזבאללה ובאיראן.
לדבריו, מאז תחילת המלחמה חיסלה ישראל כ-90% ממאגר הטילים והרקטות של חיזבאללה, חיסלה את מזכ"ל הארגון חסן נסראללה, את מפקדי כוח רדואן ולמעלה מ-9,000 מחבלים. עוד ציין כי רק בשבועיים האחרונים נהרגו יותר מ-200 מחבלי חיזבאללה.
נתניהו הוסיף כי צה"ל ממשיך להחזיק בבופור, ברכס עלי טאהר ובאזור בינת ג'בייל, ופועל להשמדת בונקרים, מנהרות ותשתיות טרור ברחבי דרום לבנון. לדבריו, ישראל תמשיך לפתח מענה גם לאיום רחפני הנפץ.
בסיום דבריו אמר כי מטרת ההסכם היא להבטיח ביטחון ארוך טווח לתושבי הצפון וליצור תנאים לשיקום האזור. "אני רוצה לראות גבול שקט בינינו לבין לבנון, גבול של שלום. בצפון אני רוצה לראות ביטחון, שלום ושגשוג. כפי שהשבנו את הביטחון בדרום, כך נעשה גם בצפון", אמר.
